آیدانیتو > پرستاری بدون کنکور کرج
انتخاب رشته دکتری مهندسی کامپیوتر-معماری سیستم های کامپیوتری, پزشکی بدون آزمون

پرستاری بدون کنکور کرج

پرستاری بدون کنکور کرج

پرستاری بدون کنکور کرج
درباره پرستاری بدون کنکور اخبار ضد و نقیضی در سایت های مختلف وجود دارد. در برخی از سایت ها نوشته شده که پذیرش بدون کنکور پرستاری در دانشگاه های کشور انجام می شود که خیل عظیمی از داوطلبان کنکور را به تکاپو واداشت. در رشته پرستاری که رشته پرطرفداری است و قبولی در آن آسان نیست، امکان تحصیل بدون کنکور امتیاز بزرگی محسوب می شود بد نیست آخرین تراز قبولی پرستاری آزاد را مشاهده کنید. در مقاله پیش رو که به موضوع پرستاری بدون کنکور کرج اختصاص دارد، می خواهیم بررسی کنیم که آیا اخبار مبنی بر پذیرش پرستاری بدون کنکور در کرج صحت دارد یا خیر.
پذیرش پرستاری بدون کنکور در کرج
در همین ابتدای مقاله پرستاری بدون کنکور کرج باید به اطلاع داوطلبان برسانیم که پذیرش بدون آزمون پرستاری در هیچ شهر و دانشگاهی در سراسر کشور انجام نمی شود و تمام اخبار منتشر شده در این رابطه صحت ندارند. اگر دوست دارید پرستار شوید فقط باید در کنکور سراسری شرکت کرده و براساس رتبه تان در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تحصیل کنید. لازم است اضافه کنیم که درست است بدون کنکور نمی توان مستقیما در رشته پرستاری پذیرش گرفت، با این حال یک راه غیرمستقیم وجود دارد که بدون گذشتن از سد کنکور در رشته پرستاری پذیرش گرفت. در ادامه مقاله پرستاری بدون کنکور کرج درباره نحوه پذیرش پرستاری بدون کنکور بخوانید.

 
نحوه و شرایط پذیرش پرستاری بدون کنکور
در بخش های بعدی مطلبرشته پرستاری بدون کنکور کرج به نحوه پذیرش و شرایط پذیرش پرستاری بدون کنکور می پردازیم. گفتیم که یک راه مستقیم برای تحصیل بدون کنکور در رشته پرستاری وجود دارد. در سال های گذشته برای افرادی که دانشجوی رشته های پرستاری، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در خارج از کشور بودند، شرایطی در نظر گرفته شده بود که برای ادامه تحصیل به داخل کشور انتقالی بگیرند و مابقی مدت تحصیل خود را در پردیس های خودگردان دانشگاه های علوم پزشکی طی کنند، که این شرایط عبارت بودند از:
  • دیپلمه تجربی یا ریاضی بودن با معدل بالای 16 و معدل پیش دانشگاهی بالای 17
  • پاس کردن 72 درس اصلی رشته پرستاری در دانشگاه مبدأ
  • کسب حداقل معدل 15 در 72 پاس شده
  • دانشگاه مبدأ مورد قبول وزارت بهداشت و وزارت علوم باشد
  • وزارت بهداشت و علوم اعتبار درس های پاس شده را تأیید کنند
اما در سال جاری (97)، مطابق آخرین اخبار دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل بدون کنکور در دانشگاه های خارج از کشور را دارند، به هیچ وجه نمی توانند، در صورتی که واحدهای درسی خود را به اتمام نرسانده اند و مدرکشان مورد تایید نباشد، به ادامه تحصیل در ایران بپردازند. برای اطلاع از پزشکی بدون کنکور هم میتوانید بر روی لینک آبی کلیک کنید.
شرایط جدید انتقالی دانشجویان پرستاری خارج کشور
مطابق آخرین مصوبات، از سال 2019 به بعد ، دانشجویانی که در خارج از کشور در رشته پرستاری بدون کنکور در حال تحصیل هستند، نمی توانند مطابق شروط سال های گذشته، پس از گذراندن 72 واحد به کشور بازگردند و ادامه واحدهای خود را در ایران بگذرانند. از زمان اعلام نتایج تیزهوشان اطلاع دارید؟
مطابق شرایط جدید، دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل بدون کنکور در رشته پرستاری فقط می توانند از دانشگاه های خارجی پذیرش خود را بگیرند و پس از گذراندن تمامی واحدهای درسی در همان دانشگاه خارج از کشور، به شرط اینکه ایران مدرک آن کشور را تایید کند و بتوانند از مراحل سنجش با موفقیت بیرون بیایند، می توانند به ادامه تحصیل در مقاطع دیگر در ایران بپردازند.
نحوه ثبت نام پرستاری بدون کنکور
به این نکته توجه کنید در حال حاضر به هیچ عنوان امکان انتقالی به دانشگاه های علوم پزشکی و پردیس های ایران برای دانشجویان خارج از کشور، وجود ندارد و تحصیل بدون کنکور پرستاری فقط در خارج از کشور ممکن است. برای مطالعه بیشتر درباره شرایط پرستاری بدون کنکور به مقاله ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پرستاری مراجعه کنید.
داوطلبان عزیز می توانند تمام سوالات خود را درباره پرستاری بدون کنکور با مشاوران حرفه ای آیدانیتو در میان بگذارند. 

1 دیدگاه در “پرستاری بدون کنکور کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *