آیدانیتو > پذیرش بدون کنکور کاردانی 98
ثبت نام کاردانی

پذیرش بدون کنکور کاردانی 98





پذیرش بدون کنکور کاردانی 98

تا چند سال پیش پذیرش دانشجویان در رشته‌های دانشگاهی به سختی انجام می‌شد اما در حال حاضر، با وجود طرح گزینش دانشجویان بدون آزمون، دیگر هیچ‌گونه نگرانی برای ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاهی وجود ندارد. بدین ترتیب مشکل داوطلبان شاغل که زمان کمی برای مطالعه دروس مربوط به کنکور را دارند، حل شده است. تمامی داوطلبان گروه‌های آزمایشی مختلف باید بدانند که گزینش آن‌ها برای ورود به دانشگاه مطابق با سوابق تحصیلی یعنی معدل کتبی دیپلم آن‌ها انجام می‌گردد. لازم به ذکر است که در حال حاضر کلیه دانشگاه‌های آزاد و سراسری روزانه، شبانه، غیر‌انتفاعی و پیام نور نیز اقدام به جذب دانشجویان بدون آزمون کرده و در این زمینه موفق نیز بوده‌اند. به غیر از مقطع کارشناسی در رشته‌های مختلف پذیرش دانشجو در دوره کاردانی نیز صورت می‌گیرد. در این مقاله، به بررسی پذیرش بدون کنکور کاردانی 98 دانشگاه‌های سراسری و آزاد پرداخته و نکات ضروری در این زمینه را برای شما دوستان شرح می‌دهیم.

شیوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه سراسری در سال 98

شما داوطلبان گرامی در زمان مشخص شده به وسیله سایت سازمان سنجش باید به این سایت مراجعه کرده و اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام دهید. خرید کارت اعتباری مربوط به مهر دانشگاه، پر کردن فرم مربوطه و وارد کردن اطلاعات فردی و در انتها دریافت کد رهگیری و شماره پرونده مراحل انجام ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه سراسری هستند. لازم به ذکر است که هر داوطلب متقاضی شرکت در دوره‌های بدون آزمون دانشگاه های سراسری مجاز به انتخاب 150 کد رشته در میان رشته‌های معرفی شده است.

شیوه ثبت نام در دوره‌های کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی سال 1398

داوطلبان متقاضی شرکت در دوره‌های بدون کنکور کاردانی دانشگاه سراسری در سال 1398 می‌توانند برای ثبت نام وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شوند. هر داوطلب پس از دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی 98 اقدام به گزینش 20 رشته از میان رشته‌های موجود را دارند. پس از اتمام مراحل لازم برای ثبت نام اقدام به دریافت رسید ثبت نام کرده و از آن پرینتی تهیه نمایید.

شرایط  ثبت نام در دوره کاردانی دانشگاه سراسری و آزاد اسلامی سال 98

به طور کلی می توان گفت که داشتن مدارک پیش‌دانشگاهی و دیپلم برای ثبت نام در دوره‌های کاردانی بدون آزمون ضروری است.

تاریخ ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه سراسری و آزاد اسلامی سال 98

لازم به ذکر است که تاریخ ثبت نام و پذیرش بدون کنکور کاردانی 98 بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری نیمه دوم مرداد ماه بوده و برای ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه‌های آزاد باید در یکی از ماه‌های مهر و بهمن اقدام به این امر کرد.

معرفی رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری و آزاد سال 98

دانشگاه‌های سراسری و آزاد اقدام به پذیرش دانشجویان زیادی در مقطع کاردانی در تعداد بالایی از رشته‌های خود کرده‌اند. در میان رشته‌های کاردانی دانشگاه‌های سراسری می‌توان به رشته‌هایی همچون معماری، حسابداری، مکانیک، تکنولوژی آبیاری، نقشه برداری، تربیت معلم قرآن کریم، مدیریت بازرگانی، امور مالی و مالیاتی اشاره کرد. در مورد دانشگاه‌های آزاد نیز می‌توان گفت که کلیه رشته‌های کاردانی بدون کنکور به دو دسته غیر پزشکی و پزشکی تقسیم‌‌بندی می‌شوند. از جمله رشته‌هایی که امکان تحصیل در آن‌ها در مقطع کاردانی وجود دارد، می‌توان به مهندسی تکنولوژی برق، برق صنعتی کامپیوتر، تأسیسات، مربی کودک، تربیت بدنی، نقشه برداری، مربی بهداشت مدارس و غیر اشاره کرد. در این مقاله، به بیان توضیحات جامع و مفیدی در مورد پذیرش بدون کنکور کاردانی 98 برای شما داوطلبان گرامی می‌پردازیم. در کنار این مقاله می‌توانید از اطلاعات کامل مقاله پذیرش بدون کنکور کارشناسی 98 نیز بهره ببرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *