آیدانیتو > هزینه تحصیل در کانادا
مهاجرت به کانادا

هزینه تحصیل در کانادا






 


هزینه تحصیل در کانادا

در مقایسه با بسیاری از کشورها، هزینه تحصیل در کانادا معقول است و کمک هزینه های زیادی به دانشجویان توانمند و با استعداد در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر ارائه می شود. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی، در شهرهای مختلف و برای رشته های مختلف، متغیر است. در جدول زیر می توانید شهریه تحصیل دانشجویان بین المللی، در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی را مشاهده کنید.

هزینه های تحصیلی دانشجویان بین المللی (2018-2017)

رشته تحصیلی
کارشناسی
تحصیلات تکمیلی
آموزش
17337  دلار
13962 دلار
هنرهای بصری و اجرایی، ارتباطات و تکنولوژی
20571  دلار
13150 دلار
علوم انسانی
22229  دلار
13460 دلار
علوم اجتماعی و رفتاری
21604  دلار
13557 دلار
حقوق و مطالعات قانونی
27056  دلار
16549 دلار
مدیریت و روابط عمومی
23555  دلار
20518 دلار
ریاضیات، کامپیوتر و علوم اطلاع رسانی
25273  دلار
13067 دلار
مهندسی
26582  دلار
15870 دلار
کشاورزی، تکنولوژی های مرتبط
22171  دلار
20123 دلار
کشاورزی و منابع طبیعی
20268  دلار
12416 دلار
دندان پزشکی
53105  دلار
20565 دلار
 
رشته تحصیلی
کارشناسی
تحصیلات تکمیلی
علوم ورزشی
24456  دلار
13730    دلار
پزشکی
33084  دلار
مشخص نیست
پرستاری
18806  دلار
12183    دلار
داروسازی
32886  دلار
10548    دلار
دامپزشکی
58629  دلار
8640    دلار

هزینه محل زندگی در کانادا

بیشتر دانشگاه ها در کانادا خوابگاه دارند و دانشجویان می توانند در خوابگاه اقامت داشته باشند. اما پذیرش در یک دانشگاه کانادایی الزاماً به این معنا نیست که اتاقی در خوابگاه به شما تعلق می گیرد. شما باید برای اقامت در خوابگاه جدا از تحصیل در دانشگاه تقاضا کنید و هزینه های خوابگاه به دانشگاه شهری که در آن تحصیل می کنید و خصوصی یا غیر خصوصی بودن اتاق بستگی دارد.
بعضی از دانشجویان غیر کانادایی ترجیح می دهند که به جای خوابگاه در یک آپارتمان اقامت داشته باشند. اجاره یک آپارتمان دوخوابه معمولی در کانادا به طور معمول، بین ماهیانه 600 دلار تا 1600 دلار است و به محله ای که آپارتمان در آن قرار دارد و امکانات آن بستگی دارد. بعضی دانشجوها با هم یک خانه اجاره می کنند تا هزینه هایشان کاهش پیدا کنند.

هزینه حمل و نقل در کانادا

بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، می توانید برای رسیدن به دانشگاه پیاده روی کنید یا از دوچرخه استفاده کنید. بسیاری از دانشجویان، مخصوصاً آن هایی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند، به منظورکاهش هزینه تحصیل در کانادا ، از وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس ها، مترو، قطارهای بین شهری و… استفاده می کنند.
هزینه رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی برای یک مسیر، قیمت خیلی زیادی ندارد و ماهیانه حدود 80 تا 110 دلار است و معمولاً دانشجویان از تخفیف برخوردار هستند.

هزینه بیمه سلامتی در کانادا

همه دانشجویان بین اللملی در کانادا باید بیمه شوند و خدمات پزشکی ای که به واسطه این بیمه ارائه می شوند، در شهرهای مختلف، متفاوت هستند. در استان های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور و سسکچوان، دانشجویان تحت پوشش برنامه های سلامت استانی قرار می گیرند و میزان تحت پوشش بودن بستگی به طول اقامت دانشجو دارد. اما دانشجویان بین المللی در مانیتوبا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد و کبک باید خودشان هزینه بیمه را پرداخت کنند.

بورسیه تحصیلی در کانادا

بسیاری از دانشگاه های کانادا، کمک هزینه های تحصیلی متنوعی را به دانشجویان ارائه می دهند.
Bursary/ Grant/ Scholarship  انواع مختلف این کمک هزینه ها هستند. اسکولار شیپ ها از جانب منابع دولتی یا شرکت های خصوصی ارائه می شوند و برای دریافت آن ها فرد باید از نظر علمی در جایگاه بالایی قرار داشته باشد و رزومه ای غنی، نمرات بالا و نمره زبان و GRE مناسبی را ارائه بدهد.
بعضی از انواع اسکولارشیپ ها که به صورت محدود ارائه می شوند، همه هزینه تحصیل در کانادا و اقامت افراد را در بر می گیرند.
Grants / Bursaries  هم زمانی به یک دانشجو تعلق می گیرند که او نیاز مالی داشته باشد و در این حالت صلاحیت علمی او مورد توجه قرار نمی گیرد.
در هر سه حالت، دانشجو بعد از استفاده از این هزینه های تحصیلی برای بازگرداندن مبلغی که دریافت کرده، الزامی ندارد.
کمک هزینه های تحصیلی به متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می گیرند و به ندرت یک دانشجوی کارشناسی می تواند از بورسیه استفاده کند. البته در مقطع کارشناسی ارشد هم اسکولار شیپ ها بیشتر به دوره های پژوهش محور مرتبط هستند، نه دوره هایی که فرد در کلاس حضور پیدا می کند.

 

مشاوره مهاجرت در آیدانیتو

آیدانیتو یک مرکز هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو این توانایی را دارند که در زمینه های مختلفی مثل خانواده، موضوعات تحصیلی و شغلی، مهاجرت، نظام وظیفه، کسب و کار، مسائل حقوقی و… به مخاطبان مشاوره تلفنی بدهند.

مهاجرت همیشه در طول تاریخ اتفاق افتاده و آدم هایی شهر و کشور خود را به مقصد مکان دیگری ترک کرده اند. گاهی اوقات کمبودهای مختلفی در محیط زندگی افراد را به فکر مهاجرت می اندازند. در واقع در این شرایط فرد معتقد است که کیفیت ابعاد مختلفی از زندگی اش پایین است و به منظور ارتقای این کیفیت مهاجرت می کند.

به عنوان مثال تحصیل در مدارس و دانشگاه هایی که از نظر علمی و برخورداری از امکانات پژوهشی در سطح بالایی قرار دارند، زندگی کردن در کشوری که دارای یک اقتصاد پررونق است، فرصت های شغلی بسیار در کشور مقصد و مسائل فرهنگی و اجتماعی شایع ترین دلایل مهاجرت هستند.

اگرچه مهاجرت می تواند اتفاق خوب و مفیدی باشد و منجر به پیشرفت افراد شود اما نمی توان منکر این واقعیت شد که متقاضیان مهاجرت نیازمند اطلاعات زیادی هستند و نمی توان برای چنین اقدام مهمی بی گدار به آب زد.

مشاوره مهاجرت در آیدانیتو، این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا در مورد انواع روش های مهاجرت، شرایط مهاجرت به کشورهای مختلف، مدارک مورد نیاز برای مهاجرت، هزینه زندگی در کشورهای مختلف، شرایط گرفتن اقامت، چگونگی تحصیل و کار در کشورهای خارجی، قوانین ازدواج و طلاق در کشورهای مختلف، هزینه تحصیل در کانادا و…اطلاعات کسب کنید.

چرا مشاوره تلفنی؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل استقبال روز افزون شهروندان جوامع مختلف از مشاوره های غیر حضوری مثل مشاوره تلفنی چیست. در پاسخ به این سؤال می توان گفت که در دنیای امروز، مشاوره تلفنی مزایای فراوانی دارد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن نسبت به مشاوره های حضوری
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری امکان پذیر نیست
  • صرف زمان کم تر نسبت به مشاوره های حضوری
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با هزینه تحصیل در کانادا پرداختیم. ادامه مطالعه مقاله «دانشگاه های کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه تحصیل در کانادا، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ بورسیه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *