آیدانیتو > نتایج کنکور کاردانی سراسری
اعلام نتایج کاردانی

نتایج کنکور کاردانی سراسری

نتایج کنکور کاردانی سراسری

حتماً در جریان هستید که کاردانی یا به قول عوام فوق دیپلم به عنوان یک مقطع از آموزش عالی در میان مردم شناخته شده که وارد شدن به آن لزوماً نیاز به تمام کردن دوره سوم متوسطه یا پیش دانشگاهی و اخذ مدارک آنها دارد. تمامی دانشجویان دوره کاردانی ملزم به سپری کردن حداقل 72 و حداکثر 95 واحد در رشته تحصیلی مورد قبولی خود بوده و باید 2 سال تمام در دانشگاه به تحصیل بپردازند. به طور کلی با دو نوع کاردانی در مؤسسات آموزش عالی کشور رو به رو هستیم ، که این دو مورد کاردانی ناپیوسته و پیوسته را شامل می شوند.

در این مطلب، مطابق احتیاج شما دوستان توضیحی هر چند کوتاه را در مورد این دو مقطع بیان کرده و در ادامه به بحث اصلی یعنی نتایج کنکور کاردانی سراسری می پردازیم.

کنکور کاردانی سراسری

در اینجا باید متذکر شویم که ورود به دوره کاردانی فنی و حرفه ای دیگر با شرکت در کنکور انجام نمی شود. در حقیقت از ماه اسفند سال گذشته یعنی سال 1396 تنها مطابق سوابق تحصیلی فرد داوطلب باید پذیرش وی صورت بگیرد. از طرف دیگر، عملیات ثبت نام و انتخاب رشته های فنی و حرفه ای کلیه مؤسسات آموزش عالی در همین روزهای اخیر یعنی 15 روز اول مردادماه سال 1397 به اتمام رسید. در مجموع یک ماه به بررسی نتایج ثبت در این دوره، توسط کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور اختصاص پیدا می کند.

دوره کاردانی ناپیوسته دانشگاه ها

تمامی فارغ التحصیلان دوره پیش دانشگاهی شامل این دوره تحصیلی می شوند. پیش نیاز تحصیلی در این دوره شرکت در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها بوده و افراد فارغ التحصیل در رشته های نظری همچون ریاضی، انسانی و تجربی را در بر می گیرد.

دوره کاردانی پیوسته دانشگاه ها

اگر شما هم جزو فارغ التحصیلان هنرستان های کار و دانش و یا فنی و حرفه ای هستید، تحصیل در این مقطع یعنی کاردانی پیوسته را برایتان مقدور است. شما عزیزان نیازی به سپری کردن دوره پیش دانشگاهی ندارید و تحصیلات مدرسه ای تان با گذراندن دوره سوم متوسطه به اتمام می رسد.

زمان و نحوه اعلام نتایج کاردانی دانشگاه سراسری

باید خاطرنشان کنیم که مطابق سال های قبل و پس از منتشر شدن اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور باید در دهه دوم ماه شهریور لحظات پایانی تا اعلام نتایج کاردانی رشته های فنی و حرفه ای را سپری می کنیم. تمامی شما دوستان می توانید با ورود به سایت رسمی سازمان سنجش کشور (sanjesh.org) نتایج خود را با طی مراحل ضروری ملاحظه بفرمایید. حتی تا پیش از حذف کنکور برای تحصیل در رشته ها و دانشکده های فنی و حرفه ای با مشاهده نتایج کاردانی کنکور سراسری نیز به همین شکل انجام می شد. به عبارت دیگر، همه داوطلبان برای اطلاع از نتایج کاردانی کنکور سراسری باید یکی از دو روش آورده شده در زیر را بی هیچ کم و کاستی طی می کردند.

در اولین قدم، باید از طریق اینترنت وارد سایت سازمان سنجش شوید. با نگاهی به صفحه باز شده می توانید بخش کاردانی فنی و حرفه ای را پیدا کنید. پس از کلیکی ساده بر روی این گزینه درصفحه جدید گزینه دیگری تحت عنوان اعلام نتایج کاردانی فنی و حرفه ای 97 را مشاهده می کنید. اکنون با دو روش جهت اعلام نتایج رو به رو خواهید شد.

در اولین راه به شماره پرونده و کد پیگری ثبت نام برای مشاهده نتایج نیاز دارید. اما در راه دوم باید اطلاعات فردی همچون سال تولد و کد ملی را همراه با شماره پرونده خود وارد نمایید. باید خاطر نشان کرد که شماره پیگیری ثبت نام را در صورتی که از رسید خود در زمان ثبت نام کاردانی پرینت گرفته باشید، بر روی آن می بینید. در انتها هر کدام از روش های یاد شده از شما درخواست جمع بستن دو عدد شده که باید حاصل جمع آن ها را در فیلدی مخصوص وارد نمایید. پس از وارد کردن کلیه اطلاعات خواسته شده، باید گزینه ورود به سیستم را بزنید بعد از آن نتایج کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای برایتان قابل مشاهده است.

کارنامه سبز کنکور کاردانی سراسری 

در این قسمت نیاز است بگوییم که به علت پذیرش بدون آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها در دوره کاردانی دانشگاه سراسری ( بر طبق سابقه تحصیلی فرد) در نتیجه شاهد انتشار کارنامه سبز برای این دوره تحصیلی نیستیم.  زیرا کارنامه سبز تنها در صورتی برای مقطع کاردانی انتشار می یابد که داوطلب در جلسه کنکور دانشگاه ها حضور یافته و کارنامه خود را نیز از طریق سایت رسمس سازمان سنجش دریافت کرده باشد.

تکمیل ظرفیت دوره کاردانی سراسری 

همان طور که در جریان هستید، در حال حاضر به علت بدون آزمون شدن ورود به دوره کاردانی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، تکمیل ظرفیت این دوره نیز مطابق سوابق تحصیلی افراد صورت می گیرد. در نتیجه، فرآیند مطمئن و دقیقی برای آن وجود نداشته و باید تا زمان مشخص شده برای تکمیل ظرفیت صبر کرد. ولی اینترنتی بودن و امکان ثبت نام از طریق ورود به سایت سازمان سنجش جهت ثبت نام بر همگان محرز است. با انتخاب کد رشته محل و پر کردن فرمی مخصوص ثبت نام شما در این مرحله به اتمام می رسد.

در انتهای این مطلب مفید پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه دقیق نتایج کنکور کاردانی سراسری ، سری هم به مقاله نتایج کاردانی نیز بزنید.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه نتایج کنکور کاردانی سراسری دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *