کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور

نتایج نهایی ارشد پیام نور


نتایج نهایی ارشد پیام نور

ارشد پیام نور به دلیل اینکه داوطلب را درگیر روند پر استرس کنکور ارشد نمی کند، نزد بسیاری از متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، پرطرفدار است. علاوه بر این، تحصیل در مقطع ارشد پیام نور، غیرحضوری است و در نتیجه برای داوطلبان شاغل مزیت بزرگی محسوب می شود. به همین دلایل ارشد پیام نور انتخاب داوطلبانی است که می خواهند از مزایای تحصیل غیرحضوری در تحصیلات تکمیلی برخوردار شوند. این دسته از داوطلبان پیش از آغاز ثبت نام ارشد پیام نور که دوره فراگیر پیام نور هم نامیده می شود، در پی دانستن این موضوع هستند که نتایج کنکور ارشد پیام نور چه زمانی اعلام می شود و چه زمانی می توانند ثبت نام خود را نهایی کرده و تحصیل را آغاز کنند. اگر شما هم  جزو این دسته از داوطلبان هستید، مقاله حاضر با عنوان نتایج نهایی ارشد پیام نور را دنبال کنید.

زمان اعلام نتایج نهایی ارشد پیام نور

نتایج نهایی ارشد پیام نور یک ماه و نیم پس از آزمون ارشد پیام نور (فراگیر پیام نور)، اعلام می شود. آزمون ارشد فراگیر پیام نور، به منزله آزمون پایان ترم اول کارشناسی ارشد محسوب می شود. یعنی داوطلب موظف است دروس ترم اول رشته انتخابی خود را که معمولاً 4 تا 6 عنوان درسی است، مطالعه کند و نیمه اول دی ماه در آزمون فراگیر شرکت کند. سازمان سنجش متولی برگزاری آزمون است و سوالات آزمون ارشد پیام نور توسط سازمان سنجش طرح می شود. نتایج نهایی ارشد پیام نور هم معمولا هفته دوم بهمن ماه اعلام می شود (آزمون ارشد پیام نور سال 96 هشتم دی ماه برگزار شد و نتایج نهایی ارشد پیام نور هم 17 بهمن ماه اعلام شد).
اگر سوالی در زمینه نتایج نهایی ارشد پیام نور ذهن شما را به خود مشغول کرده است با مشاوران خبره آیدانیتو تماس بگیرید. 

نحوه اعلام نتایج نهایی پیام نور ارشد

سازمان سنجش آموزش کشور مسئول برگزاری آزمون ارشد پیام نور است و نتایج نهایی ارشد پیام نور هم توسط همین سازمان اعلام می شود. اعلام نتایج نهایی ارشد پیام نور به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود. داوطلبان برای اطلاع از نتایج نهایی ارشد پیام نور می بایست اطلاعیه های سازمان سنجش در این زمینه را پیگیری کنند. داوطلبانی که میخواهند راحت و بدن هیچ گونه آزمونی وارد دوره‌ی ارشد شوند میتوانند از طریق کارشناسی ارشد بدون کنکور وارد دانشگاه شوند. 

نحوه مشاهده نتایج ارشد پیام نور

برای مشاهده نتایج نهایی ارشد پیام نور در سایت سازمان سنجش می بایست به بخش پیام نور در سایت وارد شده و روی لینکی که عنوان «اعلام نتایج دوره های فراگیر» دارد، کلیک کنید. وقتی وارد بخش اعلام نتایج شدید، مشاهده می کنید که به سه شیوه می توانید نتایج نهایی ارشد پیام نور را ببینید. شیوه اول با استفاده از شماره داوطلبی و شماره شناسنامه، شیوه دوم با استفاده از شماره پرونده کارت اصلی و شماره شناسنامه و شیوه سوم با ارائه شماره پرونده کارت اصلی و شماره داوطلبی.

مشاهده می کنید که برای مشاهده نتایج نهایی ارشد پیام نور، داشتن اطلاعات ثبت نامی یعنی شماره پرونده و شماره داوطلبی ضروری است. پس هنگام ثبت نام این اطلاعات را در جای مطمئنی یادداشت کرده و تا زمان اعلام نتایج نهایی ارشد پیام نور نگهداری کنید.

آیا تحصیل در دانشگاه های خارجی و در مقطع ارشد با شرایطی همراه است؟

شاید ادامه تحصیل در دانشگاهی خارج از کشور و در دوره کارشناسی ارشد رشته تحصیلی تان در دوره کارشناسی برای شما و بسیاری از دوستانتان یک آرزو باشد. آرزویی که دست یافتن به آن می تواند شما را به موفقیت های قابل توجهی در زمینه تحصیلی و حرفه ای در کشوری خارجی برساند. اما آیا تحصیلی در دانشگاهی خارجی و در دوره رشد با شرایطی برای هر فرد همراه است؟ برای یافتن جواب این سؤال مهم و دیگر سؤالات درباره تحصیل در یکی از بهترین و تاپ ترین دانشگاه های خارجی در دوره ارشد با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با نتایج نهایی ارشد پیام نور پرداخته ایم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر، سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت ارشد پیام نور بزنید.

اگر سوالی در زمینه نتایج نهایی ارشد پیام نور دارید، با مشاوران متخصص تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *