آیدانیتو > نتایج ارشد بدون کنکور شبانه
اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور شبانه

نتایج ارشد بدون کنکور شبانه


نتایج ارشد بدون کنکور شبانه

کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس ) از دوره های آموزش عالی است که در حال حاضر رشته های مختلفی در این مقطع ارائه می شوند و در این مرحله به جزئیات دقیق تر رشته پرداخته می شود. کارشناسی ارشد نیز به صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می شود. معمولاً انتخاب دانشجویان برای تحصیل، دانشگاه سراسری و دوره روزانه و بعد از آن نوبت دوم ( شبانه ) است. داوطلبانی که به عنوان استعداد درخشان شناخته شوند، به صورت بدون کنکور در رشته های مختلف و دوره های متفاوت به تحصیل می پردازند. در سال 97 ثبت نام ارشد بدون کنکور شبانه تقریباً همزمان با ثبت نام و انتخاب رشته سایر دانشجویان بود. نتایج ارشد بدون کنکور شبانه موضوعی است که در مقاله پیش رو به طور کامل خواهیم داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله کارشناسی ارشد بدون کنکور را بخوانید.

زمان اعلام نتایج ارشد بدون کنکور شبانه

هر دانشگاه نتایج ارشد بدون کنکور شبانه ی خود را به صورت مجزا اعلام می کند. داوطلبانی که در ارشد استعداد درخشان شرکت کرده بودند، می توانند نتایج دانشگاه مورد نظر خود را در وب سایت دانشگاهی که انتخاب کرده بودند، مشاهده کنند، بنابراین به طور دقیق نمی توان زمان اعلام نتایج ارشد بدون کنکور شبانه را اعلام کرد و با توجه به مشخص شدن نتایج هر دانشگاه متفاوت است.

داوطلبان برای ثبت نام حضوری بعد از اعلام نتایج معمولا دو روز مهلت دارند و در صورتی که مراجعه حضوری برای ثت نام انجام نشود این فرصت تحصیلی از بین خواهد رفت توجه داشته باشید که تکمیل ظرفیت در این مرحله وجود ندارد.
بنابراین نیمه دوم شهریور ماه معمولاً زمان اعلام نتایج کنکور ارشد شبانه، روزانه و…. است که هر دانشگاه به صورت مجزا در وب سایت خود اعلام می کند. بنابراین به فراخوان های دانشگاه ها توجه کنید تا این فرصت را از دست ندهید.
اگر سوألی در رابطه با زمان و نحوه اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شبانه ذهن شما را به خود مشغول کرده است با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

نحوه اعلام نتایج بدون کنکور شبانه

داوطلبان عزیز همان طور که می دانید باید برای مشاهده نتایج ارشد بدون کنکور شبانه به وب سایت دانشگاهی که در آن ثبت نام کرده اید، مراجعه کنید زیرا شرایط دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت است. در برخی از دانشگاه ها تنها فارغ التحصیلان دوره شبانه دانشگاه های خاص یا خود دانشگاه مجاز به ثبت نام هستند و در برخی دیگر از دانشگاه ها از چند دانشگاه دیگر که سطح علمی بالایی دارند نیز پذیرش انجام می شود. بنابراین لازم است قبل از شرکت در این مرحله اطلاعات کاملی از دانشگاه مورد نظر خود داشته باشید.
همچنین می‌توانید مقاله پذیرش بدون کنکور ارشد علامه طباطبایی را مطالعه نمایید.

تکمیل ظرفیت ارشد بدون کنکور شبانه

داوطلبانی که در نتایج ارشد بدون کنکور شبانه موفق نبوده اند، آیا می توانند به تکمیل ظرفیت ارشد بدون کنکور این دوره امیدوار باشند؟ متأسفانه باید بگوییم این دوره مختص دانشجویان با استعداد درخشان است و منطقی است که فرصت دیگری تحت عنوان تکمیل ظرفیت ارشد بدون کنکور شبانه وجود نداشته باشد. اما آن دسته از داوطلبانی که تصمیم مصمم در ادامه ی تحصیل دارند و در این دوره موفق به پذیرش نشده اند می توانند در سال دیگر تلاش خود را انجام دهند و یا در ارشد پردیس خودگردان و یا فراگیر پیام نور که در نیم سال دوم و بدون کنکور به پذیرش دانشجو می پردازند، شرکت کنند.

ثبت نام بعد از اعلام نتایج ارشد بدون کنکور شبانه

و اما داوطلبانی که در نتایج ارشد بدون کنکور شبانه ( استعداد درخشان ) موفق به پذیرش شده اند، توجه کنند که در صورت غفلت و تأخیر، فرصت تحصیل را از دست خواهند داد. با شروع اعلام نتایج معمولاً دو روز فرصت به دانشجویان داده می شود تا برای قطعی کردن ثبت نام خود، به دانشگاه ها مراجعه کنند. ثبت نام حضوری آخرین مرحله خواهد بود تا داوطلب در رشته و دانشگاه مد نظر خود به تحصیل بپردازد.

شرایط شرکت در ارشد بدون کنکور را می دانید؟

شرکت در ارشد بدون کنکور برای هر فرد مستلزم وجود شرایطی است که در زمان تصمیم به شرکت در این دوره باید رعایت شود. در صورتی که شما دوست عزیز مایل به شرکت در ارشد بدون آزمون هستید و اطلاعی از شرایط در نظر گرفته شده برای آن ندارید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله نتایج ارشد بدون کنکور شبانه مقاله بدون کنکور پردیس ارشد را مطالعه کنید.
اگر سوألی پیرامون نتایج ارشد بدون کنکور شبانه دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *