آیدانیتو > مصاحبه دکتری عمران سازه 98
مصاحبه دکتری مهندسی عمران -مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی

مصاحبه دکتری عمران سازه 98






مصاحبه دکتری عمران سازه 98

مهندسی عمران سازه یکی از شاخه های مهندسی عمران است که به موضوعاتی همچون جابجایی بار در یک سازه و ایجاد استحکام در مقابل نیروهای مختلف توجه دارد. داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، در صورتی که شرایط انتخاب رشته را بعد از اعلام نتایج کسب نمایند، وارد مرحله مصاحبه دکتری عمران سازه 98 می شوند که از بخش های مهم پذیرش دکتری است و گذراندن موفقیت آمیز آن به معنی پذیرش داوطلبان دکتری عمران سازه است. بنابراین به شرایط، نحوه و مراحل آن بیشتر می پردازیم.

شرایط مصاحبه دکتری عمران سازه 98

داوطلبانی که در آزمون دکتری بعد از اعلام نتایج اولیه جزو کسانی هستند که مجاز به انتخاب رشته شده اند، دارای شرایط مصاحبه دکتری عمران سازه 98 هستند و بعد از انتخاب رشته در هر یک از دانشگاه های آزاد و سراسری می توانند منتظر دعوت به مصاحبه باشند. در واقع متقاضیان لازم است بر طبق کارنامه کتبی که به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش درج می شود، حد نصاب های لازم را کسب کرده باشند و بر این اساس انتخاب رشته نمایند. بدیهی است که مجاز نشدگان در هر یک از دانشگاه های روزانه، شبانه، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان نه تنها نمی توانند انتخاب رشته نمایند، بلکه دعوت به مصاحبه هم نخواهند شد.

نحوه مصاحبه دکتری عمران سازه 98

هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مستقل متقاضیان دارای میانگین مشخص شده در پذیرش دکتری عمران سازه را دعوت به مصاحبه می کنند. اطلاع از زمان و مکان مصاحبه در سایت دانشگاه های مربوطه اطلاع رسانی می شود. اما قبل از روز مصاحبه لازم است داوطلبان مصاحبه دکتری مهندسی عمران سازه 98 به دستورالعمل های زیر توجه کنند. گام نخست برای پیشروی به سمت یک مصاحبه قابل قبول، داشتن رزومه پژوهشی است. مقطع دکتری آخرین مرحله تحصیلات عالی است و طبیعتاً دانشجویانی که در این دوره در حال تحصیل هستند یا قصد ادامه تحصیل دارند، می بایست کاری در زمینه تألیف، ترجمه و سخنرانی در زمینه عمران سازه داشته باشند. یکی از رسالت های این علم، رفع نیازهای انسان است و فردی که تحت عنوان داوطلب یا دانشجوی دکتری به این مقطع وارد می شود، می بایست اقدامی در جهت پیشروی رشته خود هر چند کوچک انجام داده باشد. از این رو حداقل دو مقاله پژوهشی منتشر شده در مجلات معتبر داخلی یا خارجی باید تألیف کنید. پایان نامه ارشد نیز اهمیت دارد و به عنوان اولین تجربه پژوهشی شما مورد نظر اساتید قرار می گیرد و بررسی خواهد شد. به منظور شناخت درست از دانشگاه هایی که دعوت می شوید و اساتید آنها، به سایت دانشگاه مربوطه سر بزنید، رزومه اساتید را بررسی کنید یا از دانشجویان پذیرفته شده سالهای قبل کسب اطلاع کنید و هرگز بدون شناخت به دانشگاه مربوطه در روز مصاحبه نروید. آزمون کتبی 50 امتیاز و مصاحبه 50 امتیاز دارند و سهم هر دو یکسان است. اما این مصاحبه است که پذیرش داوطلبان را قطعی می کند. نکته ی مهم دیگری که لازم است مد نظر داوطلبان قرار گیرد، داشتن ویژگی هایی همچون تواضع، آرامش و انگیزه و پشتکار است که باعث می شود اساتید در روز مصاحبه نظرشان به سمت شما جلب شود. در کنار این موارد از لباس مخصوص جو علمی استفاده کنید و اگر پاسخ سؤالی را نمی دانید، جسارت نمی دانم گفتن داشته باشید. چرا که جسارت و تواضع در نمی دانم گفتن در نظر اساتید مطلوب جلوه می کند تا اینکه بخواهید ندانسته پاسخ سؤال آن ها را بدهید. به این نکات عمل کنید و با دیدگاهی مثبت، منتظر نتیجه مصاحبه دکتری عمران سازه 98 بمانید.

نکات لازم مؤفقیت در مصاحبه دکتری عمران سازه

مؤفقیت در مصاحبه دکتری عمران مرهون اطلاع از نکاتی کلیدی و مهم است. نکاتی که با رعایت آن ها می توانید قبولی خود را در مصاحبه دکتری عمران سازه تضمین کنید. در صورتی که از داوطلبان شرکت کننده در مصاحبه دکتری هستید و نیاز به کسب اطلاعاتی جامع در رابطه با نکات و شگردهای لازم برای مؤفقیت در مصاحبه دکتری عمران سازه دارید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

 در این مقاله به تحلیل و بررسی مصاحبه دکتری عمران سازه 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مصاحبه دکتری سراسری 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری عمران سازه 98 ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


0 دیدگاه در “مصاحبه دکتری عمران سازه 98

  1. هادی گفت:

    زمان مصاحبه دکترای زلزله

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ بستگی به دانشگاهی که در آن دعوت به مصاحبه شده اید، زمان مصاحبه دکتری عمران متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *