آیدانیتو > مصاحبه دکتری برق – کنترل 98
مصاحبه دکتری مهندسی برق کنترل

مصاحبه دکتری برق – کنترل 98





مصاحبه دکتری برق – کنترل 98

با توجه به اهمیت مصاحبه دکتری جهت ورود به دانشگاه، در این مقاله به موضوع مصاحبه دکتری برق – کنترل 98 پرداخته ایم. همان طور که اطلاع دارید، رشته برق – دکتری از رشته های پرطرفدار در هر سه مقطع دانشگاهی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری) محسوب می شود ، از سویی دیگر تعداد ظرفیت های دانشگاه ها در مقطع دکتری پایین می باشد. از این رو داوطلبانی که قصد ورود به مقطع دکتری برق – کنترل 98 را دارند، می بایست از مراحل متعدد با موفقیت عبور کنند که در ادامه راجع به این مراحل صحبت خواهیم کرد. بعد از کسب رتبه قابل قبول در آزمون دکتری، داوطلبانی که تراز قابل قبول دانشگاه های مورد نظر که در انتخاب رشته ی خود درج کرده اند، دعوت به مصاحبه می شوند. اما لازم است داوطلبان به این نکته توجه کنند. تعداد داوطلبانی که به مصاحبه دعوت می شود، چند برابر ظرفیت دانشگاه ها می باشد و هر داوطلبی که در مصاحبه امتیاز بهتری را کسب کنند، بدون در نظر گرفتن رتبه ی کسب کرده، نسبت به سایر داوطلبان دعوت شده، وارد دانشگاه می شود. همان طور که گفته شد، تعداد داوطلبانی که وارد دانشگاه می شوند، پایین است. به همین دلیل رقابیت بین داوطلبان دکتری برق – کنترل 98 سخت می باشد. اما در این مقاله نکاتی درج شده است که به داوطلبان در مرحله مصاحبه دکتری برق- کنترل 98 کمک شایانی خواهد کرد و داوطلبان عزیز می توانند برای اطلاعات بیشتر به مقالات درج شده در آیدانیتو مراجعه کنند. مقالاتی نظیر: سؤالات مصاحبه دکتری 98، مصاحبه دکتری 98، انتخاب رشته دکتری برق 98 و …

مصاحبه دکتری برق- کنترل 98 به چه صورتی انجام می شود؟

برای موفقیت در مرحله دکتری برق کنترل 98 نیاز دارید از چگونگی برگزاری مصاحبه دکتری مطلع شوید. برای موفقیت در مرحله دکتری برق کنترل 98، در پذیرش دانشگاه 50 درصد می باشد. دانشگاه های پذیرنده دانشجو در مقطع دکتری بازه ای ترازهای قابل قبول مشخص می کند و داوطلبانی که توانسته باشند تراز قابل قبول را کسب کنند، دعوت به مصاحبه می شوند. مصاحبه کنندگان سه تن از اساتید دانشگاه دعوت کننده می باشند که در چارچوب مشخص امتیاز مصاحبه را محاسبه می کنند. که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهید شد. امتیازات مرحله مصاحبه

مصاحبه و سنجش علمی

سوابق پژوهشی و آموزشی
30%

20%

  همان طور که مشاهده می کنید، 30 درصد امتیاز مصاحبه را مصاحبه و سنجش علمی و 20 درصد را سوابق آموزشی و پژوهشی در بر دارد. اما برای کسب امتیازات بخش سوابق پژوهشی – آموزشی چه فعالیت هایی باید انجام داد؟
  • گواهی ثبت اختراع
  • تألیف یا ترجمه کتاب و مقالات مرتبط با رشته داوطلب
  • مقالات علمی – ترویجی مربوط به رشته داوطلب
  • برگزیدگی در جشنواره های علمی معتبر
  • کیفیت پایان نامه
فعالیت هایی که نام برده شد در مصاحبه دکتری مورد بررسی قرار می گیرند و امتیازات مربوط به سوابق پژوهشی داوطلب را شامل می شود. اما برای کسب امتیازات آموزشی، مواردی که در ادامه ذکر می شود، مورد بررسی قرار می گیرد.
  • معدل و کیفیت دانشگاه داوطلب در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی
  • مدارک زبان معتبر
هر فعالیت نام برده شده در بخش آموزش و پژوهش امتیازات خاص خود را دارد. اما فعالیت های مربوط به مصاحبه و سنجش علمی که بخش بیشتر امتیازات را به خود اختصاص داده است، شامل موارد زیر می باشد:
  • آزمون شفاهی یا کتبی (در صورت وجود)
  • مصاحبه تخصصی
  • نظر اساتید راهنما
نظر اساتید از اهمیت بالایی در مصاحبه دکتری برخوردار می باشد. بنابراین داوطلبان دکتری برق – کنترل باید تمام تلاش خود را در مثبت کردن نظر اساتید نسب به خود به کار بگیرند.

زمان مصاحبه دکتری برق – کنترل 98

زمان مصاحبه دکتری برق- کنترل 98 توسط دانشگاه های دعوت کننده مشخص می شود. داوطلبان دکتری برق – کنترل 98 می توانند در مصاحبه چند دانشگاه شرکت داشته باشند. اما به تاریخ دعوت به مصاحبه توجه کنند تا در صورت تداخل زمان، دانشگاهی که اولویت اول را دارد انتخاب شود. فرصت مصاحبه تنها یک بار به داوطلبان داده می شود و در صورتی که به هر دلیلی داوطلب در جلسه مصاحبه حاضر نشود، فرصت مجدد به آنها داده نمی شود. داوطلبان عزیز برای کسب اطلاع بیشتر راجع به نکات قابل توجه برای مصاحبه، به مقالات گفته شده مراجعه کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *