آیدانیتو > مشاوره قبل از ازدواج
انتخاب همسر, منتخب خانواده

مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج

آیا قصد ازدواج دارید؟ مشاوره قبل از ازدواج به دلایل بسیاری می تواند برای شما مفید باشد. اگر فکر می کنید این مشاوره غیرضروری است، کمی صبر کنید و بیشتر فکر کنید.
به هم علاقه دارید اما برای ازدواج مرددید؟ فکر می کنید ممکن است نظرتان پس از ازدواج تغییر کند؟ خانواده ها با ازدواج تان موافق نیستند؟ فکر می کنید تفاهم ندارید، اما تصمیم خود را برای ازدواج گرفته اید؟ می دانید که چگونه باید یک زندگی مشترک موفق را شروع کنید؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

مشاوره پیش از ازدواج در آیدانیتو

چنانچه قصد ازدواج دارید، از تصمیم تان مطمئن نیستید یا سوال های بسیاری در مورد ازدواج و زندگی مشترک در ذهن دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

مشاوران متخصص و با تجربه ما، خدمات مناسبی را به شما ارائه می دهند و در زمینه ازدواج، معیارهای انتخاب همسر، سؤال های قبل از ازدواج، دوران نامزدی، دوران عقد، نقش خانواده ها در ازدواج، مهارت های ارتباطی در زندگی مشترک و…اطلاعاتی جامع و کامل را در اختیار شما قرار می دهند.

در این مقاله به مهم‌ترین فواید مشاوره پیش از ازدواج اشاره می‌کنیم:

مواجه شدن با حقایق صادقانه

مشاوره قبل از ازدواج به زوج ها کمک می کند تا حقایقی را درباره ازدواج درک کنند. آن ها در طول جلسات مشاوره کلیدهای موفقیت در روابط را درک می کنند. زوج های بسیاری فکر می کنند که ازدواج شور و عشق و خوش گذرانی است. بله این طور هست. اما همه اش این نیست.

مشاوره پیش از ازدواج فرصتی است تا زنان و مردانی که قصد ورود به زندگی مشترک را دارند در مورد نقاط مشترک و تفاوت هایشان اطلاعات کسب کنند و یاد بگیرند که چطور با تنش های ناشی از این تفاوت ها برخورد کنند.

با این مشاوره شما به تصویر بزرگتری از زندگی پیش رویتان نگاه می کنید و ممکن است در مورد خیلی از مسائل، قبل از این که رخ دهند، بحث کنید.

مقایسه کردن

در مشاوره قبل از ازدواج می توانید علایق و چیزهایی را که دوست ندارید با هم مقایسه کنید. علایق و سرگرمی های شما و چیزهایی که دوستشان ندارید می توانند بعداً دردسر ساز شوند. پیشینه یک فرد هم ممکن است در جلسات مشاوره مورد بحث قرار بگیرد.

شاید یکی از همسران به دنبال شخصی با پیشینه خاصی باشد. بسیاری از نامزدها تصور می کنند که این مسائل هیچ اهمیتی ندارند. اما واقعیت این است که دلایل بسیاری از طلاق ها مطرح نکردن این مسائل و سوالات قبل از ازدواج است.
مدام خودتان را با دیگر اعضای خانواده یا دوستانتان مقایسه می کنید؟ فکر می کنید باید تغییرات بسیاری در فرد مقابلتان ایجاد کنید تا به فرد ایده آلتان تبدیل شود؟ می دانید چگونه می توانید زندگی مشترک موفقی داشته باشید؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

سازش

در جلسات مشاوره قبل از ازدواج ، همسران با تکنیک ها و راهکارهایی، سازش را تمرین می کنند. سازش بخش مهمی از ازدواج است چون باعث می شود دو انسانی که در هر صورت با هم تفاوت دارند بتوانند در کنار همدیگر قرار بگیرند و سال ها زیر یک سقف زندگی کنند.

یادگیری روش های حل تعارضات

اگرچه بحث و تعارض و کشمکش در زندگی مشترک اجتناب ناپذیر است اما هیچ کس خواهان دعواهای همیشگی نیست. مشاور می تواند به همسران آینده کمک کند تا برنامه ای برای تعارضات آینده تهیه کنند و در بحران ها از آن استفاده کنند و ازدواج شان به جدایی و طلاق ختم نشود.

به کمک مشاور زوج ها یاد می گیرند که خودشان مشکلاتشان را حل کنند و از دوست و آشنا و افراد خانواده کمک نگیرند.

ارتقای مهارت های ارتباطی

بسیاری از زوج هایی که قصد دارند با همدیگر ازدواج کنند، قبلاً هرگز ازدواج نکرده اند و نمی دانند که چه چیزهایی در انتظارشان است.

ارتباط و اعتماد بنیان های یک رابطه موفق هستند. بدون ارتباط، یک رابطه، مخصوصاً یک ازدواج شانس کمی برای بقا دارد. مشاوره قبل از ازدواج به زوج ها کمک می کند تا یاد بگیرند بدون خشم و رفتارهای ناسالم، احساسات و افکارشان را بیان کنند.
به تازگی مواردی را مشاهده کرده اید که فکر می کنید ممکن است پس از ازدواج برایتان مشکل ایجاد کنند؟ نمی دانید چگونه باید بعضی از مشکلات را مدیریت کنید؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

مسائل مالی

مسائل مالی عامل دیگری هستند که می توانند در جلسات مشاوره مورد بحث قرار بگیرند. علاوه بر مشکلات ارتباطی و خیانت، مسائل مالی هم یک دلیل شایع برای طلاق هستند. مشاوره به همسران کمک می کند تا برای آینده، برنامه ریزی مالی داشته باشند و در مورد مسائل مالی به توافق روشنی برسند.

واقع بینی

بسیاری از زوج ها به دنبال یک رابطه بی عیب و نقص هستند که تقریباً غیر ممکن است. مشاوره کمک می کند تا آدم ها درک کنند که هیچ رابطه ای بی عیب و نقص نیست.

ممکن است دوستان و آشنایان تصویری رویایی از رابطه شان به نمایش گذاشته باشند و زوج در شرف ازدواج به این باور رسیده باشند که زندگی مشترک شبیه فیلم های عاشقانه است. اما همان آدم ها هم در زندگی مشترک با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

در جسات مشاوره پیش از ازدواج همسران در مورد بالا و پایین های زندگی مشترک آگاه تر می شوند و با آمادگی بیشتری ازدواج می کنند.در ادامه مطالعه مقاله «سوالات قبل از ازدواج» را به شما پیشنهاد می کنیم

برای دریافت خدمات مشاورهای در زمینه ازدواج و زندگی مشترک با ما تماس بگیرید.

 

1 دیدگاه در “مشاوره قبل از ازدواج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *