معافیت مددجویان

مراحل معافیت مددجویان

مراحل معافیت مددجویان

در این مقاله مراحل معافیت مددجویان را توضیح خواهیم داد، افرادی که قصد دارند از معافیت مددجویان استفاده کنند، لازم است از مراحل و اقدامات لازم برای اخذ معافیت مطلع شوند، در مقاله مراحل معافیت مددجویان سعی کردیم در اولین اقدام تا مرحله ی صدور کارت را به طور کامل شرح دهیم، همراه ما باشید.

بهتر است قبل از شروع مراحل ابتدا مدارک معافیت مددجویان را جمع آوری کنید. برای کسب اطلاع از مدارک مورد نیاز برای کسب این نوع معافیت مقالات مرتبط را مطالعه کنید. در ادامه فرایند و مراحل معافیت مددجویان را مشاهده کنید.

فرایند اقدام معافیت مددجویان

اولین اقدامی که باید توسط مشمول انجام شود، تهیه دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی است. برای تهیه دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی از طریق دو راه می توانید اقدام کنید:

مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس 10+ ) و یا وب سایت www.evazifeh.epolice.ir  ،دو راه تهیه دفترچه است. بعد از دریافت دفترچه ، صفحات و برگ های مورد نیاز باید تکمیل گردد ( اگر دفترچه را دانلود کرده اید ، صفحات مورد نیاز را پرینت بگیرید) ، صفحات و برگ های مورد نظر را در مقاله مدارک معافیت مددجویان مشاهده کنید.

بعد از تکمیل فرم ها و جمع آوری تمامی مدارک ، مشمول به دفاتر پلیس +10 (خدمات الکترونیک انتظامی) که در مناطق مختلف وجود دارد مراجعه می کنند و با تکمیل فرم درخواست و ارائه مدارک لازم ، درخواست معافیت خود را ثبت می کنند.

بعد از ثبت درخواست مشمول ، اطلاعات و صحت مدارک توسط وظیفه عمومی بررسی می شود. حتی استعلام از اداره ثبت احوال محل تولد پدر و مادر مشمول به صورت متمرکز از سوی وظیفه عمومی انجام می شود. همان طور که گفته شد صحت تمامی مدارک بررسی خواهد شد. بعد از استعلام از اداره ثبت احوال نامه استعلام از وظیفه عمومی رسیدگی کننده درخواست مشمول به دفاتر پلیس +10 (دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی) ارسال می شود.

در گذشته بعد از استعلام مشمولان برای دریافت نامه استعلام ثبت احوال به مراکز وظیفه عمومی مراجعه می کردند و بعد از 5 روز از ثبت درخواست آن را به دفاتر پلیس + 10 تحویل می دادند ، که اکنون در اکثر موارد این مرحله توسط نظام وظیفه انجام می شود و نیازی نیست مشمولین این مرحله را انجام دهند. معمولاً زمان صدور کارت ورود معافیت به طور دقیق مشخص نمی شود و بین 2 هفته تا 2 ماه متغیر است.

توجه کنید در گذشته مادری که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی بوده و می توانست از معافیت مددجویان استفاده کند که تنها 2 فرزند پسر داشته باشد و بیش از این تعداد مجاز به دریافت معافیت برای هیچ یک از فرزندان نبود. اما در حال حاضر تعداد فرزندان اهمیت ندارد و تنها یک فرزند به انتخاب مادر از سربازی معاف خواهد شد، توجه داشته باشید که معافیت مددجویان در حین تحصیلی مانعی ندارد.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مراحل معافیت مددجویان مقاله از انواع معافیت مددجویان نیز مطلع شوید.

در صورتی که با سؤالی پیرامون معافیت مددجویان و مراحل دریافت این معافیت رو به رو شدید آن را با مشاوران آیدانیتو در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *