آیدانیتو > مراحل استخدام نیروهای مسلح
امریه و پذیرش

مراحل استخدام نیروهای مسلح

مراحل استخدام نیروهای مسلح

در این مقاله مراحل استخدام نیروهای مسلح را توضیح خواهیم داد، منظور از استخدام نیروهای مسلح، استخدام مشمولان و افرادی که کارت پایان خدمت را دریافت کرده اند و قصد کار در یکی از نهادهای نیروی مسلح را دارند، نیروهای مسلح از سه نهاد تشکیل شده است. ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی  انتظامی سه نهاد تشکیل دهنده نیروهای مسلح هستند که خود در زیر مجموعه های تقسیم بندی می شوند.

اگر مشمولان عزیز قصد دارند دوران سربازی خود را از این طریق بگذرانند باید توجه کنند که غیبت مانع خواسته آن ها خواهد بود.

در ادامه مراحل استخدام نیروهای مسلح را مشاهده خواهید کرد.


فرایند اقدام استخدام نیروهای مسلح

اولین اقدامی که در خصوص استخدام نیروهای مسلح باید انجام دهید اطلاع و از شرایط نیازهای نهادهای مورد نظر است. همان طور که می دانید تقریباً در هر سال فراخوانی برای جذب نیروی کار در نیروهای مسلح دیده می شود که با توجه تخصص مورد نیاز شرایط آن متفاوت است، توجه داشته باشید که کسانی که بسیج فعال هستند یا از خانواده شهدا، ایثارگران، رزمندگان، پدر و مادر آن ها از کادر یا بازنشستگان نیروی مسلح باشند، حافظ کل قرآن کریم و یا دارای حکم قهرمانی استانی و یا کشوری باشند با ارائه گواهی معتبر برای اثبات هر کدام از موارد گفته شده در الویت استخدام قرار می گیرند.

اولین مرحله استخدام نیروهای مسلح تست اولیه پزشکی است که شامل نوار قلب، دندان پزشکی، دکتر عمومی می شود. بعد از برگه تاییدیه و مهر شده پزشکی اولیه زمانی برای تشکیل پرونده که در آن زمان شما را از مدارک مورد نیاز مطلع می کنند. با تحویل مدارک در زمان مشخص شده کارت آزمون به شما تعلق می گیرد، و از محل و زمان دقیق برگزاری مطلع خواهید شد.

در زمان مقرر آزمون ورودی برگزار می شود که با توجه به نیاز ارگان ها و نهاد ها به کادر مورد نیاز سوالات متفاوت خواهد بود. بعد از آزمون در صورت قبولی از شما دعوت به مصاحبه می شود که مصاحبه عقیدتی سیاسی و شخصی است به طور مثال سوالاتی از متقاضی و خانواده او، اصول دین، هفته وحدت و وقایع دین اسلام و…..

در مرحله بعد در صورت قبولی در مصاحبه، تاییدیه پزشکی تکمیلی مورد نیاز است که مهر و تایید چشم پزشک، متخصص چشم، روان شناس اعصاب و روان، دکتر شنوایی سنجی، دکتر گوش حلق و بینی، و در آخر آزمایش خون انجام می دهید در صورت تایید تمامی مراحل واکسن مننژیت زده می شود و پرونده مهر خورده را به گزینش تحویل داده و تا زمان بررسی وضعیت منتظر می مانید.

همچنین پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله مراحل استخدام نیروی مسلح مقاله ی امریه و پذیرش را مشاهده کنید تا در صورت مشمول به خدمت بودن از شرایط و جزئیات این موضوع مطلع شوید.

اگر سوالی پیرامون مراحل استخدام نیروی مسلح و شرایط آن دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *