آیدانیتو > مدارک مهاجرت کاری به سوئد
مهاجرت به سوئد

مدارک مهاجرت کاری به سوئد






 


مدارک مهاجرت کاری به سوئد

مهاجرت کاری به سوئد متقاضیان زیادی دارد. اقتصاد پویا، نرخ پایین بیکاری، امنیت شغلی، رفاه اقتصادی شهروندان، استانداردهای بالای زندگی، نظام آموزشی منحصر به فرد و دانشگاه های معتبر سوئد این کشور را به یکی از مقاصد کسانی تبدیل کرده اند که به کار کردن در کشورهایی اروپایی علاقه مند هستند.

مشغول به کار شدن در کشور سوئد مزایای بسیاری را به دنبال دارد اما متأسفانه مهاجرت کاری به سوئد در مقایسه با مهاجرت کاری به کشورهایی مثل کانادا و آلمان، چندان آسان نیست. چون سوئد دارای یک برنامه مشخص برای جذب متخصصان و افراد حرفه ای از سراسر جهان نیست و ساکن کشورهایی غیر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، فقط در صورتی می توانند برای کار به این کشور مهاجرت کنند که از یک کارفرما در سوئد پیشنهاد کار داشته باشند.

بدون شک یکی از دغدغه های افرادی که قصد مهاجرت کاری به سوئد دارند، در مورد مدارک مهاجرت کاری به سوئد است. در این مقاله تلاش کرده ایم که به مداک مهاجرت کاری به سوئد بپردازیم و این مدارک را معرفی کنیم.

شرایط دریافت اقامت کاری در سوئد

برای دریافت مجوز کار در سوئد، قبل از هر چیز متقاضی باید از شرایط زیر برخوردار باشد:

  • گذرنامه معتبر
  • داشتن پیشنهاد کار از یک کارفرما در سوئد
  • حقوق ماهیانه ای که کمتر از 13000 کرون (قبل از کسر مالیات) نباشد

یک نکته بسیار مهم در مورد پیشنهاد کار از جانب یک کار فرما در سوئد این است که کارفرما باید به مدت سه ماه در سوئد آگهی کار داده باشد و در صورتی که فرد مناسب برای موقعیت شغلی پیدا نشد، سه ماه دیگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی داده باشد و همچنان نیروی کار مورد نظر را پیدا نکرده باشد.

تنها در این شرایط می توان شخصی را خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا استخدام کرد.

انواع مدارک مهاجرت کاری به سوئد

در حالتی که فردی پیشنهاد کاری از یک کارفرما داشته باشد، می تواند با آماده کردن سایر مدارک مهاجرت کاری به سوئد مراحل تقاضای مهاجرت را طی کند. مدارک مهاجرت کاری به سوئد شامل موارد زیر است:

  • فرم های درخواست اجازه کار که در وب سایت اداره مهاجرت هستند و متقاضی باید آن ها را پر کند
  • گذرنامه و کپی از صفحاتی در گذرنامه که مشخصات فرد و اعتبار گذرنامه را نشان می دهند
  • پیشنهاد کاری رسمی از سوئد و هر مدرک مورد نیاز دیگر از جانب کارفرما
  • گذرنامه اعضای خانواده (در صورت وجود) و کپی از صفحات اول و دوم آن ها

وقتی این مدارک در اختیار سفارت سوئد در ایران قرار بگیرند. پرونده متقاضی به اداره مهاجرت در سوئد ارسال و بررسی آن آغاز می شود. در نهایت سفارت با فرد تماس می گیرد و رأی نهایی را به او اعلام می کند.

مدت زمان اعتبار اجازه کار در سوئد

اگر با مهاجرت کاری متقاضی به سوئد موافقت شود، اجازه کار برای او صادر می شود. اعتبار این اجازه کار معمولاً به اعتبار گذرنامه فرد بستگی دارد اما حداکثر دو سال است. بعد از گذشت این مدت زمان اگر فرد همچنان به کار در سوئد تمایل داشته باشد می تواند برای تمدید آن درخواست کند و در صورتی که کسی به مدت چهار سال در سوئد کار و زندگی کند، می تواند اقامت دائم سوئد را دریافت کند.

در این مقاله به موضوع مدارک مهاجرت کاری به سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «مدارک لازم برای پذیرش و ویزای سوئد» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مدارک مهاجرت کاری به سوئد و روش های اخذ ویزای سوئد، می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *