انتخاب رشته تجربی

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده گفتار درمانی سراسری






محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده گفتار درمانی سراسری

رشته گفتار درمانی از جمله رشته های موجود در زیر مجموعه علوم توانبخشی به شمار می رود که در گروه رشته های پیراپزشکی دیده می شود. البته باید اشاره کنیم که این رشته تحصیلی به عنوان شاخه ای از علم روانشناسی نیز مطرح شده است. دلیل این امر را می توان به این موضوع ربط داد که فرد متخصص سعی در اصلاح و بهبود اختلالات رفتاری بیمار از طریق صحبت کردن با وی را دارد. همان طور که در جریان هستید چیزی به برگزاری کنکور سراسری سال 98 نمانده است و کلیه داوطلبان به دنبال کسب آمادگی هر چه بالاتر برای شرکت در این آزمون مهم و سرنوشت ساز هستند. در این میان داوطلبانی به چشم می خورند که اولویت اول خود را قبولی در رشته ای همچون رشته گفتار درمانی قرار داده اند. از این رو برای این قبیل از افراد اطلاع از محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده گفتار درمانی سراسری کاملاً ضروری به نظر می رسد. در واقع آشنایی با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده گفتار درمانی سراسری می تواند به فرد داوطلب برای داشتن انتخاب رشته ای درست و منطقی کمک کند. از این رو بحث مقاله حاضر را به ذکر محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده گفتار درمانی سراسری اختصاص داده ایم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات درست و موثقی را در رابطه با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده گفتار درمانی سراسری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در ابتدا به معرفی مختصر رشته گفتار درمانی برای شما می پردازیم.

معرفی رشته گفتار درمانی

رشته گفتار درمانی از جمله رشته های گروه آزمایشی علوم تجربی به شمار می رود که  هدف از ایجاد و راه اندازی آن در دانشگاه های کشور کمک به بهبود بیمارانی با مشکلاتی همچون اختلالات تلفظی، زبانی، گفتاری، درکی و صوتی و همچنین افراد دارای مشکلاتی در بلع است. علاوه بر این یاری کردن به بیمارانی که به علت آسیب های مغزی مدت تکلمشان را از دست داده اند و کمک به افراد عقب مانده ذهنی برای برقراری ارتباط کلامی با دیگران نیز از دیگر موارد مربوط به این رشته تحصیلی به شمار می رود.

دانشگاه های پذیرنده گفتار درمانی دانشگاه سراسری

با توجه به موضوع مقاله حاضر یعنی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده گفتار درمانی سراسری در این بخش به ذکر اسامی دانشگاه های پذیرنده این رشته تحصیلی برای شما عزیزان می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر درباره دانشگاه های پذیرنده گفتار درمانی سراسری تا مشاورین تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

دانشگاه های پذیرنده گفتار درمانی سراسری

دانشگاه علوم پزشکی همدان

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دانشگاه علوم پزشکی بابل

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران

دانشگاه علوم پزشکی سمنان

دانشگاه علوم پزشکی ایران

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

تراز قبولی گفتار درمانی سراسری

در آخرین بخش از مقاله حاضر به ذکر تراز قبولی رشته گفتار درمانی در دانشگاه سراسری در مقطع کارشناسی برای شما دوستان می پردازیم.

تراز قبولی رشته گفتار درمانی سراسری

دانشگاه علوم پزشکی ایران

 3200 تا 3000

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران

 3500 تا 3250

دانشگاه علوم پزشکی تهران

4000 تا 3600

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

5000 تا 4000

 در این مقاله به تحلیل و بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده گفتار درمانی سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری گفتار درمانی 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده گفتار درمانی سراسری ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *