آیدانیتو > لیست دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی معدن 98
بدون کنکور, لیست دانشگاه ها کارشناسی بدون کنکور آزاد, لیست دانشگاه ها کارشناسی بدون کنکور پردیس, لیست دانشگاه ها کارشناسی بدون کنکور پیام نور, لیست دانشگاه ها کارشناسی بدون کنکور سراسری, لیست دانشگاه ها کارشناسی بدون کنکور شبانه, لیست دانشگاه ها کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی, لیست دانشگاه ها کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی, لیست دانشگاه ها ی کارشناسی بدون کنکور مجازی

لیست دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی معدن 98





لیست دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی معدن 98

رشته مهندسی معدن، از جمله رشته های مورد توجه در گروه آزمایشی ریاضی فیزیک بوده که داوطلبان زیادی مایل به گذراندن تحصیلات خود در این رشته هستند. این رشته از آن دسته رشته هایی است که امکان ورود به آن هم با برگزاری آزمون و هم بدون آزمون وجود دارد. در این نوشته، به ذکر لیست دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی معدن 98 برای تمامی داوطلبان مایل به ادامه تحصیل در این رشته پرداخته می شود. علاوه بر این، مختصری در مورد این رشته تحصیلی صحبت کرده و توضیحاتی را پیرامون آینده شغل و بازار کار مهندسی معدن و مهارت های ضروری برای اتخاذ این شغل را بیان می کنیم. ذکر درس های یارائه شده در دوره کارشناسی این رشته نیز در کنار این موضوعات و لیست دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی معدن 98 ضروری به نظر می رسد.

رشته مهندسی معدن

رشته مهندسی معدن فنون و رشو هایی مربوط کشف یک معدن و فرآوری آن را دربر می گیرد. در مجموع شغل مهندسی معدن را می توان در 4 مورد اکتشاف، فرآوری، استخراج و پی جویی خلاصه کرد. باید بگوییم که این رشته تحصیلی در دوره کارشناسی 4 گرایش مکانیک سنگ، اکتشاف، فرآوری مواد معدنی و استخراج را شامل می شود.

مهارت های ضروری برای انتخاب شغل مهندسی معدن

باید بدانید که کلیه دانشجویان رشته مهندسی معدن باید توانایی کار در معادن واقع در مناطق دور افتاده و خارج از شهر را داشته و از توانایی بدنی خوبی برخوردار باشند. با توجه به این موضوع، امکان فعالیت شغلی دختران در رشته مهندسی معدن کمتر امکان پذیر بوده و اکثر آن ها کار در مراکز طراحی معدن و آزمایشگاه ها را توضیح می دهند. از طرف دیگر، داشتن مهارت زیاد در درس ریاضیات نیز از دیگر ضروریات این رشته است، زیرا لازمه اکتشاف معدن و محاسبات استخراج بهره گیری از مدل های ریاضی است.

آینده شغلی و فرصت های کاری رشته مهندسی معدن

با توجه به نیاز کشور به رسیدن به رشدی 15 درصدی در بخش معدن نیاز به بکارگیری فارغ التحصیلان رشته مهندسی معدن بیش از پیش حس خواهد شد. لازم به ذکر است که دانش آموختگان این رشته می توانند در وزارت نیرو در حیطه آب های زیرزمینی، سازمان انرژی اتمی، کارگاه های وزارت راه و ترابری جهت حفاری تونل ها و راه ها، وزارت فلزات و معاون، شرکت مترو وزارت نفت در زمینه هایی چون حفاری مشغول به کار شوند.

دروس ارائه شده کارشناسی معدن

در اینجا لیست درس های ارائه شده در دوره کارشناسی رشته مهندسی ممعدن را برای شما داوطلبان عزیز بیان می کنیم. البته در این مقاله به ذکر درس های دو گرایش اکتشاف و استخراج معدن و درس های مشترک در 4 گرایش این رشته اکتفا می کنیم.

درس های تخصصی در گرایش استخراج معدن

ماشین های حرارتی، برداشت زمین شناسی، اصول اکتشاف و ارزیابی ذخایر، چالزنی و آتشباری، نگهداری در معادن، روش های استخراج رودبار، نقشه برداری معدنی، خدمات فنی در معادن، سنگ شناسی، مبانی مهندسی برق، تهویه در معادن، نقشه برداری معدنی، نگهداری در معادن، حفر چاه و تونل، کانی شناسی، کانه آرایی، ترابری در معادن، ماشین های حرارتی

درس های تخصصی گرایش اکتشاف معدن

برداشت زمین شناسی، سنگ شناسی، کانی شناسی نوری، زمین شناسی ایرانی، حفاری اکتشافی، ژئوتکنیک، نقشه برداری معدنی، آب های زیرزمینی، کانی شناسی توصیفی، تجزیه مواد معدنی، ژئوشیمی اکتشافی، مینرالوگرامی، کارتوگرافی و کاربردی عکس های هوایی، چاه پیمایی، اصول استخراج معدن، کانی شناسی توصیفی، ارزیابی ذخایر معدنی.

درس های مشترک در کلیه گرایش های مهندسی معدن

معادلات دیفرانسیل، برنامه نویسی کامپیوتر، محاسبات عددی، نقشه کشی صنعتی، دینامیک، اجزاء ماشین، آمار و احتمالات مهندسی، معادلات دیفرانسیل، نقشه برداری عمومی، مکانیک سیالات، مقاومت مصالح، شیمی فیزیک، زمین شناسی اقتصادی، کانه آرایی، مکانیک سنگ، اجزاء ماشین استاتیک.

لیست کلیه مراکز آموزش عالی ارائه دهنده رشته مهندسی معدن بدون کنکور

در این بخش از مطلب فوق، لیست دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی معدن 98 را خدمت شما ارائه می نماییم.
  • دانشگاه سیستان و بلوچستان – زاهدان (محل تحصیل دانشکده صنعت و معدن خاش)
  • دانشگاه ولایت – ایرانشهر
  • مجتمع آموزش عالی گناباد
  • دانشگاه غیر انتفاعی چابهار
  • مؤسسه غیر انتفاعی جهاد دانشگاهی – اصفهان
  • مؤسسه غیر انتفاعی علامه جعفری – رفسنجان
  • مؤسسه غیر انتفاعی کرمان
در نهایت پیشنهاد می کنیم پس از بررسی لیست دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی معدن 98 ، سری هم به مقاله نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه بدون کنکور ، بزنید. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته بدون کنکور دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *