آیدانیتو > ظرفیت پذیرش بدون کنکور پیام نور 98
انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور پیام نور, انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور, انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور, بدون کنکور

ظرفیت پذیرش بدون کنکور پیام نور 98





ظرفیت پذیرش بدون کنکور پیام نور 98

در این مقاله به موضوع ظرفیت پذیرش بدون کنکور پیام نور 98 خواهیم پرداخت. همان طور که می دانید، امروزه به دلیل افزایش تعداد علاقه مندان به تحصیل در رشته ها، گروه ها و مقاطع مختلف تحصیلی علاوه بر کنکور راه های دیگری برای به وقوع پیوستن خواسته های داوطلبان به وجود آمده است. در واقع داوطلبان می توانند بدون اینکه در کنکور سراسری و آزاد که به صورت ادغام شده ارایه می شود شرکت کنند، وارد دانشگاه شوند. دانشگاه پیام نور نیز یکی از دانشگاه هایی است که از این طریق اقدام به جذب دانشجو می کند. اما در مقاله ظرفیت پذیرش بدون کنکور پیام نور 98 به ظرفیت های ارائه شده در دانشگاه پیام نور، شرایط و زمان ثبت نام و دانشگاه های پیام نور بدون کنکور و … پرداخته شده است.

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

معیار پذیرش بدون کنکور پیام نور 98، سوابق تحصیلی یا همان معدل کتبی دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی است. اما برای برخورداری از اجازه ثبت نام در این دوره باید به شرایط ورود به دانشگاه پیام نور بدون کنکور توجه کنید.
  • داشتن مدرک فوق دیپلم (کاردانی) و یا دیپلم 4 ساله نظام قدیم و یا مدرک پیش دانشگاهی

ظرفیت پذیرش بدون کنکور پیام نور

دانشگاه پیام نور در گروه های آزمایشی مختلف و رشته های مختلف، بدون کنکور دانشجو می پذیرد و در بین رشته هایی که در بدون کنکور پیام نور به چشم می خورد، رشته پر متقاضی و محبوب هم وجود دارد. از جمله حسابداری، روانشناسی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی خودرو، مهندسی عمران،  مهندسی مکانیک و مهندسی هوافضا و … اما ظرفیت پذیرش بدون کنکور پیام نور 98 با توجه به واحد و رشته های ارائه شده متفاوت است، ظرفیت دانشگاه پیام نو از 4 تا 100 دانشجو متغیر است. به عنوان نمونه به ظرفیت چند رشته در چند دانشگاه در سال گذشته توجه کنید:
نام دانشگاهظرفیت مهندسی کامپیوترظرفیت اقتصادظرفیت روانشناسیظرفیت زیست شناسی
اردبیل – مرکز گرمی80510
تهران – تهران شمال100
تهران – واحد شهریار8015
خراسان شمالی – واحد اسفراین80510
یزد – مرکز تفت151540
یزد – مرکز یزد1540
فارس – مرکز استهبان1540

 

بیشترین ظرفیت پذیرش بدون کنکور پیام نور

همان طور که در نمونه ظرفیت ها در جدول قبل مشاهده کردید، دانشگاه پیام نور در گروه های آزمایشی مختلف اقدام به جذب دانشجو می کند و ظرفیت هر رشته با دیگری متفاوت است. اما طبق بررسی های انجام شده بیشترین ظرفیت پذیرش بدون کنکور پیام نور 98 در رشته های و رشته های مهندسی است بنابر این ظرفیت های گروه آزمایشی ریاضی و فنی  بیش از سایر گروه هاست. توجه کنید که برخی از رشته ها مانند اقتصاد ، روانشناسی و…. رشته شناور هستند و در گروه های مختلف ارائه می شوند و در صورتی که این رشته ها انتخاب شود تاثیر معدل با توجه به نوع دیپلم داوطلبان کم نخواهد شد. داوطلبان عزیز می توانند برای اطلاع از انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور و پذیرش و عدم پذیرش خود با توجه به سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور با مشاوران مرکز آیدانیتو تماس بگیرند و همچنین با مراجعه به مقاله بدون کنکور علمی کاربردی 98 در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *