آیدانیتو > شرایط معافیت ماده 6 بهزیستی
ماده ۶ بهزیستی

شرایط معافیت ماده 6 بهزیستی

شرایط معافیت ماده 6 بهزیستی

شرایط معافیت ماده 6 بهزیستی

در این مقاله شرایط معافیت ماده 6 بهزیستی را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر قصد دارید از معافیت ماده 6 بهزیستی استفاده کنید، با آیدانیتو همراه باشید تا با جزئیات این معافیت و شرایط آن آشنا شوید. همان طور که می دانید سربازی در کشور ما امری مقدس و اجباری است که سالیان طولانی در قانون کشور ایجاد شده است. در چند سال گذشته شاهد کاهش مدت سربازی برای افراد بودیم. مدت سربازی با سه ماه کاهش به 21 ماه ماه رسید، با این وجود بسیاری از مشمولین به دنبال معایت از سربازی هستند. در قانون نظام جمهوری اسلامی 6 نوع معافیت از خدمت سربازی وجود دارد. در واقع معافیت ماده 6 بهزیستی در معافیت مددجویان قرار می گیرد، اما با توجه به اهمیت این موضوع به صورت مجزا آن را بررسی خوهیم کرد.، همراه ما باشید.

شرایط ماده 6 بهزیستی

بسیاری از مشمولین و سربازان وجود دارند که از شرایط معافیت ماده 6 بهزیستی مطلع نیستند و درصورت اطلاع می توانند از آن بهره مند شوند. در مقاله شرایط معافیت ماده 6 بهزیستی به این موضوع خواهیم پرداخت. در ادامه شرایط اخذ معافیت ماده 6 بهزیستی را مشاهده کنید.
  • یکی از پسران می تواند از ماده 6 بهزیستی استفاده کند و معافیت خود را بگیرد. نیازی به تک پسر بودن مشمول نیست. در صورتی که مشمول چند برادر و خواهر دیگر داشته باشد به انتخاب پدر و در صورت نبود وی مادر، به یکی از پسران اجازه معافیت خواهد داد.
  • یکی از مهم ترین شرایط اخذ معافیت ماده 6 بهزیستی عدم غیبت در سربازی است. مشمولانی که شامل غیبت در سربازی هستند، نمی توانند از این نوع معافیت استفاده کنند.
  • معلولیت و ناتوانی یکی از اولیاء و یا هر دوی آن ها از شرایط معافیت ماده 6 بهزیستی است.
  • معلولیت و ناتوان بودن حداقل 2 فرزند در خانواده (برادر و خواهر مشمول)
  • معافیت ماده 6 بهزیستی به علت نیازمند بودن پدر و مادر و دو فرزند آن ها است. بنابراین اگر معلولیت گفته شده در خانواده مشمول وجود داشته باشد، ولی نیازمند به مراقبت و نگهداری مشمول نباشد، معافیتی وجود نخواهد داشت.
  • افرادی که دارای چند نوع معلولیت هستند بارزترین آن ها مدنظر قرار می گیرد و در تعیین درصد معلولیت در یک گروه بالاتر قرار خواهند گرفت.
  • مشمولان عزیزی که از همسر ناتوان و معلول خود نگهداری می کنند، توجه کنند که مادرانی که سرپرستی همسر ناتوان و معلول خود را به عهده داشته باشند، از سربازی معاف هستند و در صورتی که سرپرستی از همسر به هر دلیل اطلاق و یا فوت همسر مشمول از بین برود، معافیت مشمول هم لغو می شود.
بنابراین مشمولانی که پدر یا مادر آن ها و یا هر دوی آن ها و یا 2 نفر از فرزندان خانواده، ناتوان و معلول باشد به گونه ای که نگهداری مشمول از فرد نیازمند باشد، معافیت به مشمول داده می شود و وجود برادران دیگر که مشمول قانون نظام وظیفه قرار دارند، مانعی برای معافیت وی ایجاد نمی کند. مشمولان عزیز توجه کنید که اطلاع از بیماری های قابل بررسی در ماده 6 بهزیستی اهمیت دارد و شاید بیماری والدین شما از جمله بیماری های قابل بررسی در معافیت های بهزیستی باشد، بنابراین توصیه می کنیم از لیست بیماری های قابل بررسی در معافیت ماده 6 بهزیستی مطلع شوید، برای این منظور می توانید به مقالات مندرج در آیدانیتو در زمینه معافیت ماده 6 بهزیستی مانند بیماری های قابل بررسی در بهزیستی مراجعه کنید و از نوع بیماری و شدت آن مطلع شوید. پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه شرایط معافیت ماده 6 بهزیستی مقاله شرایط عضویت در بهزیستی را هم مطالعه کنید.
در صورتی که سؤالی پیرامون معافیت ماده 6 بهزیستی و مددجویان کمیته و بهزیستی دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

3 دیدگاه در “شرایط معافیت ماده 6 بهزیستی

  1. رضا بهروز جلیسه گفت:

    سلام سر کار گردنم آسیب دیده و پلاتین در گردنم هست و کار کردن واسم سخته داری زنو بچه هستم آیا تحت پوشش بهزیستی میتونم قرار گیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *