پزشکی بدون آزمون

شرایط ثبت نام داروسازی بدون کنکور

شرایط ثبت نام داروسازی بدون کنکور

شرایط ثبت نام داروسازی بدون کنکور

در این مقاله با موضوع شرایط ثبت نام داروسازی بدون کنکور سعی داریم داوطلبینی که مایل به تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور هستند را راهنمایی کنیم. بعد از اتمام دوره تحصیلی مدرسه و قرار گرفتن در شرایط انتخاب رشته، بسیاری از افراد مایل به تحصیل در گروه پزشکی هستند. داروسازی نیز یکی از رشته های پزشکی محسوب می شود که علاقه مندان خاص خود را دارد. شاید یکی از دلایل انتخاب این رشته و پرطرفدار بودن آن وجود شرایط کاری عالی و کسب درآمد خوب در آینده است.

امروزه بسیاری از افراد به دنبال راهی برای تحصیل بدون شرکت در کنکور هستند که البته در دانشگاه آزاد و سراسری امکان تحصیل بدون کنکور نیز وجود دارد. اما نه برای رشته های پزشکی، اگر شما مایل به تحصیل در رشته داروسازی هستید و نمی خواهید در کنکور شرکت کنید و یا رتبه مناسب برای قبولی در این رشته ها را کسب نکرده اید، احتمالاً به فکر قبولی و تحصیل در رشته پزشکی و داروسازی بدون کنکور هستید. حال این سؤال پیش می آید که آیا امکان تحصیل در رشته داروسازی بدون شرکت در کنکور وجود دارد؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم بله وجود دارد. ما در این مقاله می خواهیم شرایط ثبت نام داروسازی بدون کنکور را برای شما شرح دهیم. مطالعه و تحصیل در رشته داروسازی بدون شرکت در آزمون کنکور در ایران امکان پذیر نیست و در صورتی که مایل به تحصیل داروسازی بدون کنکور هستید، باید به فکر تحصیل در خارج از کشور باشید. تحصیل داروسازی در خارج از کشور دارای شرایط عمومی و اختصاصی خاص خود است که در ادامه آن را بیان می کنیم.

تحصیل بدون کنکور

تحصیل بدون کنکور، یک کلید طلایی برای داوطلبانی است که حوصله و وقت جنگیدن با غول کنکور را ندارند و می خواهند با صرف کمترین انرژی در رشته مورد علاقه شان پذیرفته شده و ادامه تحصیل دهند. اگر شما هم قصد دارید که بدون کنکور در رشته داروسازی ادامه تحصیل دهید پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط پذیرش، لیست دانشگاه های پذیرنده داروسازی بدون کنکور و شهریه بدون کنکور داروسازی با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

می خواهید بدون کنکور داروسازی بخوانید؟ با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور

برای تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور همان طور که در بالا گفتیم، نیاز به تحصیل خارج از کشور است. برای تحصیل در خارج از کشور و برگشت به کشور نیاز است از شرایط زیر مطلع باشید.

شرایط عمومی

شرایط ثبت نام داروسازی بدون کنکور به مانند شرایط عمومی تحصیل در خارج از کشور برای هر رشته ای است. از جمله این شرایط اخذ ویزا و پذیرش دانشگاه مقصد است. برای گرفتن ویزا و پذیرش دانشگاه دارا بودن شرایط زیر الزامی است: 1- پاسپورت 2- دیپلم ریاضی یا تجربی و مدرک پیش دانشگاهی 3- داشتن گواهی سلامت 4- تمکن مالی 5- معدل دیپلم بالای 17 و معدل پیش دانشگاهی بالای 16 6- ارائه ریزنمرات با در دست داشتن مدارک بالا می توانید جهت اخذ ویزا و مجوز تحصیل اقدام کنید. اگر شما مایل هستید در حین تحصیل به دانشگاه های ایران انتقال یابید و یا بعد از اتمام دوره ی تحصیل خود به ایران برگردید، باید دانشگاه هایی را انتخاب کنید که مورد تأیید وزارت بهداشت ایران هستند تا بعداً دچار مشکل نشوید.

شرایط اختصاصی

1-برخی از دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو در رشته داروسازی اقدام به برگزاری آزمون درون دانشگاهی میکنند. برخی از دانشگاه ها نیز پذیرش بدون آزمون دارند. 2-تحصیل در برخی از دانشگاه ها منوط به گذراندن دوره کالج یا دوره های کوتاه تر است. 3-اجازه کار به دانشجو در برخی از کشور ها داده نمیشود.

برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط ثبت نام داروسازی بدون کنکور با مشاوران متخصص تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط جدید گرفتن انتقالی دانشجویان داروسازی خارج از کشور

طبق بیانیه وزارت بهداشت در دهم شهریور ماه 97 داوطلبینی که در سال 2019 برای تحصیل از کشور خارج می شوند باید تحصیل خود را به اتمام برسانند و پس از اخذ مدرک به ایران برگردند. این داوطلبین باید توجه داشته باشند که درصورتی که مدرک آنها مورد تایید وزارت بهداشت باشد میتوانند در ایران مشغول به کار شوند. طی این بیانیه وزارت بهداشت تسهیلات ارزی برای دانشجویانی که در حال حاضر در خارج از کشور مشغول به تحصیل اند در نظر گرفته است.

نحوه گرفتن انتقالی به ایران برای ادامه روند تحصیلی

کسانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های کشورهای دیگر و تحصیل در آن ها شده اند، می توانند نیمی از تحصیل خود را در ایران به اتمام برسانند. به این منظور نیاز به گرفتن انتقالی است و برای گرفتن انتقالی باید شرایط آن را دارا باشند. در ادامه این شرایط را بیان خواهیم کرد.
1- دانشگاهی که در آن تحصیل می کنند، باید مورد تأیید وزارت بهداشت باشد.
2- دانشگاه مورد پذیرش باید مورد تأیید وزارت علوم باشد.
3- گذراندن حداقل 72 واحد مورد تأیید ایران (72 واحد گذرانده شده باید مطابق با چارت درسی ایران باشد)
4- کسب معدل بالای 15 یا کسب درجه ی A و B
5- معدل دیپلم بالای 16، مدرک دیپلم ریاضی یا تجربی باید باشد.
6- معدل پیش دانشگاهی بالای 17، مدرک پیش دانشگاهی برای گروه ریاضی یا تجربی باشد.
در صورتی که شرایط فوق را داشته باشید، می توانید برای گرفتن انتقالی به ایران اقدام کنید. توجه کنید دانشگاه های پذیرنده این انتقالی پردیس های خودگردان علوم پزشکی: تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز هستند. که بنا بر رتبه علمی شما و شرایط دانشگاه در یکی از این پردیس ها می توانید به ادامه تحصیل دوره داروسازی خود بپردازید. این روند تا قبل از شهریور ماه 97 قابل اجرا بوده است، اما بعد از شهریور 97 با توجه به شرایط پیش آمده، وزارت بهداشت تغییری را در روند تحصیل دانشجویان خارج از ایران در نظر گرفت. در تغییر حاصله دانشجویانی که در خارج از کشور در حال تحصیل هستند تنها میتوانند بعد از اتمام تحصیل به ایران برگردند، آن هم در صورتی که مدرک کسب شده مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

حال پس از اینکه سنگ هایمان را برای انتخاب رشته با خودمان واکندیم، نوبت به انتخاب دانشگاه می رسد. دانشگاه های بسیار مطرحی در سرتاسر دنیا اقدام به پذیرش دانشجو داروسازی می نمایند و به همین دلیل آگاهی از لیست کلیه دانشگاه ها، الزامی است. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه دانشگاه هایی که در رشته داروسازی بدون کنکور دانشجو می پذیرند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. ما می توانیم در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در زمینه تحصیل بدون کنکور در رشته داروسازی در اختیار شما قرار دهیم.

برای آگاهی از لیست دانشگاه های پذیرنده دانشجو در رشته داروسازی بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شهریه داروسازی بدون کنکور

به نظر می رسد که علاقه مندی به رشته، اولین قدم برای انتخاب رشته است، اما در مرحله دوم، آگاهی از شهریه نیز می تواند در انتخاب یک رشته بسیار تاثیرگذار باشد. اگر به رشته داروسازی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از شهریه داروسازی بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از شهریه داروسازی بدون کنکور با مشاورین متخصص آیدانیتو تماس بگیرید.

نکات مهم گرفتن پذیرش برای رشته داروسازی

در ابتدا توجه کنید که دانشگاه مقصد شما مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت باشد. بعد از آن شرایط دانشگاه را در نظر بگیرید. برخی از دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو در رشته داروسازی آزمون برگزار می کنند و داوطلبین باید موفق به قبولی در آن شوند. اما برخی از دانشگاه ها بدون برگزاری آزمون اقدام به پذیرش دانشجو داروسازی می کنند. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط اخذ پذیرش با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
تحصیل در خارج از کشور در رشته داروسازی یک فرصت طلایی است، آن را از دست ندهید. برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط اخذ پذیرش بهترین دانشگاه ها می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

معافیت خدمت و خروج از کشور

حتما اطلاع دارید که آقایان پس از رسیدن به سن قانونی مشمول خدمت وظیفه می شوند. اما قانونی در نظام وظیفه تحت عنوان معافیت تحصیلی وجود دارد که داوطلب به محض قبولی در دانشگاه، در دوران تحصیل از سربازی معاف خواهد شد. برخی از داوطلبان ترجیح می دهند که سربازی خود را با شرایط بهتری سپری کنند به همین منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را انتخاب می کنند (تحصیل بدون کنکور یکی از بهترین گزینه ها است). اگر می خواهید سربازی خود را در شرایط بهتری بگذرانید و یا اطلاعات جامعی درباره انواع معافیت های خدمت مانند معافیت تحصیلی کسب کنید، با مشاورین متخصص نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از معافیت تحصیلی سربازی و شروط خروج از کشور برای داوطلبان بدون کنکور داروسازی با مشاورین متخصص نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.

در این مقاله با بررسی شرایط ثبت نام داروسازی بدون کنکور 99 سعی کردیم شما را در زمینه تحصیل داروسازی بدون کنکور و شرایط و نکات مهم آن آشنا کنیم. در صورتی که مایل هستید به تحصیل داروسازی بپردازید می توانید مقاله لیست دانشگاه های بدون کنکور داروسازی را نیز مطالعه کنید.

13 دیدگاه در “شرایط ثبت نام داروسازی بدون کنکور

  1. مریم ابوترابی گفت:

    سلام من لیسانس شیمی کاربردیم. دانشگاهی تو تهران سراغ دارید برای داروسازی بدون کنکور یا باآزمون درون دانشگاهی دانشجو بپذیرن؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ در حال حاضر امکان ادامه تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور در داخل کشور وجود ندارد و برای قبولی در رشته داروسازی بایستی در کنکور شرکت و تراز و رتبه لازم را کسب کنید.

  2. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید من امسال کنکور دادم میخوام بدونم شهریه پزشکی و داروسازی بدون آزمون در دانشگاه غیر انتفاعی چه قد میشه ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ دانشگاه های غیرانتفاعی در رشته پزشکی و داروسازی پذیرش ندارند.

  3. علیرضا گفت:

    سلام خسته نباشید… ببخشید دانشگاه بین المللی کیش داروسازی بدون کنکور داره من شنیدم و تو سایتای زیادی دیدم….ایا واقعیت داره این موضوع؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. بله . اما روش پذیرشش بصورت مستقیم نیست و باید ابتدا در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در خارج از کشور 36 واحد پاس کنید و برای ادامه تحصیل به پردیس انتقالی بگیرید

  4. مصطفی نظرکرده گفت:

    لیست دانشگاه بدون کنکور این رشته کدومند ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. دانشگاه های پردیس بین الملل

  5. فاطمه فردوسی گفت:

    با عرض سلام .ببخشید خطوط مشاوره اصلا قابل دسترسی وگرفتن مشاوره از آنان میسر نمی باشد لطف بفرمایید د ر همینpage پاسخ مرا بدهید تا تکلیف خویش را بدونم .من دارای فوق اموزش زبان انگلیسی با رزومه ی نسبت خوب هستم ولی اشتباها در زمان ثبت نام فقط دکترای همین رشته را همسرم فقط به دلیل نداشتن اطلاعات کافی انتخاب نموده است درحالیکه حتی درحین یادگیری درازمون آیلتس دیگر دراین رشته چیزی برای ارتقا ندارم وتمایل به ثبت نام در رشته داروسازی بدون آزمون دردانشگاه پردیس کیش دارم لطفا منو راهنمایی بفرمایید چگونه میتوانم از رشته ی ثبت نامی خارج شوم وبه رشته دیگری ثبت نمایم نمایم؟با تشکر فراوان از شما

    1. فاطمه فردوسی گفت:

      سلام .عذرخواهی میکنم امکان دارد لطف ب۴رمایید سوال منو جواب بدید

    2. پیمان محبعلی زاده گفت:

      سلام دوست عزیز
      پرسش خودتان را بپرسید تا ما به شما کمک کنیم.

    3. پیمان محبعلی زاده گفت:

      سلام دوست عزیز
      تغییر رشته و گرایش امتحانی را شما به رشته داروسازی نمیتوانید انتقال دهید چون دندانپزشکی کنکور سراسری باید شرکت کنید چون دوره دکتری پیوسته میباشد رشته دندانپزشکی.
      و برای دندانپزشکی بدون کنکور شما باید با مقطع دیپلم وارد شوید و باید یک مقطع را ابتدا خارج از کشوربگذرانید و بعد بتوانید به دانشگاه تهران پردیس کیش انتقالی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *