آیدانیتو > شرایط توجیه غیبت
اعزام به خدمت, توجیه غیبت

شرایط توجیه غیبت





شرایط توجیه غیبت

در این مقاله شرایط توجیه غیبت را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. مشمولانی که شامل غیبت اولیه در سربازی هستند بهتر است مقاله روبرو را مطالعه کنند، تا از قوانین موجود برای عفو جرایم غیبت مطلع شوند. غیبت در سربازی شامل جرایم نقدی، اضافه خدمت، دستگیری، منع استفاده از امریه، پذیرش و استخدامی های نیروهای مسلح است که با توجیه غیبت این تنبیهات در نظر گرفته شده، بخشیده می شود اما تمامی مشمولان که وارد غیبت می شوند نمی توانند از این قانون استفاده کنند در ادامه شرایط توجیه غیبت را مشاهده می کنید، مشمولانی که شامل موارد زیر باشند غیبت آن ها قابل توجیه خواهد بود.
در ادامه مطلب شرایط توجیه غیبت را مشاهده خواهید کرد.

شرایط توجیه غیبت در خدمت سربازی

  • بیماری ها و صدمات وارد شده به مشمول به نحوی که مشمول نتواند به خدمت اعزام شود و این صدمه باعث تاخیر در معرفی یا اعزام حداکثر به مدت دو ماه از شروع بیماری شده باشد.
  • بیماری یا مجروحیت و صدمات وارد شده به مشمول که موجب بستری شدن مشمول در بیمارستان می شود که موجب تاخیر در معرفی و یا اعزام در معرفی و یا اعزام در سربازی به مدت شش ماه از شروع بیماری باشد، در صورتی که بهبودی به بیش از شش ماه نیاز داشته باشد با تایید شورای پزشکی بیش از شش ماه تاخیر مجاز است.
  • فوت یکی از اعضای دسته یک خانواده که موجب تاخیر در معرفی یا اعزام حداکثر به مدت سه ماه از زمان فوت شده باشد. در صورت فوت پدر یا مادر، همسر این تاخیر یک ماه است.
  • وارد شدن آسیب های جدی روحی و جسمی به یکی از اعضای درجه یک خانواده ی مشمول که بر اثر وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله سیل و طوفان و…. و حوادث قهریه مانند آتش سوزی، انفجار، سقوط هواپیما، تصادف شدید اتومبیل که موجب تاخیر در معرفی حداکثر به مدت دو تا شش ماه شود، با توجه به نسبت فرد آسیب دیده با مشمول مدت زمان متفاوت است به عنوان مثال: نسبت به همسر و فرزند مشمول و شدت تصادف تا شش ماه تاخیر مجاز است . نسبت به پدر: مادر ، خواهر مشمول تا سه ماه تاخیر و نسبت به پدر و مادر همسر مشمول دو ماه تاخیر مجاز است.
  • اشکالات اداری ایجاد شده در فرایند معرفی با اعزام به خدمت که خارج از اراده مشمولین بوده و به فراغت از تحصیل، عدم دریافت برگ خدمت تا شش ماه مجاز است.
  • توقیف و یا در حس بودن مشمول که با تایید مراجع ذیصلاح، مشروط بر اینکه شروع حب قبل از ورود به غیبت باشد.
  • در مواردی مانند حبس، بیماری، از کار افتادگی، غیبت، مفقودالاثر بودن، اعتیاد شدید پدر و سرپرست خانواده و موارد مشابه که عملاً سرپرستی خانواده را به عهده مشمول قرار دهد، به نحوی که با نبود مشمول خانواده قدرت امرار معاش خود را از دست دهند و فرد دیگری در محل وجود نداشته باشد که سرپرستی آن ها را به عهده گیرد که تا سه ماه تاخیر در اعزام مجاز است.
  • در مواردی همچون بیماری همسر و یا فرزند این تاخیر تا سه ماه مجاز است.
  • در مواردی مانند عقد، ازدواج، مشکلات خانوادگی که منجر به طلاق مشمول از همسر گردد که قبل از ورود به مرحله غیبت اتفاق بیفتد تا سه ماه از شروع این وقایع مجاز است.
  • در مواردی که مشمول بتواند از معافیت کفالت و مددجویان یا بهزیستی استفاده کند علاوه بر موارد ذکر شد در صورتی که یکی از شروط زیر را داشته باشد نیز غیبت وی موجه خواهد بود.
  • بیماری منجر به فوت پدر و یا برادر مشمول باشد در صورتی که شروع نیاز مراقبت مشمول قبل از غیبت مشمول و در طول مدت غیبت این نیازمندی ادامه داشته باشد.
  • بیماری نقص عضو و محجوریت پدر یا برادر مشمول که با توجه به نظر شورای پزشکی شروع بیماری و مراقبت مربوط به قبل از ورود غیبت مشمول شود.
  • طلاق بایین غیابی مادر مشمول که به علت حبس، غایب مفقودالاثر بودن، اعتیاد شدید و بی مبالاتی و موارد مشابه اتفاق افتاده که مشمول عملاً سرپرستی خانواده را به عهده گرفته است و در صورت نبود وی قدرت اداره معاشی از دست می رود.

در مورادی مانند فوت و یا معلولیت اعضای درجه یک خانواده مشمول تاریخ این حادثه باید قبل از ورود مشمول به دوران غیبت باشد.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه شرایط توجیه غیبت از مدارک توجیه غیبت مطلع شوید.
اگر سوالی پیرامون شرایط توجیه غیبت دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


0 دیدگاه در “شرایط توجیه غیبت

  1. سینا گفت:

    سلام, ببخشید برای توجیه غیبت طلاق نامه کافیه? استعلام از اداره ثبت احوال یا ثبت اسناد نمیخاد?

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای توجیه غیبت سربازی ، استعلام از ثبت احوال و یا ثبت اسناد در خصوص صحت سابقه ازدواج یا طلاق برای مشمول و یا اعضای درجه یک خانواده الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *