آیدانیتو > شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان به تیزهوشان
آزمون تیزهوشان

شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان به تیزهوشان

شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان به تیزهوشان

معمولاً هستند دانش آموزانی که بنا به شرایط خانوادگی و یا موقعیت های شغلی والدین و نیز اشتباه در وارد کردن سه اولویت اول مدارس انتخابی در زمان ثبت نام  و دیگر دلایل موجود در زمان ثبت نام، برگزاری آزمون و یا اعلام نتایج تیزهوشان آزمون مدارس استعدادهای درخشان و نیز مدتی بعداز تحصیل در این مدارس با توجه به میزان برآورد سطح انتظارات آموزشی خود از مدرسه موردنظر، قصد تغییر محل سکونت خود از یک شهر به شهر دیگر و یا در داخل یک شهر را دارند که به تبع آن می بایست مدرسه محل تحصیل خود را نیز تغییر دهند.
برای تغییر مدرسه محل سکونت جاری دانش آموز با مدرسه محل سکونت جدید شرایط و ضوابطی توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین شده است که لازم است والدین  و دانش آموزان مدارس سمپاد به آن توجه نمایند. درخواست های انتقالی دانش آموزان مدارس تیزهوشان یا از یک استان به استان دیگر، از یک شهرستان به شهرستان دیگر و یا در داخل خود یک استان است که هر یک از این محدوده های انتقالی دارای قوانین مربوط به خود است. از این رو اگر تصمیم به تغییر مدرسه فرزند خود در هر یک از دوره های اول و دوم متوسطه گرفته اید باید شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان به تیزهوشان را به خوبی بلد باشید که بدین منظور در ادامه مطلب آن را پی گرفته ایم.

ضوابط و شرایط انتقالی از مداس سمپاد به سمپاد

دانش آموزانی که برای سکونت در شهری جدید قصد تغییر مدرسه  سمپاد خود را دارند، می بایست از شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان به تیزهوشان مطلع باشند. بر طبق قوانین مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان دارای شرایط و ضوابط زیر باشند:
1- تغییر و انتقال در داخل یک شهرستان برای پذیرفته شدگان در سال اول وجود ندارد و این متقاضیان می بایست در سال دوم تحصلی خود درخواست انتقالی بدهند. از این رو توجه و سنجیده انتخاب کردن سه اولویت اول مدارس انتخابی در فرم ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان اهمیت اساسی دارد. چرا که تا گذشت بازه زمانی یک ساله دانش آموز باید در مدرسه ای که پذیرفته شده است، ادامه تحصیل نماید.
ممکن است تغییر مدرسه و درخواست انتقال به دلایلی همچون عدم رضایت از سطح علمی و آموزشی مدرسه فعلی باشد که برای جلوگیری از چنین اقدامی لازم است از مدتها پیش والدین دانش آموز و حتی خود دانش آموز تحقیقات و پرس و جو های لازم را برای کسب اطلاعات به منظور استخراج اطلاعات و شناخت درست و اصولی از مدارس مورد نظر خود بدست آورند. برای ثبت نام کتاب درسی هم روی لینک آبی کلیک کنید.
2- موافقت با درخواست انتقالی از مدارس تیزهوشان بعد از سال اول تحصیل در صورتی امکان پذیر است که دانش آموز نخست در یکی از مدارس مورد نظر خود در شهر محل سکونت فعلی قبول شده باشد و در مرحله دوم کف نمره قبولی آخرین فرد پذیرفته شده شهر محل سکونت مورد تقاضا را کسب کرده باشد. در صورت دارا بودن دو شرط با موافقت اداره آموزش و پرورش استان های مبدأ و مقصد می تواند انتقالی بگیرد. بنابراین برای درخواست انتقالی سه مرحله را باید طی کنید.

مراحل درخواست انتقالی مدارس تیزهوشان

1- گذشت یک سال از پذیرش در مدرسه مبدأ
2- قبولی در مدارس انتخابی تیزهوشان شهر مبدأ
3- کسب کف نمره قبولی آخرین فرد پذیرفته شده مدرسه مقصد
4- موافقت آموزش و پرورش کل استان های مبدا و مقصد با درخواست انتقالی دانش آموز این شرایط و مراحل برای دانش اموزان سال بالایی در مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم نیز صادق است و آنها نیز میبایست دارای همین ضوابط باشند تا بتوانند از یک شهرستان به دیگر یا در داخل یک شهرستان انتقالی بگیرند

نحوه درخواست انتقالی مدارس تیزهوشان

با توجه به شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان به تیزهوشان که در بالا عنوان کردیم، دانش آموزانی که واجد شرایط 4 گانه باشند، میتوانند بدین صورت عمل کنند که فرم درخواست انتقالی خارج از استان را از مراکز رسمی استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان محل سکونت دریافت کنند و بعد از کامل کردن آن و تایید والدین دانش آموز، آن را به مرکز آموزش و پرورش استان محل سکونت فعلی تحویل دهند.

این درخواست بعد از بررسی نمره قبولی و مقایسه آن با کف نمره آخرین فرد پذیرفته شده در مدرسه مورد تقاضای متقاضی جهت انتقال و تایید شرایطی که بیان کردیم مورد موافقت قرار خواهد گرفت. معمولا موافقت با درخواست انتقال از یک شهر کوچک به شهر بزرگ دیگر محدودیت های بیشتری دارد و انتقال از تهران یا شهرهای بزرگ کشور به مراکز شهرستانها راحت تر است

فرم انتقالی تیزهوشان

همان طور که گفتیم برای گرفتن انتقالی لازم است نحوه و شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان به تیزهوشان را بدانید. سپس لازم است فرم انتقالی تیزهوشان را پر کنید و به مرکز آموزش و پروش استان تحویل دهید. معیارهایی برای فرایند نقل و انتقال دانش آموزان تیزهوشان در نظر گرفته شده است که در فرم انتقالی آمده است.
برای دریافت فرم انتقالی تیزهوشان در صورت تمایل میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

انتقالی از مدارس تیزهوشان به مدارس عادی

ممکن است اندک دانش آموزانی با توجه به دلایل مورد نظر خود و والدینشان قصد تغییر مدرسه سمپاد خود و ادامه تحصیل در مدارس عادی داشته باشند. گاهی جو رقابتی و نیز پر استعداد و پر تلاش یک کلاس درس و نیز در سطح کلی در یک مدرسه، سبب نارضایتی و ایجاد نتیجه معکوس در روند پیشرفت علمی و تحصیلی یک دانش آموز می شود. به ویژه اینکه حضور یک استعداد برتر در کلاس درسی که هم طیف دانش آموز با توانایی های متنوع با هم تحصیل می کنند می تواند مطلوب باشد تصمیم به تغییر مدرسه از تیزهوشان به مدارس عادی با توجه به شرایط ویژه و منحصر به فرد یک دانش آموز، یک تصمیم منطقی و قابل قبول از طرف والدین خواهد بود.
از این رو این والدین می توانند به راحتی فرزند خود را به مدارس عادی مورد تأیید برگردانند و آنچه که در اینجا اهمیت دارد، سیر صعودی پیشرفت تحصیلی یک دانش آموز در کنار حفظ شادابی و روحیه او است. حال هر مدرسه ای که درس بخواند.
در این مقاله به بررسیشرایط انتقالی مدارس تیزهوشان به تیزهوشان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره درسی بزنید تا با روش های جدید مشاوره آشنا شوید. بزنید.
اگر سوالی در زمینه شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان به تیزهوشان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

48 دیدگاه در “شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان به تیزهوشان

  1. رضا گفت:

    من بیشتر قصد مطرح کردن یک سوال رو دارم تا یک نظر اون اینه که برای اینکه بخوام از کرمانشاه به تهران برم ، باید آزمون بدم؟
    ضمنا اینو بگم که مدرسه ام تیزهوشانه و جز نفرات برتر مدرسه ام هستم و میخوام به مدرسه علامه تهران برم.
    با تشکر

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      از جمله شروط این است که حداقل تراز آخرین نفر پذیرفته شده در مدرسه مورد علاقه را کسب کنید.

  2. محمد گفت:

    یک سوال : ایا میشه سال اول رو تو مدرسه عادی درس خونت و سال بعد بری تو مدرسه تیزهوشان مقصد؟
    لطفا پاسخ دهید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      شرط ورود به مدارس تیزهوشان قبولی در آزمون است. در سال اول باید در مدرسه تیزهوشان قبول شوید.

  3. مهسا گفت:

    سلام.ببخشید میخواستم بپرسم که اگه بخوایم درخواست انتقالی بدیم حتما باید تا پایان امسال صبر کنیم؟ینی باید معدل پایانی امسال و داشته باشیم که بتونیم انتقالی بگیریم یا الان که وسط سال هست امکانش وجود داره؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      انتقالی در مدارس تیزهوشان در سال اول امکان پذیر نیست. در سال دوم به شرطی اینکه حداقل آخرین نمره قبولی آن مدرسه را کسب کرده باشید یا به عبارتی تراز ورودی همان سال دارا باشید، می توانید نسبت به انتقالی اقدام کنید.

  4. فاطمه گفت:

    سلام ببخشید من فرزانگان رفسنجان درس می خونم و پایه نهم هستم برای اینکه برای وهم انتقالی بگیرم یزد باید چکار کنم و بل توجه به اینکه نمره های قبولیمونو به خودمون تحویل ندادن باید کف نمره و نمره خودمون رو از کجا بفهمیم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      سال اول امکان گرفتن انتقالی در سال اول برایتان وجود ندارد اما در سال دوم به شرطی که حداقل تمرات آخرین فرد قبولی در مدرسه جدید را در همان سال کسب کنید، می توانید برای انتقالی مدرس تیزهوشان به تیزهوشان اقدام کنید.

  5. مانی گفت:

    سلام من سال هشتم هستم میخوام از باهنر کرج برای حلی تهران انتقالی بگیرمِ.چه زمانی باید اقدام کنم؟
    امکان دارهموافقت نشه با انتقالی من؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ بعد از اینکه نتیجه امسال ششم به هفتم اعلام شد می توانید اقدام کنید. از آنجایی که احتمال 0 و 100 درصد، 0 درصد است، هر امکانی وجود دارد.

  6. نازنین گفت:

    سلام ممنون به خاطر اطلاعات خوبتون . یک سوال : من چطور باید نمره قبولی خودم و کف نمره قبولی مدرسه مورد نظر را بفهمم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ به مدرسه مورد نظرتان تشریف می برید و آخرین رتبه قبولی آن مدرسه را می پرسید.

  7. کسرا بهلولی گفت:

    درود،من امسال ششم هستم، میخواستم بدونم میشه بعد از نیمسال اول انتقالی گرفت یا نه؟و اگر نه، به دلیل مهاجرت خانواده به تهران (بعد از نیمسال اول) میشه نیمسال دوم رو در یک مدرسه ی غیر تیزهوشان ادامه داد سپس در سال دوم دوباره به مدرسه ی تیز هوشان برگشت؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز در سال اول اصلا امکان انتقالی نیست سال دوم با توجه به تراز قبولی آخرین فرد قبول شده آن مدرسه ميتوانید برای انتقالی اقدام کنید.

  8. Asal Jamali گفت:

    سلام خسته نباشید؛
    من و خواهرم دوقلو هستیم و سه ساله که در مدرسه ی فرزانگان پاکدشت درس میخونیم.میخاستم بدونم که چطوری میتونیم برای سال دهم به مدارس نمونه ی تهران بریم
    ما وقت زیادی برای تصمیم نداریم اگه میشه لطف کنید جوابمو بدید با تشکر

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ شما باید از طریق سایت azmoon.medu.ir ثبت نام کنید، آزمون بدهید و در زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی را انتخاب کنید.

  9. محمد گفت:

    ببخشید میشه بگید مدارس تیز هوشان خوابگه دارد یا نه

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ خیر خوابگاه ندارد زیرا جزء مدارس شبانه روزی به حساب نمی آید.

  10. پویان گفت:

    سلام باید از کجا فرم انتقالی از مدارس تیزهوشان به تیزهوشان را در یک شهر بگیریم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید می توانید در سال دوم فرم ها را از آموزش و پرورش اخذ کنید.

    2. حیدری گفت:

      سلام، در صورت عدم موافقت با انتقالی در پایه هشتم به دلیل کم بودن امتیاز، آیا امکان تحصیل در مدرسه قبلی وجود دارد؟؟

  11. مهلا گفت:

    سلام من دانش اموز پایه دهم مدرسه تیزهوشان هستم و در وضعیت درسی هیچ مشکلی ندارم و جزو دانش اموزان برتر مدرسه و رتبه های برتر کشوری ازمون ها هستم اما مایلم برای سال اینده بنا بر دلایلی به مدرسه نمونه دولتی شهر خود جابه جا شوم ولی اموزش و پرورش موافقت نمیکند و این کار را غیر مجاز اعلام کرده است.باید چکارکنم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ متاسفانه کاری نمیشود کرد.

  12. سوگند گفت:

    سلام انتقالی مدارس در داخل یک شهر هم شرطه حداقل اخرین ترازو داره؟مثلا از یک ناحیه به ناحیه دیگه

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام .بله باید تراز های قبولی مدارس بررسی شه

  13. zahra گفت:

    سلام.من سال نهم هستم و برای کلاس دهم باید به یه شهر دیگه مهاجرت کنیم.چطوری باید برای ازمون ورودی مدارس اون شهر ثبت نام کنم که دیگه نیازی به یه سال موندنم تو شهر مبدا نباشه؟با تشکر.

  14. امین گفت:

    سلام
    ببخشید از کجا باید بفهمیم کف نمره مدرسه هدف چقدره؟

  15. سمیرا گفت:

    ناحیه ها کدومشون از همه بهتره و کمترین تراز ناحیه ۱ و ۴ چقدر است من از ناحیه ۵ می خواهم انتقالی بگیرم به یکی از این دو ناحیه و از کجا فرم بگیرم

  16. Payam motamed گفت:

    سلام
    فرزند من کلاس نهم است و برای امتحانات تیزهوشان شهرستان کنگان استان بوشهر را انتخاب کرده با توجه به جابجایی محل کار من به تهران درصورت قبولی امکان جابجایی به مدارس تیزهوشان در تهران برای سال دهم وحود دارد؟
    با سپاس

  17. F.Ashrafi گفت:

    سلام، من پایه نهم در مدرسه فرزانگان هستم و الان هم امتحانات ترم دوم رو میدیم… برای گرفتن انتقالی به فرزانگان یه شهر دیگه میشه اقدام کرد؟ یا حتما باید پایه دهم رو هم اینجا بخونم؟؟؟

  18. fatemehnaderi گفت:

    سلام من می خواهم از نمونه دولتی ایذه برای تیزهوشان اصفهان انتقالی بگیرم ایا به من انتقالی می دهد
    جز نفرات برتر مدرسه معل هم 20 است ایا انتقالی امکان پذیر است یا نه

  19. M.e گفت:

    سلام خسته نباشین ببخشید برای انتقالی مدارس تیزهوشان به تیزهوشان منظورتون از حداقل تراز ورود به مدرسه چیه واضح تر اینکه معدل یا تراز ازمون تیزهوشان ممنون میشم پاسخ بدین

  20. فاطمه گفت:

    سلام ببخشید من در مدرسه ی فرزانگان زینب تحصیل میکنم ویک سال هم گذروندم، مهلت فرم های انتقالی گذشته و در مدرسه ثبت نام کردم اما متاسفانه باید به شهراستان دیگه ای نقل مکان کنیم و اون زمان نمیدونستم که قطعی هست یا نه برای همین فرم رو نگرفتم،اگر الان اقدام کنم میتونم انتقالی بگیرم؟

  21. ندا گفت:

    سلام ببخشید انتقالی از هشتم به نهم بهتر ه یا نهم به دهم ممنون

  22. سارا گفت:

    سلام من یه سوالی داشتم.
    کسانی که از فرزانگان های دیگر تهران به فرزانگان 1 تهران انتقالی میگیرند،آزمون میدهند؟

  23. عدرا گفت:

    سلام دوقلوهای من الان کلاس پنجم هستند و قصد مهاجرت از شهرستان به تهران را داریم بهترین زمان مهاجرت و برای قبولی و ثبت نام در مدارس تیزهوشان در تهران بدون مشکل چیست؟؟؟

  24. عذرا گفت:

    سلام فرزندان من الان در پایه پنجم تحصیل میکنند و در آینده فقط بخاطر شرایط بهتر تحصیلی آنها قصد مهاجرت از شهرستان به تهران را داریم بهترین زمان مهاجرت به تهران که فرزندانم بتوانند در آزمون تیزهوشان شرکت کنند و برای انتقالی به تهران و تحصیل در مدارس تیزهوشان مشکلی نداشته باشند چه موقع است؟؟؟؟

    1. پیمان محبعلی زاده گفت:

      سلام دوست عزیز
      در مدارس تیزهوشان و نمونه بومی بودن از شرایط اصلی هست و شما برای پیگیری این موضوع با آموزش و پرورش شهر خودتان در ارتباط باشید

  25. عذرا گفت:

    بهترین زمان مهاجرت از شهرستان به تهران که بچه ها برای مدارس تیزهوشان پایه ششم به مشکلی برخورد نکنند چه موقعی می باشد؟؟؟؟؟؟

  26. پریسا گفت:

    با سلام و خسته نباشید و ممنون بابت اطلاعاتی که دادید
    سوالی که دارم این است که
    فرزند من سال 1400 به سال هستم میرود و در حال حاضر در دبیرستان فرزانگان 7 دوره اول تحصیل میکند
    ما قصد نداریم محل سکومن خودرا تغییر دهیم و فقط میخواهیم مدرسه را به فرزانگان 1 انتقال دهیم
    به نطرتان با معدل 19 میتوان انتقالی گرفت؟
    ممنون میشم جواب بدید.

    1. پیمان محبعلی زاده گفت:

      سلام دوست عزیز
      شما برای این درخواست انتقالی به خود مدرسه فرزانگان مراجعه کنید.

  27. سلام گفت:

    سلام. ببخشید من می خواستم مدرسه تیزهوشان رو عوض کنم ولی به دلیل نداشتن امتیاز کافی نتوانستم این کار رو انجام بدهم برای پایه هشتم.
    ولی گفتند در دوره متوسطه دوم این موضوع دیگر مد نظر نیست و میشه راحت انتقالی گرفت ، آیا این موضوع صحت دارد ؟

  28. ناشناس گفت:

    1

Average
5 Based On 33

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *