پزشکی بدون آزمون, پزشکی بدون آزمون سراسری, شرایط و زمان ثبت نام پزشکی بدون آ›مون سراسری

زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مامایی سراسری 98





زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مامایی سراسری 98

رشته محبوب مامایی، از جمله زیرشاخه های پردرآمد در گروه علوم پزشکی به شمار می رود که مقبولیت خاصی در میان داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی دارد. از میان نقش های مختلف یک ماما و مسئولیت های بی شمارش می توان به نقش مراقبتی، پژوهشی و تحقیقاتی به حمایتی، درمانگری و مراقبتی اشاره کرد. باید بگوییم که همه نقش های ذکر شده ارتباط مستقیمی با کودک و مادر وی داشته و یک ماما همواره به امر مراقبت های بهداشتی مادر در زایمان طبیعی، آموزش کامل شیوه تنظیم خانواده برای زوج های جوان، برگزاری کلاس های مخصوص مشاوره قبل، بعد و در زمان ازدواج افراد، راهنمایی و آموزش دختران در حیطه بهداشت دوره بلوغ و مسائل مربوط به آن می پردازد. باید گفت که فعالیت یک ماما از زمان پیش از باردار شدن یک زن تا پس از فارغ شدن وی و حتی تا زمان 6 ساله شدن کودک نیز ادامه دارد. در این مقاله، به ذکر نکات لازم در زمینه زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مامایی سراسری 98 برای داوطلبان مشتاق به اخذ مدرک دانشگاهی این رشته از طریق شرکت در دوره های بدون کنکور می پردازیم. علاوه بر مبحث زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مامایی سراسری 98، ذکر دروس این رشته تحصیلی را ضروری می دانیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در رابطه با زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مامایی سراسری98 فرا بگیرید.

لیست دروس ترم های تحصیلی مختلف در دوران کارشناسی بدون کنکور رشته مامایی

شاید ارائه لیست درس های هشت ترم تحصیلی در دوره کارشناسی بدون آزمون رشته مامایی در مقاله زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مامایی سراسری 98 یاری گر شما جهت شناخت بیشتر شما از این رشته تحصیلی باشد.

روانپزشکی در ماماییاختلالات عملکرد جنسی
آمار حیاتیارتباطات، آموزش بهداشت و مشاوره
اصول وفنون پرستاری و ماماییاصول اپیدمیولوژی (بهداشت 2)
کارآموزی نوزاداناصول مدیریت و کاربرد آن در مامایی
بارداری و زایمان 2آمادگی برای زایمان و زایمان فیزیولوژیک
اصول تغذیه مادر و کودکبارداری و زایمان 4
فیزیولوژی 1بارداری وزایمان (1) – بارداری طبیعی
کارآموزی بارداری زایمان طبیعی (1)بهدااشت مادر و کودک و باروری (بهداشت 4)
بیوشیمیبیماری کودکان
میکروب شناسی عملیبیماری های زنان و ناباروری
فیزیولوژی 1تاریخ، اخلاق و قوانین و حقوق در مامایی
انگل شناسی و قارچ شناسیحقوق و پزشکی قانونی
روانشناسی عمومیداروشناسی 2)
سلول، بافت شناسیسیستم های اطلاع رسانی پزشکی
میکروب شناسی نظریفیزیولوژی و بیماری های جراحی
تشریح 1فیزیولوژی و بیماری های داخلی (1)
بارداری زایمان 3 بارداری و زایمانکارآموزی بهداشت باروری
رادیولوژی و سونوگرافیکارآموزی بیماری های زنان
ژنتیککارآموزی پزشکی قانونی در مامایی
آسیب شناسی عمومی اختصاصیکارآموزی داخلی جراحی
اصول خدمات بهداشت جامعه (بهداشت 1)کارآموزی در عرصه بارداری طبیعی و غیر طبیعی
نشانه شناسی و معاینات فیزیکیکارآموزی در عرصه بیماری ها و فوریت های زنان 1
جنین شناسیکارآموزی در عرصه بیماری ها و فوریت های زنان 2
کارآموزی اصول فنونکارآموزی در عرصه بیماری های داخلی جراحی در بارداری
نوزادانکارآموزی در عرصه رادیولوژی
داروشناسی عمومی 1کارآموزی در عرصه زایمان طبیعی و غیر طبیعی (1)
ایمونولوژیکارآموزی در عرصه مدیریت
بیماری های داخلی (2)کارآموزی زایمان طبیعی (2)
فیزیولوژی و بیماری های داخلی (3)کارآموزی زایمان طبیعی و غیر طبیعی
تشریح 2کارآموزی نشانه شناسی
کارآموزی کودکانمدیریت و ارتقا کیفیت در بهداشت (بهداشت 5)

 

زمان و شرایط لازم جهت ثبت نام بدون آزمون کارشناسی مامایی سراسری 98

شاید این سؤال برای شما و همین طور بسیاری از داوطلبان پیش آمده باشد که تحصیل در رشته مامایی بدون کنکور در ایران امکان پذیر است یا نه. باید گفت که تا چند مدت پیش جواب ما به این این سؤال مثبت بود. بدین معنی که، شما عزیزان می توانستید بدون آزمون به تحصیل در این رشته اقدام فرمایید. تنها در دوره کاردانی و جهت تحصیل در مقطع کارشناسی مجبور به مهاجرت به یکی از کشورهای خارجی دلخواه و گذراندن 72 واحد درسی از رشته مامایی بوده و راه دیگری وجود نداشت. البته باید دقت کنید که دانشگاه محل تحصیل در خارج از کشور باید به طور کامل و از هر نظر مهر تأیید وزارت بهاشت و وزارت علوم را دریافت می کرد. در پایان تحصیل در خارج و گذراندن 72 واحد درسی باید میانگین دروس پاس کرده شما برابر 15 بود. زمان معینی نیز برای انجام این امر وجود نداشته و بستگی مستقیمی به خود فرد داوطلب و شرایط وی برای دانشجو شدن در یکی از دانشگاه های معتبر خارج از ایران داشت. ولی باید این نکته را ذکر کنیم که در این شرایط تغییراتی به وجود آمده که در اینجا به ذکر آن ها می پردازیم.

 شرایط جدید انتقالی دانشجویان مامایی خارج کشور

شرایط جدید انتقالی دانشجویان مامایی خارج از کشور به این شکل است که دانشجویان باید تا پایان یافتن دوران دانشگاه خود در رشته مامایی در خارج از کشور اقامت داشته باشند و هیچ اجازه ای از جانب مسئولین برای ورود به ایران به این قبیل افراد داده نمی شود. تنها در یک صورت و آن هم سپری کردن تحصیلات دانشگاه خود در دانشگاهی سطح بالا و معتبر در خارج و همچنین دارا بودن یکسری شروط مهم می توان این کار را انجام داد. بعلاوه، تسهیلات مختلفی از جانب مسئولین برای کسانی که تا قبل از تغییر این قانون به خارج عزیمت کرده اند نیز در میان این قوانین و شرایط به چشم می خورد. 

در این مطلب، مبحث زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مامایی سراسری 98 را به چالش کشیدیم. همچنین، مطالعه مطلبی در مورد ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامانی 98 نیز خالی از لطف نیست. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه زمان و شرایط بدون آزمون رشته مامایی در مقطع کارشناسی دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *