پزشکی بدون آزمون پردیس

دندانپزشکی بدون کنکور پردیس

دندانپزشکی بدون کنکور پردیس

دندانپزشکی بدون کنکور پردیس

رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از آن دست رشته هایی هستند که قبولی در آنها آرزوی عده زیادی از دانش آموزان است. اما قبولی و تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی به هیچ عنوان ساده نیست و برای پزشک، دندانپزشک یا داروساز شدن باید برنامه ریزی درسی خاصی داشت و با پشتکار و همت فوق العاده آن را دنبال کرد. اما اخیرا خبری مبنی بر اینکه امکان تحصیل بدون کنکور در رشته های پزشکی در پردیس خودگردان وجود دارد عده زیادی از علاقه مندان این رشته را به وجد آورده است. اینکه آیا این موضوع صحت دارد یا خیر و در صورت صحت چه شرایطی دارد، موضوعی است که بنا داریم درباره به طور کامل توضیح دهیم. اگر علاقه مند به رشته دندانپزشکی هستید، مقاله دندانپزشکی بدون کنکور پردیس را دنبال کنید.

مزایای تحصیل بدون کنکور

هر چند که برخی معتقدند کنکور بسیار شیرین است، اما قریب به اتفاق داوطلبان، به کنکور علاقه ای ندارند و ترجیح می دهند در رشته ی دلخواهشان بدون سپری کردن استرس کنکور، پذیرفته و ادامه تحصیل دهند. رویای تحصیل بدون، چند سالی است که به حقیقت پیوسته است. اگر تصمیم خود را برای ادامه تحصیل در رشته ی مورد علاقه تان گرفته اید، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از شرایط و ضوابط اخذ پذیرش و تحصیل بدون کنکور، لیست دانشگاه ها، شهریه و … با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط پذیرش بدون کنکور ، لیست دانشگاه ها، شهریه و … با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور پردیس

امکان تحصیل بدون کنکور در رشته دندانپزشکی تحت شرایط خاصی ممکن است. این شرایط البته خیلی راحت و در دسترس نیست. شرایط پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور پردیس از این قرار است که اگر فردی می خواهد بدون کنکور در رشته دندانپزشکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور پذیرش بگیرد، حتما باید دانشجوی دندانپزشکی دانشگاهی در خارج از کشور باشد. سوألی که در ادامه مطرح می شود این است که آیا تمام دانشگاه ها مورد قبول هستند؟ پاسخ این است که دانشگاه محل تحصیل حتما باید در لیست دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت موجود باشد (وزارت بهداشت در این زمینه سخت گیری بیشتری دارد). البته مطابق آخرین اعلامیه ها دانشجویانی که پس از سال 2019 اقدام به تحصیل بدون کنکور در رشته های وزارت بهداشت کنند، نخواهند توانست که تا پایان فراغت از تحصیلشان به ایران برگردند.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان دندانپزشکی خارج کشور

مطابق قوانین مصوبه سال های گذشته و شرایط قدیمی انتقالی دانشجویان دندانپزشکی خارج از کشور،  دانشجویانی که در خارج از کشور در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در حال تحصیل بودند، می توانستند به شرط گذراندن 72 واحد درسی، برای گذراندن مابقی واحدها به کشور ایران بازگردند. اما مطابق قوانین جدید، هیچ یکی از دانشجویان نمی توانند قبل از فارغ التحصیلی، برای ادامه تحصیل به ایران بازگردند.
اگر سوالی در زمینه شرایط جدید انتقالی دانشجویان از خارج به داخل کشور دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

شرایط پذیرش بدون کنکور دندانپزشکی پردیس خودگردان

مطابق دستورالعمل سال های گذشته شرایطی برای دندانپزشکی بدون کنکور پردیس در نظر گرفته می شد که مطابق با آن داوطلب می توانست به ایران برگردد و این شرایط عبارت بودند از:

  1. دپیلم ریاضی یا تجربی داشته باشد.
  2. معدل دیپلم از 16 و معدل پیش دانشگاهی از 17 بالاتر باشد.
  3. در دانشگاه مبدأ 72 واحد از دروس اصلی رشته دندانپزشکی را خوانده و امتحان داده باشد.
  4. معدل دروس خوانده شده از 15 بالاتر باشد.
  5. واحدهای گذرانده شده مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت قرار بگیرند.

اما مطابق آخرین اطلاعیه ها، با توجه به تغییرات ارزی، دانشجویانی که در سال های گذشته اقدام به پذیرش و تحصیل کرده اند، مشمول دریافت تسهیلات می شوند و دانشجویانی که قصد دارند که بعد از سال 2019 اقدام به پذیرش کنند، باید دقت کنند که حتی اگر 72 واحد را بگذرانند نخواهند توانست به کشور باز گردند و در واقع پس از فارغ التحصیلی و تمام کردن دوره تحصیل، فقط به شرطی که در دانشگاه معتبر تحصیل کرده باشند، می توانند به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در ایران بپردازند.
برای آگاهی از شرایط پذیرش بدون کنکور دندانپزشکی پردیس با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شهریه دندانپزشکی بدون کنکور 

از جمله سوالاتی که معمولا ذهن داوطلبان تحصیل بدون کنکور را به خود مشغول می کند، میزان شهریه تحصیل در رشته های بدون کنکور است. با توجه به اینکه آگاهی از میزان هزینه تحصیل بسیار حائز اهمیت است، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از میزان شهریه با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از شهریه دندانپزشکی بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اخذ پذیرش دندانپزشکی از بهترین دانشگاه ها

رشته دندانپزشکی از جمله پرطرفدار ترین رشته ها در سراسر دنیا است به همین دلیل دانشگاه های بسیار مطرح نیز در این رشته اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. پس پیشنهاد می کنیم که فکرتان را به دانشگاه های داخلی محدود نکنید و به تحصیل در بهترین دانشگاه های خارج از کشور هم بیاندیشید. تحصیل در خارج از کشور بک فرصت طلایی برای شما خواهد بود تا علاوه بر علم آموزی با سایر فرهنگ ها هم آشنا شوید. البته پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی به منظور آگاهی از شرایط و ضوابط اخذ پذیرش و بورسیه، لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت، میزان شهریه و هرآنچه باید در زمینه تحصیل در خارج از کشور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
تحصیل در خارج از کشور در رشته دندانپزشکی یک فرصت طلایی است، آن را از دست ندهید. برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط اخذ پذیرش بهترین دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

معافیت از خدمت سربازی و شرط خروج از کشور داوطلبان اخذ پذیرش دندانپزشکی

حتما مطلع هستید که اگر ذکور هجده سال به بالا باشید و هیچ معافیت برای خدمت سربازی خود نداشته باشید، منع خروج خواهید داشت. به همین منظور اگر قصد خارج شدن از کشور به منظور ادامه تحصیل را دارید، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از قوانین نظام وظیفه با مشاوران خدمت آیدانیتو تماس بگیرید.
مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند. برای آگاهی از معافیت تحصیلی سربازی و شروط خروج از کشور با مشاورین متخصص نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.

 اگر تمایل دارید درباره دندانپزشکی بدون کنکور پردیس اطلاعات بیشتری داشته باشید، از شما دعوت می کنیم مقاله ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی و  شرایط ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور  را مطالعه کنید.

برای مشاوره درباره دندانپزشکی بدون کنکور پردیس با مشاوران حرفه ای و با تجربه آیدانیتو تماس گرفته و اطلاعات کامل کسب کنید. 

5 دیدگاه در “دندانپزشکی بدون کنکور پردیس

  1. ترنم گفت:

    سلام خسته نباشید.میخواستم درمورد شرایط دندانپزشکی بدون کنکور پردیس بپرسم.آیا راه دیگری بغیر از خارج رفتن وجود داره؟یکی از دوستام با شرط معدل داره دندانپزشکی میخونه تو ایران.خواهش میکنم راهنماییم کنین

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      در سال جاری قانون جدیدی به تصویب رسید که امکان ادامه تحصیل پس از گذراندن واحدهای درسی مشخص در خارج از کشور، در پردیس های ایران (در حال حاضر) وجود ندارد.

    2. رويا گفت:

      سلام، ميشه بگيد دوستتون چطوري از طريق شرط معدل دندانپزشكي ميخونن؟
      صندلي خريدن؟
      من هم دنبال راهي هستم
      لطفاً راهنمايي كنيد

  2. ترنم گفت:

    یعنی امکانش هست این قانون عوض بشه؟؟یعنی نباید ب تحصیل در ایران امیدوار بود؟

    1. آیدانیتو گفت:

      ناامید شیطانه دوست عزیز ! با توجه به اینکه قانون انتقال دانشجویان از خارج به داخل ، متناسب با هر سال تغییر می کند، ممکن است امکان پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور پردیس هم در سال های آینده وجود داشته باشد و یا البته نداشته باشد! باید منتظر خبرهای جدید در این زمینه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *