آیدانیتو > دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی
تکمیل ظرفیت آزاد تجربی, تکمیل ظرفیت تجربی سراسری, تکمیل ظرفیت کنکور

دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی

دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی

حتما اطلاع دارید که مهلت تعیین شده برای انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به اتمام رسیده است. در حال حاضر، همه داوطلبان روزهای سختی را تا نزدیک شدن به روز اعلام نتایج می گذرانند. مسلماً شماری از این افراد با اعلام نتایج کنکور سراسری و مشاهده محل قبولی و رشته خود احساس ناراحتی می کنند.

این مسئله ناشی از انتخاب رشته ای غیر معقول و نادرست است. منطقی ترین راه دادن فرصتی دیگر به خود در زمان تکمیلی ظرفیت است. در این مقاله، اطلاعات ضروری را در رابطه با دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی خدمتتان ارائه می نماییم. اگر جزء داوطلبان گروه تجربی هستید، مطالعه مقاله دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی می تواند کمک شایان توجهی به شما عزیزان بکند.

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور تجربی

دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی، دانشگاه ها و رشته هایی را دربر می گیرد که باید از نظر تعداد دانشجو در دانشگاهی به خصوص، به حد نصاب خود برسند. از جمله اطلاعات اساسی و مهم موجود در دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی می توان به لیست رشته های گنجانده شده در گروه تجربی اشاره کرد. با توجه به رشته های مندرج در دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی ، به راحتی می توانید 50 کد رشته محل را از میان لیست رشته های معرفی شده برگزیده و آن ها را به ترتیب علاقه و اولویت در فرم مخصوص انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ثبت کنید. دقت داشته باشید که دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی به صورت مجزا نبوده و در یک دفترچه می توانید لیست رشته های موجود در تکمیل ظرفیت سراسری از جمله زبان، انسانی، ریاضی و هنر را نیز پیدا کنید. اما در مورد رشته تجربی باید گفت که در سال گذشته یعنی سال 1396 دانشگاه های روزانه، شبانه (نوبت دوم) و غیر انتفاعی در این گروه آزمایشی چه در دوره با آزمون و چه بدون آزمون جذب دانشجو داشته اند.

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی

باید بگوییم که تکمیل ظرفیت گروه تجربی طی دو مرحله انجام می شود، به این مفهوم که دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی دانشگاه های روزانه، شبانه، مجازی و پردیس در آبان 97 و دانشگاه نیمه دولتی پیام نور و غیر انتفاعی در آذرماه منتشر می گردد. البته مؤسسه غیر انتفاعی علوم پزشکی وارستگان مشهد تنها دانشگاهی است که در میان لیست دانشگاه های منتشر شده در آبان ماه دیده می شود.

نحوه دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت گروه تجربی

باید به اطلاع شما دوستان گرامی برسانیم که پس از منتشر شدن دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی در دانشگاه های غیر انتفاعی، پردیس، شبانه، مجازی و پیام نور می توانید با ورود به سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور این دفترچه ها را دانلود کرده و مطالعه نمایید. البته به محض انتشار دفترچه توسط سازمان سنجش ، شما می توانید دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی را از همین سایت دریافت کنید.

رشته های تکمیل ظرفیت تجربی

در آخرین بخش مقاله دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی نگاهی داریم بر لیست برخی از رشته ها و واحدهای دانشگاهی موجود در این دفترچه که به طور مسلم می تواند برایتان مفید فایده باشد.

    نام دانشگاه                                     نام رشته
دانشگاه اردکاناقتصاد کشاورزی
علوم و مهندسی باغبانی
علوم و مهندسی محیط زیست
کاردانی دامپزشکی
کاردانی علوم ورزشی
مدیریت دولتی
مهندسی طبیعت

 

     نام دانشگاه                                نام رشته
دانشگاه جیرفتشیمی کاربردی
افتصاد کشاورزی
زیست شناسی گیاهی
شیمی محض
علوم و مهندسی شیلات
علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
گیاه پزشکی
مهندسی طبیعت

 

      نام دانشگاه                                     نام رشته
دانشگاه ایلامگیاه پزشکی
علوم و مهندسی باغبانی
علوم و مهندسی جنگل
مهندسی  طبیعت
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی
مهندسی علوم دامی

 

  نام دانشگاه                                       نام رشته
دانشگاه تربت حیدریهاقتصاد کشاورزی
کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی
مهندسی طبیعت

 

در پایان پیشنهاد می کنیم پس از بررسی دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی ، نگاهی نیز به مطلب دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری بیفکنید.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه دفترچه تکمیل ظرفیت گروه تجربی دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی

  1. ناشناس گفت:

    4.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *