تکمیل ظرفیت انسانی سراسری

دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی

دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی

دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی

بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری گروه انسانی برخی از داوطلبان از قبولی خود راضی و خوشنود هستند، اما برخی دیگر یا موفق به پذیرش نشده اند و یا از محل پذیرش خود راضی نیستند. اگر بخواهیم به علت این نارضایتی پی ببریم، می توانیم به عوامل موثر در انتخاب رشته اشاره کنیم. احتمالاً افراد ناراضی از محل قبولی خود بر اساس اولویت بندی های لازم به انتخاب رشته نپرداخته اند. حال یک شانس دیگر دارند و آن این است که به انتظار انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی بمانند، زیرا ممکن است نام رشته محل مورد نظرشان در دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی آمده باشد و بتوانند بار دیگر شانس خود را برای قبولی امتحان کنند.

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی

هر دو دانشگاه آزاد و سراسری به صورت جداگانه دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی را منتشر می کند. زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی دانشگاه آزاد اواسط مهر ماه است، اما دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی دانشگاه های سراسری که شامل دوره های روزانه، نوبت دوم، مجازی، پردیس خود گردان، پیام نور و غیر انتفاعی است، در اواخر آبان ماه تا هفته اول آذر منتشر می شود. البته دانشگاه آزاد در نیمسال دوم نیز دفترچه ای را منتشر می کند و به پذیرش دانشجو می پردازد.

نحوه انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی

دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی به صورت اینترنتی انتشار می یابد. دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی آزاد در سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org منتشر می شود. برای دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی هر یک از دانشگاه ها بعد از انتشار در سایت می توانید آن را دریافت کنید. برای اطلاع دقیق از زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی می توانید با مشاوران آیدانیتو در تماس باشید.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت انسانی

بعد از انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی، حتماً دفترچه راهنما را مطالعه کنید. در دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی تنها نام رشته محل های پذیرنده آمده است. در دفترچه سراسری، تعداد پذیرش و دوره پذیرنده نیز ذکر شده است. برخی از کد رشته محل های ارایه شده در دفترچه تکمیل ظرفیت گروه انسانی سراسری دارای شرایط خاص می باشند که برای انتخاب آن ها بایستی حتماً شرایط واحد پذیرنده را مطالعه کنید. نکته ای که در هنگام انتخاب رشته باید به آن توجه کنید این است که در صورتی که در شهریور ماه در کد رشته محلی پذیرفته شده اید و حال در تکمیل ظرفیت نیز شرکت می کنید، در صورت پذیرش در تکمیل ظرفیت، قبولی شهریور شما لغو خواهد شد. فرصت تکمیل ظرفیت انسانی یک فرصت بی نظیر برای قبولی در رشته های تاثیر گذار بر آینده جامعه یا همان رشته های گروه انسانی است. از این رو بهتر است این فرصت را از دست ندهید و به انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت بپردازید. در حین انتخاب رشته تمامی مواردی که لازم است برای انتخاب رشته به آن ها توجه کنید را در نظر بگیرید. پیشنهاد ما به شما کمک و راهنمایی گرفتن از مشاوران با تجربه است تا از قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت خود راضی باشید، به این منظور شما می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت انسانی

همه افرادی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند و کارنامه اولیه برای آن ها صادر شده است می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت انسانی شرکت کنند. در نتیجه داوطلبانی که در کنکور سراسری ثبت نام کرده اند، اما شرکت نکرده اند، کارنامه اولیه برای آن ها صادر نشده است و از شرکت در این مرحله محروم اند.

به شما پیشنهاد میکنیم مقاله تکمیل ظرفیت انسانی را نیز مطالعه کنید.
برای اطلاع از زمان دقیق انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی و دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه تکمیل ظرفیت انسانی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرد. شما میتوانید انتخاب رسته تکمیل ظرفیت خود را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *