کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ، هرساله توسط سازمان سنجش آموزش پزشکی در سراسر کشور برگزار می شود. هدف از برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت، شناسایی دانشجویان برتری است که قصد ادامه تحصیل در یکی از رشته های گروه پزشکی شامل پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، اتاق عمل ، پرستاری ، علوم آزمایشگاهی ، هوشبری ، فوریت های پزشکی ، رادیولوژی و … را دارند.

هر ساله ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت در اواخر بهمن ماه آغاز شده و تا نیمه اسفندماه ادامه می یابد و معمولاً در فروردین ماه نیز یک فرصت دو روزه به عنوان مهلت مجدد ثبت نام ارشد وزارت بهداشت در نظر گرفته می شود. جالب است که بدانید در سال جاری فرصت دیگری نیز در اواسط خردادماه به منظور ثبت نام مجدد در نظر گرفته شد.

حال پس از برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت در روزهای 14 و 15 تیرماه ، در 22 مرداد نتایج بر روی سایت سنجش آموزش پزشکی (Sanjeshp.ir) قرار گرفته است و اولین سوالی که برای داوطلبان پیش می آید ایت است که پس از اعلام نتایج ، روند انتخاب رشته چگونه است؟

با توجه به اهمیت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ، در این مقاله به بررسی دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت می پردازیم.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 97 به منظور راهنمایی داوطلبانی که پس از اعلام نتایج به منظور انتخاب رشته ، مجاز شناخته شده اند، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود. مطابق زمانبندی ، با توجه به اینکه نتایج در تاریخ 22 مردادماه منتشر شده است ، دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ، در تاریخ 24 مردادماه منتشر خواهد شد. شما می توانید به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ، آن را از طریق کلیک بر روی لینک زیر دانلود نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 97

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

به طور کلی دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ، شامل 2 بخش اصلی است که در بخش اول با عنوان ضوابط آزمون کلیه اطلاعات مرتبط با موضوعات زیر مورد بررسی قرار می گیرند:

موارد مندرج در بخش اول دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 97

ظرفیت پذیرش و اسامی دانشگاه های پذیرندهکارنامه اعلام نتایج آزمون
روش گزینشانواع دانشگاه ها و مراکز پذیرنده دانشجو
شرایط و ضوابط برخی از دانشگاه ها و مراکز پذیرنده دانشجونحوه انتخاب رشته
اطلاعات ضروری

 

در بخش دوم دفترچه کلیه جداول مرتبط با موضوعات زیر مورد بررسی قرار می گیرند:

جداول مندرج در بخش دوم دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 97

نحوه پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهمدارک تحصیلی مورد پذیرش در رشته های جدید
نحوه پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی ارتشدانشگاه ها و مراکز پذیرنده دانشجو
اسامی استان ها و شهرستان های ممنوعه برای اقامت اتباع خارجیگرایش های مربوط به پذیرش در رشته ممایی
ظرفیت پذیرش و اسامی دانشگاه های پذیرنده دانشجو

 

مشاوره انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

انتخاب رشته یکی از مراحل بسیار مهم زندگی است و این گونه به نظر می رسد که در آینده و سرنوشت هر فرد تاثیر شگرفی خواهد گذاشت. در واقع آنچه یک انتخاب رشته حرفه ای را از سایر انتخاب رشته ها متمایر می سازد، تجربه است. یک مشاور متخصص در زمینه انتخاب رشته تحصیلی ، با آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط انتخاب رشته و همچنین ظرفیت های پذیرش دانشگاه ها و آنالیز رتبه ، در کوتاه ترین زمان ممکن جامع ترین اطلاعات را در زمینه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ، در اختیار شما قرار می دهد.

در نهایت پس از بررسی دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 97 بزنید.

اگر سوالی در زمینه دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 97 و انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت دارید با مشاوران حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *