آیدانیتو > دانشگاه های کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع
لیست دانشگاه ها کارشناسی بدون کنکور آزاد

دانشگاه های کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع





دانشگاه های کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع

از آنجایی که رشته صنایع یکی از پر طرفدارترین رشته ها است، قبولی این رشته در کنکور کار آسانی نیست. امکان تحصیل بدون کنکور یک موقعیت بسیار عالی برای دوستداران این رشته است. به همین سبب اگر تصمیم خود را مبنی بر ادامه تحصیل بدون کنکور گرفته اید، بایستی از لیست دانشگاه های کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع اطلاع کافی داشته باشید. به همین منظور در این مقاله به بررسی لیست دانشگاه های کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع می پردازیم. به داوطلبان علاقه مند به انتخاب رشته مهندسی صنایع در پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد پیشنهاد می دهیم برای اطلاع از لیست دانشگاه های کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع ، مقاله حاضر را به دقت مطالعه کنند.

پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع

برای پذیرش بدون کنکور آزاد صنایع ، داشتن مدرک دیپلم نظام قدیم یا پیش دانشگاهی نظام جدید لازم است. افرادی که دیپلم سه ساله فنی و حرفه ای، کار و دانش یا نظری دارند، با داشتن مدرک کاردانی پیوسته و ناپیوسته، واجد شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی صنایع آزاد محسوب می شوند. 

متقاضیان ذکور پذیرش بدون کنکور آزاد، باید کارت پایان خدمت وظیفه یا کارت معافیت داشته باشند. به داوطلبان آقا پیشنهاد می کنیم به منظور آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط دریافت کارت پایان خدمت با مشاوران متخصص آیدانیتو تماس بگیرید.

پذیرش کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد بر مبنای سوابق تحصیلی است، که معدل دیپلم معیار پذیرش قرار می گیرد.  معدل در پذیرش ضریب تأثیر دارد یعنی اگر نوع دیپلم و گروه آزمایشی انتخابی یکسان باشد، ضریب تأثیر معدل %100 و در غیر این صورت 70% درصد است.

دانشگاه های کارشناسی صنایع آزاد بدون کنکور

در این بخش و در جدول زیر لیست دانشگاه های کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع را مشاهده می کنید. کارشناسی صنایع از جمله رشته هایی است که در واحدهای بیشتر استان های کشور ارائه می شود. در جدول زیر لیست دانشگاه های کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع را آورده ایم:

نام استان

واحدهای پذیرنده

اردبیل

اردبیل، خلخال 

اصفهان

سمیرم، کاشان، لنجان

ایلام

ایلام، دره شهر

تهران

پردیس،  دماوند، رباط کریم، فیروزکوه

خراسان جنوبی

 طبس

خراسان شمالی

شیروان

خوزستان

مسجدسلیمان ، ماه شهر

زنجان

ابهر ، هیدج

سمنان

 سمنان، شاهرود

سیستان و بلوچستان

 ایرانشهر، زاهدان

فارس

 زرقان، شیراز

قم

قم

کردستان

 سنندج

کرمان

بافت، سیرجان، کرمان

کرمانشاه

کرمانشاه

کهگیلویه‌ و بویراحمد

 گچساران

گلستان

مینودشت، علی آباد کتول، گنبدکاووس

گیلان

لاهیجان

لرستان

بروجرد، خرم آباد

مازندران

آیت الله آملی، تنکابن، نور

مرکزی

اراک، مهاجران، ساوه، محلات، نراق

یزد

 یزد

 

رتبه بندی دانشگاه های کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع 

واحدهای علوم و تحقیقات تهران، علوم دارویی، پزشکی تهران، تهران مرکزی، تبریز، شیراز، اصفهان، مشهد جزو واحدهای تراز یک محسوب می شوند. واحدهای شهرستان های بزرگ واحدهای تراز دو هستند و واحدهای دیگر جزو واحدهای تراز سه محسوب می شوند. تراز هر واحد دانشگاهی، نمره یا امتیازی را که داوطلب برای قبولی در آن لازم دارد، تعیین می کند. طبعاً، علاوه بر اینکه برای قبولی در واحدهای تراز یک رقابت زیادی هم وجود دارد، برای قبولی در واحدهای تراز یک بالاترین امتیاز لازم است. بنابراین، در پذیرش بدون کنکور کارشناسی صنایع آزاد، داوطلبانی که معدل بالاتری دارند، شانس بیشتری برای قبولی در واحدهای تراز یک دارند.

در مقاله حاضر به موضوع لیست دانشگاه های کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله لیست رشته های بدون کنکور آزاد واحد تهران مرکزی بزنید.

اگر سوالی در زمینه لیست دانشگاه های کارشناسی بدون کنکور آزاد و انتخاب رشته بدون کنکور آزاد دارید، با مشاوران متخصص آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *