آیدانیتو > ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حسابداری
بدون کنکور, شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد, کارشناسی بدون کنکور

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حسابداری

کارشناسی بدون کنکور حسابداری

در سال های گذشته ، ورود به دانشگاه فقط منوط به گذشتن از سد کنکور ، امکان پذیر بود. در حالی که چند سالی است ، قانون تحصیل بدون کنکور ، شرایط ادامه تحصیل را بدون سپری کردن زمان برای شکست دادن غول کنکور، بسیار راحت کرده است. از آنجایی که حسابداری یکی از رشته های بسیار پرطرفدار شناور در گروه های اصلی (ریاضی ، تجربی و انسانی ) و یکی از رشته هایی است که در هر زمانی از بازار کاری خوبی ، برخوردار است، ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حسابداری ، می تواند یک فرصت استثنایی برای داوطلبانی باشد که می خواهند با حداقل انرژی ، مدرک حسابداری خود را دریافت و مشغول به کار شوند. در این مقاله به معرفی رشته حسابداری و بررسی نکات مرتبط با کارشناسی بدون کنکور حسابداری، با ذکر نکات کلی پیرامون انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با کارشناسی بدون کنکور حسابداری بدست آورید.

معرفی رشته حسابداری

رشته حسابداری که از هر سه گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک ، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می پذیرد،  بسیار مرتبط با ریاضیات است و اگر مایل به تحصیل در رشته حسابداری هستید ، باید در ریاضیات حرفی برای گفتن داشته باشید. از طرفی علاوه بر مهارت ریاضی باید فن بیان و دست روانی برای ارائه گزارش کار داشته باشید. در واقع ماهیت رشته حسابداری به نوعیست که  توانایی ساعت ها کار در جای ثابت و با حداقل تحرک ، یکی از ویژگی های یک حسابدار حرفه ای به شمار می رود.

دروس کارشناسی پیوسته حسابداری

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته حسابداری را دارید ، آگاهی از دروسی که در دانشگاه مورد مطالعه قرار خواهید داد، ضروری به نظر می رسد. به طور کلی برای مقطع کارشناسی پیوسته حسابداری ، 21 واحد در دروس عمومی ، 62 واحد در دروس تخصصی و 52 واحد در دروس پایه تعریف می شود. با توجه به اینکه دروس عمومی در همه ی رشته ها مشترک است ، در ادامه به بررسی دروس تخصصی و پایه رشته حسابداری در مقطع کارشناسی پیوسته می پردازیم:

لیست دروس تخصصیلیست دروس پایه
اصول حسابداری 1روانشناسی عمومی
اصول حسابداری 2ریاضیات پایه و مقدمات آمار
اصول حسابداری 3اصول علم اقتصاد 1
حسابداری میانه 1ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت
حسابداری میانه 2اصول علم اقتصاد 2
زبان تخصصی 1مبانی جامعه شناسی
حسابداری پیشرفته 1آمار و کاربرد آن در مدیریت
حسابداری صنعتی 1مالیه عمومی و خط و مشی مالی دولتها
زبان تخصصی 2مبانی سازمان و مدیریت
حسابداری صنعتی 2حقوق بازرگانی
حسابرسی 1مبانی و کاربرد کامپیوتر
حسابداری پیشرفته 2روش های تحقیق و ماخذشناسی
مدیریت مالی 1پژوهش عملیاتی 1
حسابرسی 2پژوهش عملیاتی 2
اصول تنظیم و کنترل بودجه دولتیمدیریت تولید
حسابداری صنعتی 3پول و ارز و بانکداری
مدیریت مالی 2توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
حسابداری و حسابرسی دولتی
حسابداری مالیاتی
مباحث جاری در حسابداری

بازار کار رشته حسابداری

حسابداری طیف گسترده ای از موقعیت های شغلی (از سطح پایین تا بالا را در بر میگیرد) و تعداد فارغ التحصیلان بیکار این رشته، از اکثر رشته های دیگر، به نسبت کمتر است. شما به عنوان یک حسابدار میتوانید تنظیم اظهار نامه های مالیاتی و یا مدیریت مالی یک شرکت را بر عهده بگیرید.

زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حسابداری

پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی در دو نوبت انجام می گیرد. نوبت اول ثبت نام بدون کنکور حسابداری در نیمه ی مردادماه است که متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی حسابداری ، به شرط قبولی ، می توانند از مهرماه بر سر کلاس ها حاضر شوند. زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی نیمه دوم مرداد ماه اعلام شده و زمان اعلام نتایج آن نیز همزمان با اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری در شهریور ماه خواهد بود. پذیرش نوبت دوم معمولا در فواصل آذر-دی ماه انجام می پذیرد و داوطلبان پذیرفته شده از بهمن ماه وارد دانشگاه می شوند.
در صورت داشتن هر گونه سوالی در رابطه با ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حسابداری، امکان برقراری تماس شما با مشاوران آیدانیتو وجود دارد. آن ها می توانند راهنماگر خوبی در این زمینه برای شما باشند.

نحوه ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حسابداری

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حسابداری، به صورت اینترنتی است. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسری را دارید، بایستی به سایت سازمان سنجش و آموزش (Sanjesh.org) کنید. در صورتی که تمایل به ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حسابداری در دانشگاه های آزاد را دارید ، بایستی به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی (Azmoon.org) مراجعه کنید.

شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حسابداری

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حسابداری، تابع شرایط و ضوابطی است که از جمله آن می توان به شرایط عمومی و اختصاصی اشاره کرد. شرایط عمومی برای کلیه پذیرش ها (با آزمون و بدون آزمون) مشترک است ، اما شرایط اختصاصی برای هر پذیرش به صورت متفاوت تعریف می شود. از جمله شروط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حسابداری، ارائه مدرک پیش دانشگاهی ، مدرک دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی تا اواخر دی ماه است. دقت کنید که برای ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حسابداری 97 ، نباید هیچ منعی در نظام وظیفه داشته باشید.

دانشگاه های پذیرنده کارشناسی بدون کنکور حسابداری

طبق دفترچه راهنمای ثبت نام و پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سال 96 ، رشته حسابداری برای پذیرش بدون کنکور فقط در دانشگاه ها موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی تعریف شده بود ، اما با توجه به اینکه تا زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور ، نمی توان درباره دانشگاه ها و رشته های مورد پذیرش اظهار نظری کرد، بایستی لیست دانشگاه هایی که در رشته حسابداری دانشجو می پذیرند را در اواخر مرداد ماه (نوبت اول) و فواصل آذر- دی ماه (نوبت دوم) مورد بررسی قرار داد.

نکاتی پیرامون انتخاب رشته بدون کنکور حسابداری

  • داوطلب به منظور ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حسابداری ، میتواند 150 کد رشته محل را به ترتیب اولویت انتخاب کند ( لزومی به پر کردن همه ی 150 اولویت نیست ولی توصیه میشود تا میتوانید انتخاب کنید )
  • فقط می توانید در یکی از گروه های آزمایشی اصلی (ریاضی ، تجربی و انسانی) شرکت کنید. گروه های آزمایشی هنر و زبان جزو گروه های آزمایشی اصلی به شمار نمی روند.
  • توجه داشته باشید در صورت پذیرفته شدن شما در یکی از کد رشته محل ها ، اولویت های بعدی بررسی نخواهد شد. پس با دقت و احتیاط کد ها را اولویت بندی کنید (حتی در اولویت های آخر).
  • در هنگام انتخاب رشته حتما به این نکات توجه کنید : علاقه شما به رشته ، مهارت و توانایی شما ، بازار کار ، وضعیت شهریه پرداختی ( برای دوره های پردیس خودگردان و غیر انتفاعی) ، شرایط شهر مقصد ، سطح علمی دانشگاه منتخب و چگونگی رفت و آمد .
  • اگر قصد ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حسابداریدر دانشگاه های آزاد را دارید، باید به این نکته توجه کنید که پس از ثبت نام امکان ویرایش اطلاعات را نخواهید داشت! پس حتما در ورود اطلاعات ، بسیار دقت کنید.

در نهایت پس از بررسی نکات مرتبط با ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حسابداری ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ثبت نام کارشناسی بدون کنکور بزنید.
اگر سوالی در زمینه ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حسابداری دارید ، با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *