آیدانیتو > ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت


ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 

آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، آزمون برگزار شده برای ورود داوطلبان دوره کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی است که توسط وزارت بهداشت و هماهنگ با دانشگاه آزاد برگزار می شود . دقت داشته باشید که ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از طریق سازمان سنجش انجام نمی شود.    

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

اگر بخواهیم طبق سال های گذشته بگوییم ، با توجه به تاریخ ثبت نام سال گذشته حدس می زنیم ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 نیز در نیمه ی اول اسفند ماه 97 صورت گیرد. مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور کارشناسی ارشد را هم دنبال کنید.

شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

شرایط اختصاصی درج شده در دفترچه ی راهنمای ثبت نام آزمون ارشد 97 مختصراً به شرح زیر می باشد:
  1. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی و بالاتر متناسب با رشته ی انتخابی و یا دانشجویان سال آخر دوره ی کارشناسی که تا 31-06-97 فارغ التحصیل می شوند مجاز به ثبت نام هستند.
  2. عدم اشتغال به تحصیل در همان مقطع یا مقاطع دیگر در همان دانشگاه یا دانشگاه دیگر
  3. دارندگان معادل یا میانگین کل کمتر از 12 در دوره ی کارشناسی مجاز به شرکت در آزمون نیستند.
  4. تحصیل دوره ی کارشناسی ارشد تمام وقت می باشد و هر اشتغالی غیر از تحصیل ممنوع می باشد.
  5. کسانی که در سال 97 پذیرفته دوره ی روزانه هستند مجاز به شرکت در آزمون ارشد نیستند.
  6. افرادی که یکبار در دوره ی کارشناسی ارشد روزانه مدرک دریافت کرده اند و دوباره در دوره ی ارشد روزانه پذیرفته شده اند، باید شهریه ی معادل شبانه پرداخت کنند.
  7. برای داوطلبان رشته های 1) پرستاری مراقبت های ویژه 2) پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان 3) پرستاری اورژانس 4) تکنولوژی گردش خون داشتن حداقل 2 سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی الزامی می باشد.
  8. کسب حداقل 30 % نمره ی آزمون و 50% نمره ی میانگین شرکت کنندگان برای قبولی الزامی است.

آیا با طرح بدون کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت آشنایی دارید؟ 

امکان ورود به رشته های تحصیلی ارشد وزارت بهداشت و تحصیل در آن ها به دو صورت با آزمون و همین طور کارشناسی ارشد بدون کنکور برای داوطلبان فراهم است. با دوره با آزمون ارشد وزارت بهداشت در این مقاله آشنا شدید اما در صورت نداشتن اطلاعات کافی در ارتباط با دوره های بدون آزمون ارشد وزارت بهداشت با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

 نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 98

برای ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 کافیست به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir مراجعه کرده و نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام اقدام کنید. پس از تکمیل فرم ثبت نام و آپلود مدارک اسکن شده ثبت نام تکمیل شده و در پایان یک کد رهگیری در اختیار داوطلب قرار می گیرد.  

مدارک لازم برای ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

1- فایل اسکن شده عکس 3×4 با فرمت JPG، ابعاد 300x 400 و حداکثر حجم kb100-200 2- اسکن صفحه اول شناسنامه 3- اسکن هر دو سمت کارت ملی

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

هزینه ثبت نام در سال 96 برای هر رشته ی انتخابی 330.000 ریال بوده است. از این رو در سال 97 تفاوت چندانی نداشت و پیش بینی می شود که این میزان هزینه تا سال 98 تغییر چندانی نکند.

تاریخ برگزاری کنکور ارشد وزارت بهداشت 98

زمان این آزمون زیاد دستخوش تغییر نمی شود. زمان برگزاری آزمون های ارشد و دکتری وزارت بهداشت در سال 97 نسبت به سال 96 تغییر نکرد و آزمون ارشد در خردادماه  و آزمون دکتری 97 در تیرماه برگزار گردید. از این رو پیش بینی می شود که کنکور ارشد وزارت بهداشت در سال 98 نیز در در همین بازه ی زمانی برگزار شود. مشاوره تلفنی را نیز به عنوان یار در این مسیر داشته باشید .

تمدید مهلت ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 98

وزارت بهداشت در خصوص ثبت نام ارشد و یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی داوطلبانی که موفق نشدند در مهلت اولیه ثبت نام خود را تکمیل کنند، معمولاً دو الی سه روز را به عنوان مهلت تمدید شده ی ثبت نام درنظر می گیرد که حدس می زنیم در مورد تمدید مهلت ثبت نام 98 نیز این اتفاق تکرار شود. اگر چه توصیه اکید ما بر ثبت نام زودهنگام و در روزهای آغازین مهلت ثبت نام است.
در این مقاله به بررسی ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت بزنید. 
اگر سوالی در زمینه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

  1. M. R گفت:

    سلام وقتتون بخیر من در کنکور کارشناسی ارشد 97 ثبت نام کردم اما بعد از ثبت نام و مهلت مقرر ویرایش متاسفانه بنا به دلایلی مجبور به مهاجرت شدم حوزه امتحانی رو چجوری میتونم تغییر بدم امکانش هست؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      معمولا مرکز سنجش آموزش پزشکی بازه زمانی خاصی را برای ویرایش اطلاعات داوطلبان پس از ثبت نام در آزمون، قرار می دهد که این بازه مطابق زمان بندی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، از 26 فروردین ماه آغاز و تا 28 ام ادامه یافت. اما حال که این تاریخ منقضی شده است و کاری از دست کسی نیز ساخته نیست ،می توانید به این موضوع امیدوار باشید که در زمان انتشار کارت از شما خواسته شود تا صحت اطلاعات کارت را مورد تایید قرار بدهید و اگر مطابقت نداشت آن را تصحیح نمایید. البته این را هم باید اضافه کنیم که احتمال این امر بسیار کم است ولی به هر حال امیدواریم که برایتان امکان پذیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *