آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98






ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

رشته های پزشکی در مقاطع تحصیلات عالی و تکمیلی دارای آزمون هستند. از این رو هر ساله با توجه به زمان و تاریخ تعیین شده ، آزمون کارشناسی ارشد این رشته ها برگزار می شود. کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت متقاضیان قابل توجهی دارد و با توجه به آینده شغلی و تحصیلی رشته های پزشکی، رقبای زیادی برای کسب قبولی در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 تلاش می کنند. بنابراین با توجه به اهمیت این آزمون در ادامه به مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 ، نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 و نیز شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 می پردازیم.

مهلت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 98

مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 از آخر بهمن ماه تا اواسط اسفند ماه است. با توجه به اینکه داوطلبان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 97 از تاریخ 30 بهمن تا 13 اسفند، به منظور ثبت نام ارشد وزارت بهداشت فرصت داشتند، پیش بینی می شود که در سال جاری نیز ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 98 از اواخر بهمن ماه آغاز شود. ثبت نام در تاریخ تعیین شده ضروری است و لازم است داوطلبان در مهلت مقرر شده با در ج مدارک لازم ثبت نام خود را انجام دهند. چرا که برای تمدید زمان ثبت نام اطمینانی وجود ندارد.

نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 98

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 از طریق سایت سنجش پزشکی است و متقاضیان می بایست با توجه به تاریخ و زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت، از درگاه sanjeshp.ir با توجه به نوع رشته انتخابی و وارد کردن اطلاعات ثبت نامی مانند اطلاعات شخصی و تحصیلی، ثبت نام خود را انجام دهند. برای ثبت نام می بایست هزینه ثبت نام را که مبلغ سی و سه هزار تومان است، را نیز از همان درگاه سنجش پزشکی و قبل از تکمیل اطلاعات خود پرداخت نمایید. این هزینه برای ثبت نام در هر گروه آزمونی به صورت مجزا باید پرداخت شود.

شراط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 98

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 از دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تشکیل می شود. شرایط عمومی شامل:
1- سلامتی جسمی متناسب با رشته امتحانی
2- نداشتن سوء پشینه کیفری
3- عدم ارتباط با تشکیلات محارب شرایط اختصاصی ثبت نام ارشد وزارت بهداشت شامل سه بخش وضعیت تحصیلی، وضعیت نظام وظیفه و نیز وضعیت مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان است.
شرایط تحصیلی شامل:
1- دارا بودن شرایط عمومی ورود به دوره تحصیلات تکمیلی
2- داشتن مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری عمومی گروه پزشکی و بالاتر هماهنگ با رشته تحصیلی انتخابی در آزمون که مورد تأیید وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و یا وزارت علوم باشد.
3- عدم اشتغال به تحصیل همزمان در دوره های کارشناسی ارشد و یا سایر مقاطع تحصیلی در یک دانشگاه
4- دانشجویان ترم آخر در صورتی می توانند ثبت نام نمایند که تا تاریخ 98/06/31 فارغ التحصیل شوند.
5- پذیرفته شدگان آزمون ارشد وزارت بهداشت 97 در صورت ثبت نام یا عدم ثبت نام اگر انصراف داده باشند، نمی توانند در کنکور 98 شرکت نمایند.
6- طبق مصوبات شورای عالی برنامه ریزی پزشکی، داشتن 2 سال و بیشتر سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی در بخش های بیمارستانی به منظور ثبت نام در آزمون ارشد برای تمامی داوطلبان رشته های 1- پرستاری مراقبت های ویژه 2- پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان 3- پرستاری اورژانس 4- تکنولوژی گردش خون لازم است.

شرایط وضعیت نظام وظیفه عمومی شامل

1- داشتن کارت پایان خدمت هوشمند 2- داشتن کارت معافیت دائم (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص) 3- متولدین 1352 و قبل از آن به شرط اینکه تغییر سن نداده باشند. 4- متقاضیانی که مشمول شده اند و برگ آماده به خدمت بدون غیبت دارند، در صورتی که زمان ثبت نام و نیز پذیرش آنها در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمت باشد. 5- طلاب علوم دینی دارای مدرک لیسانس و یا دارای معافیت تحصیل حوزه 6- سربازان در حال خدمت دارای مدرک لیسانس و یا دارای معافیت تحصیلی حوزه 7- مشمولان غایب مجاز به ثبت نام و در صورت قبولی پذیرش نمی توانند در دانشگاه تحصیل نمایند.

شرایط مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان

1- داوطلبان رشته های پیراپزشکی مشمول طرح نیروی انسانی، می توانند تنها یکبار در آزمون در رشته های مرتبط یا غیر مرتبط شرکت کنند. و در صورتی که در این آزمون قبول شوند، تعهدات مربوط به طرح نیروی انسانی مقطع لیسان، همچنان باقی می ماند. 2- افرادی که در آزمون ارشد وزارت بهداشت 98 پذیرفته شوند و همزمان طرح نیروی انسانی را شروع کرده اند، ادامه طرح به بعد از پایان تحصیل موکول می گردد. 3- فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به شرطی که تا زمان 97/06/31 قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان را تمام کرده باشند یا از انجام آن معاف شده باشند، می توانند در آزمون شرکت نمایند. 4- شرایط ثبت نام در کنکو سراسری برای داوطلبانی که پیام آوران بهداشت در حال انجام دوره ضرورت هستند، شبیه سایر مشمولان نظام وظیفه عمومی است.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 98

دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال 98 و اطلاع از شرایط و تبصره های آن برای کلیه داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، لازم است. شرایط و وضعیت داوطلبان متفاوت است و با توجه به این تفاوت ها، ضوابط و نحوه ثبت نام داوطلبان نیز متمایز خواهد بود.
در این مقاله به بررسی موضوع ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت بزنید. 
اگر سوالی در زمینه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *