آیدانیتو > ثبت نام کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای 99
ثبت نام کاردانی

ثبت نام کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای 99

ثبت نام کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای 99

در سنوات گذشته برای پذیرش دانشجویان در مقطع کاردانی فنی و حرفه ای ، کنکور کاردانی فنی و حرفه ای منحصرا برای دانشگاههای فنی و حرفه ای برگزار می شد. اما طبق اطلاعیه مورخ 96/12/13 سازمان سنجش و مصوبه دهمین شورای سنجش و پذیرش، ثبت نام ، انتخاب رشته و در نهایت پذیرش داوطلبان مقطع کاردانی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود. منظور از سوابق تحصیلی، معدل کل دیپلم متقاضیان ثبت نام کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای 99 است. از این رو داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل  در کاردانی بدون کنکور  فنی حرفه ای 99 ، در صورتی که شرایط ثبت نام را داشته باشند می توانند با ارائه مدارک موردنیاز در بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99 ثبت نام نمایند. از آن جایی که ابهامات بسیار زیادی برای داوطلبان به منظور ثبت نام در کنکور فنی حرفه ای پیش آمده است، در این مقاله به صورت اجمالی به بررسی ثبت نام کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای 99 می پردازیم .                                                                                                                                                                                    

نظام جدید کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای 99

حتما به یاد دارید که در زمان تحصیل ، دانش آموزانی که در رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی مشغول به تحصیل بودند، همواره به دانش آموزان کاردانش و فنی حرفه ای غبطه می خوردند، زیرا این دانش آموزان تنها موظف به گذراندن دو سال تحصیلی برای گرفتن مدرک دیپلم بودند. با تصویب قانون جدید و تغییر سیستم نظام آموزشی کشور ، در مهر ماه سال جاری ، تعداد سال های دانش آموزان کاردانش و فنی حرفه ای نیز از دو سال به سه سال افزایش یافت . از آنجایی که این یک تغییر بسیار بزرگ در روند مدارس کاردانش و فنی حرفه ای است ، به نظر می رسد که موجب گمراهی بسیاری از داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع کاردانی شده است . به همین منظور پیشنهاد می کنیم نکاتی را که در این مقاله « ثبت نام کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای 99 » به آن ها می پردازیم ، به دقت مطالعه کنید…

زمان ثبت نام کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای 99

زمان ثبت نام کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای 99 دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه های غیر انتفاعی و غیر دولتی از11 دی ماه 99 تا 17 دی ماه آغاز می شود . در این بازه زمانی لازم است متقاضیان به منظور ثبت نام و ارائه مدارک لازم، اقدام نمایند. مدارک ثبت نام شامل سوابق تحصیلی داوطلب (که همان معدل کل دیپلم را دربر می گیرد) است. جزئیات دقیق مربوط به مدارک ، همزمان با انتشار دفترچه ثبت نام کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای در سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد معمولا تمدید مهلت تعیین شده به منظور ثبت نام مشخص نیست. از این رو ضروری است که داوطلبان دوره کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای 99 ، ثبت نام خود را در اسرع وقت انجام داده و آن را به روزهای پایانی موکول ننمایند. به همین منظور پیشنهاد می کنیم دفترچه راهنمای ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 99 را حتما مطالعه نمایید.

نحوه ثبت نام کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای 99

نحوه ثبت نام کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای 99 به صورت اینترنتی است و داوطلبان می بایست در تاریخ های تعیین شده  به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند و با ارائه مدارک مورد نیاز که در اطلاعیه های بعدی اعلام می شود، به منظور ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند. پرداخت هزینه و مبلغ ثبت نام از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب و به صورت اینترنتی خواهد بود که هزینه آن 37 هزار تومان است. لازم به ذکر است متقاضیان علاقمند به شرکت و پذیرش در رشته های دانشگاه ها ، مراکز غیر انتفاعی و غیر دولتی مبلغ جداگانه ای  (5500 تومان) را نیز بایستی علاوه بر مبلغ مذکور پرداخت نمایند. شایان ذکر است که این اطلاعیه (ثبت نام و پذیرش بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99) مخصوص متقاضیان دوره کاردانی نظام جدید است.

 به این نکات توجه کنید

داوطلبان کاردانی بدون کنکور توجه کنند که بر اساس مصوبه دهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ،در تاریخ 1396/11/30 پذیرش در تمامی رشته های دوره کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی 1399 صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) انجام می شود و در واقع برای هیچکدام از رشته های امتحانی، آزمونی برگزار نخواهد شد. با توجه به اینکه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است، بنابراین صحت اطلاعات خواسته شده از جمله معدل کتبی حائز اهمیت است و در صورتی که مغایرتی با معدل واقعی وجود داشته باشد قبولی داوطلب لغو خواهد شد.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99 در زمان ثبت نام در سایت سازمان سنجش قابل دانلود است و داوطلبان می بایست با مراجعه به سایت سنجش و دریافت دفترچه ثبت نام، نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام کنند . مطالعه صحیح و دقیق دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99 که شامل ضوابط و شرایط، نحوه ، مدارک و دستورالعمل های انجام ثبت نام است، اهمیت بسیار دارد.  از این رو بررسی و مطالعه آن توسط داوطلبان امری ضروری به نظر می رسد.
پس از بررسی دقیق ثبت نام کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای 99 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله نحوه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای بزنید.

اگر سوالی در زمینه ثبت نام کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 

111 دیدگاه در “ثبت نام کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای 99

  1. Amir گفت:

    با سلام عرض خسته نباشید.. من دیپلمم رو سال 96 در رشته برق گرفتم.. حالا من باید کنکور بدم یا نه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      باسلام.
      بله می توانید در ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 97 شرکت نمایید و توجه داشته باشید که پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی است.

  2. Jamalpour گفت:

    باسلام.
    دیپلم مدیریت خانواده رو سال۹۵گرفتم.میتونم داخل کنکور شرکت کنم؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      با سلام.
      کاردانی بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی یا همان معدل کل دیپلم است و در صورتی که رشته شما همخوانی داشته باشد می توانید شرکت کنید.

  3. فاطمه گفت:

    سلام من دیپلم حسابداری دارم ودر سال 95دیپلم گرفتم ایا میتونم شرکت کنم

    1. آیدانیتو گفت:

      باسلام.
      بله می توانید در صورتی که رشته شما همخوانی داشته باشد.

    2. آیدانیتو گفت:

      باسلام.
      بله می توانید.

  4. مرتضی گفت:

    سلام ببخشيد من دیپلم مکانیک دارم سال 95 دیپلممو گرفتم می تونم در کنکور با سوابق تحصیلی شرکت کنم.

    1. آیدانیتو گفت:

      باسلام.
      اگر رشته شما همخوانی داشته باشد بله می توانید در بدون کنکور کاردانی فنی وحرفه ای شرکت کنید.

  5. ریحانه گفت:

    سلام من دیپلم کامپیوتر۹۶گرفتم بایدکنکوربدم یا براساس سوابق تحصیلیه؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      باسلام.
      بله در صورتی که رشته شما همخوانی داشته باشد براساس سوابق تحصیلی پذیرش خواهید شد.

  6. ایلیا گفت:

    سلام من فوق دیپلم طراحی و دوخت سال 88 خوندم ولی یکی از درس های عمومی من ماند بنا به دلایلی ولی الان مردکمو میخوام میتونم تو این آزمون شرکت کنم یا نه

    1. آیدانیتو گفت:

      باسلام.
      کاردانی بدون کنکور فنی وحرفه ای برای داوطلبان نظام جدید است و می توانید شرکت کنید.

    2. آیدانیتو گفت:

      باسلام. داوطلبان نظام جدید در بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای پذیرش خواهند شد و شما امکان شرکت دارید.

  7. سامان گفت:

    سلام. من سال 90دیپلم مکانیک گرفته ام با معدل 17 میتونم کنکور با سوابق تحصیلی شرکت کنم

  8. فائزه گفت:

    سلام خسته نباشید وقتتون بخیر من دیپلممو سال 95 گرفتم همون میشه نظام قدیم آیا باید کنکور بدم ؟!

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام.
      شما می توانید بدون کنکور ثبت نام کنید و براساس سوابق تحصیلی سنجش خواهید شد.

  9. سعیده عزیزی گفت:

    سلام ببخشید ما نفهمیدم واسه نظام قدیم حذف یان چون آقای عارف نبی زاده میگن حذف

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      چه برای نظام قدیمی و چه برای نظام جدید فرقی ندارد ، کنکور کاردانی فنی حرفه ای حذف شده است و در حال حاضر پذیرش فقط بر اساس سوابق تحصیلی انجام می گیرد…

  10. سعیده عزیزی گفت:

    باتشکر

  11. شبنم گفت:

    سلام وعرض ادب
    من میخواستم بدونم که نظام جدید بومی هستش ویکی هم اینکه من دیپلممو در تاریخ1397/2/29دریافت کردم یا من نظام جدید محسوب میشم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      باسلام.
      بله نظام جدید هستید و می توانید براساس سوابق تحصیلی در بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای شرکت کنید.

  12. زینب گفت:

    سلام پس مهلت ثبت نام برای دانشگاه دولتی کیه؟ دیپلم و معدل رو حین ثبت نام باید داشته باشیم؟ قبلا میشد ثبت نام کنیم و تا شهریور دیپلم رو اخذ کنیم الان چطور؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      همان طور که گفتیم مطابق آخرین اطلاعیه ، انشالله زمان ثبت نام از 6 خرداد ماه آغاز میشود و معمولا بازه ای چهار پنج روزه برای آن در نظر گرفته می شود. داشتن دیپلم و معدل برای کسانی که فارغ التحصیل شده اند، الزامی است ولی برای کسانی که هنوز فارغ التحصیل نشده اند معدل را به صورت حدودی ثبت کرده و بعدا ویرایش می نمایند.

  13. Zahra گفت:

    سلام من دیپلمم رو سال۹۵گرفتم و پیش دانشگاهی در رشته گرافیک رو خوندم الانم مدرک پیش دانشگاهی دارم ایا میتونم کنکور کاردانی بدم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      مطابق آخرین اطلاعیه ، کنکور کاردانی حذف شده است ولی با توجه به اینکه شما مدرک پیش دانشگاهی را اخذ کرده اید ، چند راه پیش رو دارید که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. اولین راه شرکت در کنکور کارشناسی هنر است (زیرا با مدرک پیش دانشگاهی گرافیک می توانید در این کنکور شرکت کنید). یکی دیگر از راه ها این است که با مدرک دیپلم ، در کاردانی بدون کنکور شرکت کرده و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انشالله مورد پذیرش قرار بگیرید.

  14. فاطمه گلی گفت:

    سلام خسته نباشید.من دیپلم کامپیوتر سال ۹۶ گرفتم و نظام قدیم هستم.واقعا ماهم میتونیم بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه بشیم؟؟؟؟من خیلی استرس دارم امیدوارم ماهم بتونیم شرکت کنیم

    1. آیدانیتو گفت:

      با سلام.
      بله می توانید در کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای 97 شرکت کنید.
      موفق باشید.

  15. امیر گفت:

    ببخشید من ۹۵ کنکور ثبت نام کردم روزانه قبول شدم ب دلیل ناقص بودن دیپلمم نرفتم و پارسال باز ثبت نام کردم قبول نشدم الان تغیر رشته دادم و دیپلم مکانیک گرفتم در خرداد ۹۷ ایا میتونم در کنکور با سوابق تحصیلی شرکت کنم

    1. آیدانیتو گفت:

      باسلام.
      بله می توانید شرکت کنید در صورتی که رشته شما همخوانی داشته باشد.

  16. فاطمه گفت:

    سلام.واقعا نظام های قدیم هم میتونن بدون کنکور ثبت نام کنن؟؟؟؟؟؟؟؟یا ما باید کنکور بدیم لطفا جواب بدین…

    1. آیدانیتو گفت:

      تمامی داوطلبان می توانند در کاردانی بدون کنکور فنی وحرفه ای 97 شرکت کنند و براساس سوابق تحصیلی سنجش خواهند شد.

  17. پرستو احمدى گفت:

    سلام من ديپلممو سال 96 گرفتم و رشتم نقشه كشى معماريه. ميخواستم بدونم من هم ميتونم تو ثبت نام بدون كنكور دانشگاه هاى دولتى شركت كنم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      باسلام.
      بله امکان ثبت نام در بدون کنکور فنی و حرفه ای 97 را دارید.

  18. محمد گفت:

    با سلام
    من پارسال دانشگاه روزانه قبول شدم ولی نتوسنتم برم
    الان هم میگن 1 سال محرومیت دارم
    باید برم خدمت. بعد 2سال دیگه که میام با این دیپلم که امسال میگیرم میتونم برم دانشگاه؟ مشکلی پیش نمیاد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      باسلام.
      دو سال محرومیت برای دانشگاه روزانه وجود دارد. بعداز دو سال اگر پذیرش کاردانی فنی و حرفه ای همچنان بدون کنکور باقی بماند و رشته شما با لیست رشته های بدون کنکور هماهنگ باشد بله می توانید در بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ثبت نام کنید.

  19. Samira گفت:

    باسلام
    من دیپلم گرافیک کامپیوتری سال ۹۶گرفتم میتونم در کنکور با سوابق تحصیلی شرکت کنم

    1. آیدانیتو گفت:

      باسلام.
      بله می توانید شرکت کنید.

  20. javad گفت:

    سلام من سال96آزمون دادم وقبول شدم دانشگاه روزانه مجددامیتونم ثبت نام کنم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      باسلام.
      در صورت ثبت نام در دانشگاه روزانه و نرفتن ، 2 سال از قبولی در دانشگاههای روزانه محروم خواهید شد.

  21. مریم گفت:

    سلام خسته نباشید
    من پارسال فارق التحصیل شدم ولی هنوز دیپلممو ندادن یعنی امسال دیپلممو میدم
    چون امسال دیپلممو میدم سال ۹۷ میزنن یا سالی که فارق التحصیل شدم؟
    واینکه نظام جدید حساب میشم یا قدیم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      با سلام.
      مدرک شما سالی که فارغ التحصیل شده اید در آن درج می شود .
      نظام جدید به شمار می روید.

  22. Amir گفت:

    ببخشید فقط من که رستم مکانیک خودرواه میتونم مکانیک خودرو انتخاب کنم یا نه میتونم مکانیک موتور دریاییم بزنم ضمن این که واسه مکانیک دوتا دانشگاه هس تو تهران تو دفترچه و صنعتی شریف چرا نیس ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      از آنجایی که پذیرش فقط بر اساس سوابق تحصیلی است، شما فقط خواهید توانست رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید زیرا در رشته دیگر اصلا سوابقی ندارید! در مورد سوال دوم هم بایستی بگوییم دانشگاه صنعتی شریف فقط در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد.

  23. حامد گفت:

    خیلی خوبه که اینطوری پاسخگو هستید

  24. مریم گفت:

    سلام خسته نباشید
    اگه دیپلم گرافیک باشه میشه برای دانشگاه یه رشته دیگه ای رو زد؟
    مثلا کد رشته تحصیلی گرافیکه، میشه کد رشته امتحانی یه چیز دیگه باشه مثلا هنرهای تجسمی باشه؟ ایراد نمیگیرن چون پارسال واسه کاردانی نمیشد رشته عوض کرد

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، وقت بخیر
      خیر متاسفانه نمی شود . چون پذیرش در مقطع کاردانی فنی حرفه ای در سال جاری فقط بر اساس سوابق تحصیلی انجام می پذیرد، از آنجا که شما فقط در رشته ای که در آن تحصیل کرده اید ، سابقه تحصیل دارید ، نمی توانید در رشته دیگری ادامه تحصیل دهید.

  25. اسماعیل گفت:

    سلام من سال 96رشته الکترونیک بدون کنکور قبول شدم و بعد انصراف دادم خواستم ببینم امسال باز هم دانشگاه دولتی بدون کنکور قبول میشم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      پذیرش در کاردانی بدون کنکور فنی حرفه ای با توجه به سوابق تحصیلی خواهد بود و این بدین معنی است که پذیرش بر اساس تعداد شرکت کننده های رشته مورد نظر و معدل های داوطلبان انجام می پذیرد.

  26. حسین گفت:

    انصرافی های 96 هم میتونند شرکت کنند

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام
      بله ، هیچ محدودیتی وجود ندارد.

  27. رویا گفت:

    با سلام و خسته نباشید… من دیپلم حسابداری و مدرکم فنی و حرفه ای هستش و سال۹۵دیپلمم رو گرفتم، میخواستم بدونم برای ثبت نام شاخه تحصیلی رو چی بزنم فنی حرفه ای یا هنرستان نظام قدیم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      فنی حرفه ای…

  28. علی گفت:

    سلام خسته نباشید، ما از کجا بفهمیم کدوم دانشگاه انتخاب شدیم، چیجوری انتخاب میکنن دانشگاه رو

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      انتخلاب رشته به صورت عمودی بوده و از نفر اول انتخاب های داوطلب بررسی شده و پس از پایان انتخاب های داوطلب نفر اول ، انتخاب رشته نفر دوم و سوم و… مورد بررسی قرار می گیرد. اگر بخواهیم به طور کلی پاسخگو باشیم ، همزمان با ثبت نام دانشگاه ها می توانید دانشگاه ها را به ترتیب اولویت انتخاب کنید. پس از اعلام نتایج ، قبولی و یا عدم قبولی در دانشگاه های انتخابی مشخص خواهند شد. موفق باشید.

  29. سارا گفت:

    سلام خسته نباشید من دیپلممو شهریور ماه میگیرم میتونم کنکور شرکت کنم یا ن

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز ، البته که همان طور که ذکر شد ، کنکور کاردانی فنی حرفه ای حذف شده و به جای آن پذیرش تنها بر اساس سوابق تحصیلی انجام می پذیرد . به همین سبب شما بایستی در هنگام ثبت نام معدل تان را به صورت حدودی درج بفرمایید و پس از گرفتن دیپلم در شهریور ماه آن را دوباره ویرایش نمایید. موفق باشید.

  30. سیامک گفت:

    سلام ببخشید میشع بگید براساس سوابق تحصیلی میشه در دانشگاه دولتی هم قبول شد یا نه
    و اینکه زمان ثبت نام براش تمام شده

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      از آنجایی که پذیرش در کاردانی فنی حرفه ای در سال جاری فقط بر اساس سوابق تحصیلی است به نظر می رسد که برای قبولی در دانشگاه های دولتی نیز راهی جز سوابق تحصیلی نخواهد ماند! زمان ثبت نام از شش خرداد شروع و تا دوازدهم به پایان رسید ولی مهلت ثبت نام در بدون کنکور فنی حرفه ای تا بیستم خرداد ماه تمدید شد.

  31. نیلو گفت:

    سلام،من دانشگاه روزانه قبول شدم ولی انصراف دادم،دیپلممو سال نودوپنج گرفتم،میتونم شرکت کنم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      پذیرش در کاردانی فنی حرفه ای ، بدون کنکور بوده و فقط بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود به همین دلیل انصراف از کنکور در سال های گذشته، مشکلی در ثبت نام ایجاد نخواهد کرد زیرا تاثیری در سوابق تحصیلی نخواهد داشت. در ضمن فرصت زیادی برای ثبت نام ندارید، آخرین مهلت ثبت نام تا بیستم فروردین ماه است. موفق باشید.

  32. زهرا گفت:

    سلام خسته نباشین
    ببخشید شما میگین کلا بر اساس سوابق تحصیلیه سایت دیگه میگه اونایی که دیپلمشون رو ٩٧ گرفتن فقط بدون ازمون پذیرش میشن
    ما که ٩٦ دیپلم گرفتیم باید ازمون بدیم
    کدومش واقعا صحت داره
    وقت کمه و حجم کتابا بالا لطفا کامل برام توضیح بدین اگه میشه

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بر اساس مصوبه دهمین جلسه سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 30 بهمن 97 ، پذیرش دانشجو در تمامی رشته های دوره کاردانی ، نظام جدید ، دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی سال 97 صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود و برای هیچ یک از رشته های امتحانی آزمون برگزار نخواهد شد.

  33. dari گفت:

    ما که معدلمون کمه چیکار باید بکنیم باو این چ ادا اتواریه دقیقه نود میگن نه پشیمون شدیم کنکور ندین .خب ما کلی درس خوندیم .معدل چند میخاد دانشگاه دولتی

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      می توانید از ترمیم معدل استفاده کنید، یعنی دروسی را که نمره پایین کسب نمودید، دوباره امتحان دهید.

  34. parya گفت:

    اگه کسی واحد مانده داشته باشه اون واحد هارو پاس کنه نمره ای که میگیره تاثیری در افزایش معدل دیپلم داره

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله حتما تاثیر دارد، حتی اگر در درسی نمره کمی کسب نموده باشید بر اساس قانون « ترمیم معدل » می توانید دوباره امتحان دهید و نمره بالاتری کسب کنید که موجب ارتقاء سوابق تحصیلی تان شود.

  35. N. B گفت:

    دیپلم تجربی دارم میخوام بدون ازمون دانشگاه غیرانتفاعی طراحی لباس بخونم میگن از طریق سازمان سنجش باید ثبتنام ثبتنامش کیه؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      شما می توانید در رشته مد نظر در دانشگاه های علمی کاربردی و آزاد (کاردانی ناپیوسته- به شرط دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی) شرکت نمایید و برای بدون کنکور غیرانتفاعی بایستی متناسب با ضوابطی که در دفترچه عنوان شده ثبت نام کنید. دقت کنید که ثبت نام کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای فقط بر اساس سوابق تحصیلی است. موفق باشید.

  36. zahra گفت:

    سلام من سال94دیپلم کامپیوترموگرفتم وامسال میخوام کنکورامتحان بدم میخواسم بدونم آیاکتاباتغییرکردن یان؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      مطابق آخرین اطلاعیه ها ، پذیرش در کاردانی فنی حرفه ای در سال جاری بدون کنکور بوده و فقط بر اساس سوابق تحصیلی انجام می پذیرد.

  37. Zahra گفت:

    سلام
    بنظرتون با معدل 18/11 میشه دانشگاه تهران یت قزوین قبول شم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      دقیقا متوجه منظورتان از دانشگاه تهران نشدم . اگر منظورتان دانشگاه تهران است، متاسفانه این دانشگاه در مقطع کاردانی دانشجو نمی پذیرد. اگر منظورتان سایر دانشگاه ها در شهر تهران و یا در قزوین است ، از آنجایی که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است و امکان پیش بینی وجود ندارد ، می توانید شانس خود را امتحان کنید. انشالله که قبول خواهید شد. موفق باشید.

  38. بیتا گفت:

    سلام
    مگر نمیگید که امسال بچه های فنی هم پیش دانشگاهی دارن..پس امسال از رشته معماری کسی فارغ التحصیل نمیشه؟؟؟
    و فقط ماهایی ک سال های قبل دیپلم گرفتیم میتونیم شرکت کنیم؟؟

    برای ترمیم معدل چ ماهی امتحان میگیرن؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      نظام جدید و نظام قدیم هر دو می توانند برای شرکت در کاردانی فنی حرفه ای شرکت کنند. برای ترمیم معدل هم در دو ماه شهریور ، دی و خرداد امتحان برگزار می شود.

  39. parya گفت:

    سلام .خسته نباشین .یه سوال داشتم من واسه کنکور ثبت نام کردم ولی چند تا واحد مانده داشتم .خرداد امتحان دادم ولی بازم قبول نشدم .یعنی هنوز مدرک دیپلمم رو نگرفتم .امتحان بعدی هم شهریوره .اخرین مهلت ویرایش معدل هم مرداد ماهه .اگه قبول شدم شهریور و دیپلمم رو گرفتم .میتونم معدلم رو ویرایش کنم ؟؟؟ و مهر برم دانشگاه؟ خواهششش میکنم جواب بدین.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      شما در مردادماه معدلی نزدیک به معدل خودتان را انتخاب کنید ، تا برای شما مشکلی ایجاد نشود (تفاوت معدل نباید زیاد باشد).

  40. سوهی گفت:

    سلام
    ایا رشته حسابداری هم کنکورش حذف شده
    من سال ۹۴ فارغ التحصیل شدم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      پذیرش در تمامی رشته های کاردانی فنی حرفه ای بدون کنکور بوده و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود.

  41. parya گفت:

    سلام .خسته نباشین .من واحد مانده دارم .معدلمم خوب نیس میتونم تو مدرسه بزرگسالان همزمان واحد های مونده مو پاس کنم هم ترمیم معدل ؟؟؟ بعدشم ترمیم فقط واسه درس های عمومی سال سوم مثل عربی3 و این درساس .یا میتونیم درس های تخصصی مثل عناصر جزئیات که مال سال دوم هست رو ترمیم کنیم ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      امکان ترمیم معدل در تمامی دروس فقط یکبار امکان پذیر است. پیشنهاد من به شما این است که بعد از پاس کردن واحدهای باقی مانده تان ، ترمیم معدل را انجام دهید.

  42. احمد گفت:

    آقا یه سایت زده کنکور داره یکی زده بدون کنکوره چیکار کنم؟ سال96 دیپلمم رو گرفتم بر اساس کنکوره یاذبدون کنکوره؟؟؟لطفا بگید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      پذیرش در مقطع کاردانی فنی حرفه ای در سال جاری بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی است.

  43. آرزو گفت:

    سلام
    من رشته طراحی صفحات وب-کاردانش خوندم. سال 98 کنکور برای این رشته حذفه یا نه؟ آیا ما هم براساس سوابق تحصیلی باید تو آزمون شرکت کنیم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      در سال جاری ، در مقطع کاردانی، پذیرش فنی حرفه ای به صورت بدون کنکور بوده و فقط بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود.

  44. مریم شیری گفت:

    با سلام من مریم شیری هستم دارای دیپلم حسابداری پارسال دیپلم گرفتم و ساکن مارلیک هستم دنبال ی دانشگاه ازاد با شهریه مناسبم اگ میشه کمکم کنید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      شهریه دانشگاه های آزاد ثابت هستند و در واحدهای مختلف تفاوتی ندارند. دانشگاه های آزاد متعددی وجود دارند که شما می توانید در آن ها ادامه تحصیل دهید. باید به این نکته دقت کنید که چه عاملی برایتان اهمیت بیشتری دارد ، سپس نسبت به انتخاب رشته اقدام کنید.

  45. زهرا گفت:

    سلام من موفق باخذ دیپلم نشدم و دباره میخوام امتحان بدم باید کی ویرایش کنم معدل دیپلمموبزنم؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      حدودا هشتم تا دوازدهم مردادماه می توانید برای ویرایش معدل اقدام کنید.

  46. siiid گفت:

    با عرض سلام من سال 93 کنکور حسابداری دادمو شبانه قبول شدم یه ترم خوندم بنا به دلایلی نتونستم ادامه بدم شهریه کل ترمم پرداخت کرده بودم الان نمیدونم برام انصراف زدن یا ن مدارک دیپلمم هنوز دانشگاست امسال کنکور ثبت نام کردم معدلمم19/33 هسش الان نمیدونم از دانشگاه باید انصراف میدادم که الان منو قبول کنن یا ن ممنون میشم جواب بدین

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر شما مبلغی بیشتر از شهریه ثابت خودتان را ، بابت خسارت به دانشگاه پرداخت کرده باشید ، انصراف ثبت شده ، در غیر این صورت اخراج و یا عدم انصراف شما ثبت شده است.

  47. مریم گفت:

    یلام ببخشین ما ک ثبت نام کردیم واس کنکور و کنکورمون حذف شده فنی ها کارت ورود میدن یا مجوز و اگه کارت ورود بدن چجوری امتحان میگیرن بعد پذیرش؟؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای بدون کنکور است و پذیرش فقط بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود.

  48. مریم گفت:

    سلام ببخشید کارت ورود رو چیکار میکنیم وقتی کنکور حذف شده ؟

  49. رقیه گفت:

    سلام با معدل ۱۶ونیم در رشته امور اداری چقد شانس ورود به دانشگاهای روزانه رو دارم ممنونم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      احتمال زیادی وجود دارد.

  50. ریحانه جمالی گفت:

    سلام من دیپلم کامپیتورو دارم معدل کل دیپلمم شده ۱۷/۹۸چن درصداحمتال داره دانشگاه روزانه قبول بشم؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      با توجه به اینکه در سال های گذشته پذیرش بر اساس کنکور بود ه و شمار افراد با معدل بالاتر در رشته انتخابی در سال جاری غیر ممکن است ، بیان درصد احتمال قبولی صحیح نیست.

  51. ریحانه جمالی گفت:

    سلام من دیپلم کامپیتورودارم معدلم شده ۱۷/۹۸دانشگاه روزانه قبول میشم؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      با توجه به اینکه اولین سال حذف کنکور فنی حرفه ای است ، سیاست های قبولی در دانشگاه فنی حرفه ای محرز نیست.

  52. معصومه گفت:

    سلام خسته نباشید من امسال سال اخرم بوده رشته حسابداری در کنکور فنی حرفه ای شرکت کردم معدلی درج نکردم دوتا تجدیدی دارم ک دیپلمم را در اخر شهریور میگیرم ایا من از کنکور رد خواهم شد

  53. ... گفت:

    سلام خسته نباشید.برادرمن بخاطر پاس نکردن چندتا ازدرساش نتونست کنکوربده ودانشگاه ثبت نام کنه.رشتش کامپیوتر هست وتازه 6/25 درساشوپاس کرد.من هم رشتم نظری بود وچیزی از فنی حرفه ای نمیدونم.میشه کمکم کنید وبگید کی میتونه کنکوربده یا بدون کنکوردردانشگاه ثبت نام کنه؟تاریخ دقیق میخوام که براش ثبت نام کنم .ممنون میشم کمکم کنید.

  54. علی گفت:

    با سلام من امسال دیپلم معماری رو میگیرم .با توجه به حرف ۶ای شما ایا من بدون کنکور میتونم وارد دلنشگاه شوم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله در سال جاری دانشگاه فنی حرفه ای بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو کرد.

  55. گنجا گفت:

    سلام
    ببخشید من دیپلم رشته طراحی دوخت دارم با معدل 15/20
    میتونم تو ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه روزانه ثبت نام کنم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ اگر مدرک پیش دانشگاهی دارید یا نظام 6-3-3 هستید، میتوانید در کارشناسی سراسری شرکت کنید یا اینکه با دپيلمتان، کاردانی فنی حرفه ای که یکی از دوره های آن روزانه است، ثبت نام کنید.

  56. رها گفت:

    سلام خسته نباشین میتونم بپرسم آمار نهایی داوطلبان کنکور کاردانی امسال ۱۳۹۸چقدره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ در حال حاضر نمی توان آمار دقیقی ارائه کرد زیرا معمولاً در مرداد ماه فرصت مجددی برای ثبت نام در نظر گرفته می شود.

  57. محمد گفت:

    سلام برای ثبت نام بدون کنکور از معدل چند قابل قبوله

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ برای ثبت نام کاردانی بدون کنکور فنی حرفه ای معدل خاصی ذکر نشده است. معمولا برای معدل بالاتر از 14، شانس قبولی بیشتر است.

  58. farnaz گفت:

    سلام من دیپلم کارودانش رشته حسابداری دارم میتونم هم ازمون رشته خودم ک همون ازمون فنی حرفه ای هستش شرکت کنم و هم رشته ای که با سوابق تحصیلیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *