آیدانیتو > ثبت نام بدون کنکور
بدون کنکور, مصاحبه دکتری فیزیک

ثبت نام بدون کنکور

ثبت نام بدون کنکور 

ثبت نام بدون کنکور 

شرکت کنندگانی که نمی توانند در آزمون سراسری ثبت نام نمایند، بر اساس رزومه تحصیلی و سوابق علمی خود بدون کنکور وارد دانشگاه شوند. در واقع بر اساس شرایط دفترچه راهنمای پذیرش بدون کنکور دانشگاه سراسری اقدام نمایند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

شاید بگویید چطور ممکن است؟ شرکت کنندگان می توانند در یک رشته اصلی و یا دو رشته هنر و زبان های خارجی ثبت نام نمایند و با دریافت شماره سریال ثبت نام و رمز عبور، ثبت نام اینترنتی را انجام دهند. این نکته شایان توجه است که داوطلبانی که نتوانسته اند انتخاب رشته کنند و یا در جلسه کنکور شرکت نکرده اند، باید از طریق پذیرش اعمال سوابق تحصیلی اقدام نمایند. در غیر این صورت اجازه ادامه ثبت نام را نخواهند داشت.  مشاوره تحصیلی تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری را نیز حتما مطالعه کنید.

ثبت نام بدون کنکور برای لیسانس در دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد داوطلبانی را می پذیرد که دارای مدرک پیش دانشگاهی در رشته های انسانی، ریاضی، تجربی و هنر باشند و چنانچه دیپلم خود را از هنرستان گرفته اید، دو راه برای شما به منظور ورود بدون کنکور در مقطع لیسانس وجود دارد:
  • مدرک پیش دانشگاهی بگیرید.
  • مدرک فوق دیپلم بگیرید.

نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد

شیوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بسیار آسان است. اطلاعات ثبت نامی را وارد سایت پذیرش دانشگاه آزاد کنید و رسید ثبت نام را تا روز ثبت نهایی نگه داری کنید.

شرایط ثبت نام کردن بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد فاقد هر گونه محدودیتی است. نه معیار معدل و جود دارد و نه سوابق تحصیلی. در واقع شما با داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم و یا فوق دیپلم قادر به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد خواهید بود.

مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری می تواند تمامی مطالبی که به دنبال آن هستید را برای شما بازگو کند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

این دانشگاه در مقطع کاردانی بر اساس معدل دیپلم، کارشناسی ناپیوسته بر اساس معدل کاردانی و در مقطع کارشناسی ارشد با آزمون دانشجو می پذیرد. برای دریافت دفترچه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی و شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی کلیک نمایید.

ثبت نام بدون کنکور در مقطع ارشد و دکتری دانشگاه سراسری

برای انواع مختلف داوطلبان شراییط مختلفییوجود دارد. دانشجویان استعداد درخشان و ممتاز می توانند در مقاطع ارشد و دکتری بدون آزمون تحصیل کنند. شرایط بدون کنکور ارشد و دکتری دانشگاه سراسری بدین صورت است که در مقطع لیسانس، معدل دانشجو حداقل 16 بوده و میزان 100 واحد درسی را گذرانده باشد و بر اساس واحدهای گذرانده، رتبه های 1 تا 3 را احراز کرده باشد. برای پذیرش در مقطع دکتری نیز معیارهایی همچون دارنده مدال های المپیاد ها، کسب رتبه ی اول تا سوم در کنکور ارشد و کارشناسی از اهمیت بالایی برخوردارند.

زمان ثبت نام بدون کنکور

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به طور معمول جهت افراد مایل به ورود به دانشگاه در نیمه اول سال تحصیلی در اواخر ماه مرداد و یا حداکثر اوایل شهریور انجام می شود. اما گروه دوم که مایل به حضور در کلاس ها در نیمه دوم سال هستند، باید در اواخر دی اقدام به ثبت نام نمایند. در مورد دانشگاه سراسری نیز این زمان جهت ورودی های نیمه اول و دوم سال مرداد و آذر است. امسال یعنی سال 98 زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از اسفند ماه تغییر پیدا کرد و تا بیست و هشتم شهریور ماه ادامه یافت.  مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری را نیز در این صفحه دنبال کنید.

نحوه ثبت نام کردن بدون کنکور دانشگاه سراسری

برای این کار باید حتما به سایت سازمان سنجش سری بزنید. در سایت سازمان سنجش قسمت سراسری کلیک نمایید و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی را انتخاب نمایید. با خرید سریال 12 رقمی، سامانه انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه سراسری برای شما فعال می شود. به منظور انتخاب بهتر رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری، ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته پذیرش بر طبق سوابق تحصیلی را از سایت سازمان سنجش دانلود کرده و مطالعه نمایید. 
در این مقاله به بررسی موضوع ثبت نام بدون کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله بدون کنکور بزنید.
اگر سوالی در زمینه ثبت نام بدون کنکور 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

4 دیدگاه در “ثبت نام بدون کنکور

  1. آریا گفت:

    سلام
    ثبت نام بدون کنکور همه رشته ها با هم اعلام میشه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ بله دانشگاه سراسری هم هفته قبل از آزاد و علمی کاربردی اعلام می شود.

  2. اسماعیل زاده گفت:

    سلام من میخواستم بدونم ورودی بهمن هم براساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها چه سراسری و چه آزاد و غیر اتفاعی ها پذیرش دارند؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. بله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *