تکمیل ظرفیت زبان سراسری شبانه

تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه






تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه

این روزها دغدغه پشت کنکوری ها و دانش آموزان پذیرش در دانشگاه های معتبر و به نام است که دوره روزانه و بعد نوبت دوم یا همان شبانه از اولویت های انتخاب های داوطلبان کنکور به حساب می آید چرا که هم اعتبار تحصیلی و مدرک بالایی دارند و هم شهریه دریافتی در دوره شبانه کم تر از دوره های دیگر است. اما تحصیل در رشته و دانشگاه اهمیت بیشتری از دوره ی پذیرفته شده دارد بنابراین در بسیاری از مواقع بعد از اعلام نتایج داوطلبان زیادی از رشته و دانشگاه پذیرفته شده رضایت چندانی ندارند، تکلیف این داوطلبان چیست و تکمیل ظرفیت راه نجات این داوطلبان است، معمولاً داوطلبان علاقه مند به رشته های زبان هم که تصمیم خود را برای ادامه تحصیل در یکی از رشته های این گروه گرفتند می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند، بنابراین در مقاله پیش رو تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه را به طور دقیق بررسی کرده ایم و می توانید با مطالعه ی این مقاله از اطلاعات مورد نیاز خود بهره مند شوید.

تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه چیست و در چه زمانی آغاز می شود؟ شرایط شرکت در این مرحله چیست و به چه کسانی تعلق می گیرد؟ در ادامه به سؤالات مطرح شده پاسخ خواهیم داد.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه

تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه به چه کسانی تعلق می گیرد؟ تمامی داوطلبانی که در اعلام نتایج کنکور زبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری هستند می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه نیز شرکت داشته باشند در واقع شرکت در کنکور سراسری و صدور کارنامه از شرایط حائز اهمیت این دوره است.

اگر از شرایط تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه برخوردار هستید و در کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته سراسری شده اید اما به هر دلیل پذیرفته نشده اید و یا در رشته هایی که تمایل به آن ندارد پذیرش شده اید می توانید در ادامه از زمان تکمیل ظرفی کنکور شبانه مطلع شوید.

زمان تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه

تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه در اواخر آذر ماه و یا اوایل دی برگزار می شود و داوطلبان این دوره تنها یک بار فرصت شرکت در تکمیل ظرفیت را خواهند داشت. در واقع داوطلبانی که در تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه پذیرفته می شوند ورودی بهمن محسوب می شوند. با توجه به این ک ه متقاضیان زیادی قصد شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه و روزانه را دارند لازم است برای موفقیت بیشتر از نحوه ی انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه با مشاوران مجرب و خبره مشورت کنید، مشاوران آیدانیتو آماده پاسخ گویی به سؤالات داوطلبین عزیز هستند.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه

ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه به صورت ا ینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه اهمیت دارد چرا که در صورت پذیرفته نشدن و یا پذیرفته شدن در رشته هایی که در الویت های پایین داوطلب قرار داشت دیگر فرصت جدید و تکمیل ظرفیت محدود در اختیارشان قرار نمی گیرد در ضمن با شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه قبولی اولیه داوطلبانی که در کنکور سراسری پذیرفته شده بوند لغو می شود، بنابراین با آگاهی کامل نسبت به شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه اقدام کنید.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه مقاله ی کارنامه سبز کنکور سراسری را نیز مطالعه کنید تا اطلاعات وسیع تری کسب کنید.

مشاوران آیدانیتو در هر زمان آماده ی پاسخ گویی به سؤالات و مشکلات داوطلبان تکمیل ظرفیت کنکور زبان شبانه هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *