تکمیل ظرفیت, کاردانی

تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر آزاد و سراسری






تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر آزاد و سراسری

همان طور که اطلاع دارید، مقطع کاردانی به دو گروه کاردانی ناپیوسته و پیوسته تقسیم بندی می گردد. کاردانی پیوسته به افرادی اختصاص دارد که مقطع پیش دانشگاهی در طی دوران تحصیل برایشان تعریف نشده است و بعد از طی دوران سوم متوسطه وارد دوره کاردانی می شوند. اما دوران کاردانی ناپیوسته مختص کسانی است که مقطع پیش دانشگاهی را طی کرده و امکان ادامه تحصیل در رشته های کاردانی ناپیوسته دانشگاه ها برایشان فراهم است. در این مقاله قصد داریم تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر آزاد و سراسری را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید تا به اطلاعاتی ضروری در زمینه تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر آزاد و سراسری دسترسی پیدا کنید.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر سراسری

تنها داوطلبانی امکان شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر سراسری را دارند که در آزمون کاردانی کامپیوتر سراسری شرکت کرده و در نتیجه کارنامه ای از آن ها در سایت سازمان سنجش موجود باشد. جهت شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر مجاز نشدن جهت انتخاب رشته هیچ اهمیتی نداشته و موضوع مهم، شرکت و حضور در آزمون کاردانی دانشگاه های سراسری و کسب رتبه و نمره است. دومین شرط شرکت در تکمیل ظرفیت کامپیوتر سراسری این است که کسانی که مطابق اعلام نتایج کاردانی کامپیوتر سراسری در رشته کامپیوتر قبول شده باشند، در صورت قبولی در تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر سراسری، قبولی اولیه آن ها کاملاً لغو می شود. بنابراین، تمامی افراد پذیرفته شده در دوره های روزانه باید به این موضوع توجه لازم را مبذول دارند.

زمان تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر سراسری

با توجه به اعلام نتایج کاردانی کامپیوتر سراسری در نیمه دوم شهریور ماه، تکمیل ظرفیت کامپیوتر کاردانی سراسری در مهر ماه و یا آبان انجام می گیرد.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر سراسری

ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای تمامی داوطلبان انجام می گیرد. لازم به ذکر است که جهت ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر سراسری به هیچ وجه نیازی به خرید کارت اعتباری جهت ثبت نام ندارید. فقط کافی است که مشخصات ثبت نامی خود همچون شماره داوطلبی و شماره پرونده را در سایت وارد و ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر سراسری را انجام دهید.

شرایط تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر آزاد

در ارتباط با شرایط ضروری برای ثبت نام و شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر آزاد باید به عرض برسانیم که حتی در صورت قبولی در دوره بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی، مانعی جهت شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر آزاد برای شما دوستان وجود ندارد. اما نکته مورد توجه این است که در صورت قبولی و پذیرفته شدن در تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر آزاد، امکان ثبت نام در رشته و محل دانشگاهی مورد قبولی در دوره بدون آزمون به هیچ وجه برایتان میسر نیست.

زمان تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر آزاد

به طور معمول، از اواسط مهر ماه تا یک ماه بعد، زمان اختصاص داده شده جهت ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر آزاد است. اگر توانستید در رشته و دانشگاه دلخواه خود در تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر آزاد پذیرفته شوید، از بهمن ماه می توانید سال تحصیلی خود را شروع کنید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر آزاد

ثبت نام در تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر آزاد به شکل کاملاً اینترنتی بوده و پس از انجام ثبت نام و انتخاب رشته اینترنتی باید همراه با مدارک لازم به دانشگاه پذیرنده مراجعه نمایید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر آزاد و سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارنامه سبز کنکور بزنید.

اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت کاردانی کامپیوتر آزاد و سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *