تکمیل ظرفیت کاردانی

تکمیل ظرفیت کاردانی برق آزاد و سراسری






تکمیل ظرفیت کاردانی برق آزاد و سراسری

امروزه با توجه به افزایش سطح تحصیلات و نیاز به ادامه ی تحصیل، داوطلبان و دانش آموزان خود را ملزم به ادامه تحصیل می دانند. یکی از مقاطعی که داوطلبان انتخاب می کنند، مقطع کاردانی است که معمولاً 72 تا 95 واحد درسی را شامل می شود و دو سال زمان خواهد برد. دوره ی کاردانی که در دو گروه پیوسته و ناپیوسته ارائه می شود ،معادل با دوره کالج در آمریکا است.

رشته ی برق از جمله رشته هایی است که از بازار کار قابل قبولی نسبت به سایر رشته ها، برخوردار است و با توجه به جذابیت آن، طرفداران زیادی دارد. به همین علت ممکن است تمامی داوطلبان عزیز در آزمون کاردانی برق موفق نشوند، از این رو لازم می دانیم با عنوان کردن تکمیل ظرفیت کاردانی برق آزاد و سراسری نگرانی و ناامیدی داوطلبانی که در نتایج آزمون موفق نبوده اند، کاهش دهیم. همراه ما باشید تا با زمان، نحوه و شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی برق آزاد و سراسری آشنا شوید.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی برق آزاد و سراسری

همان طور که اطلاع دارید شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت در هر دوره و دانشگاهی نیاز به شرایط خاصی دارد. معمولاً دانشگاه سراسری که شامل دانشگاه و مؤسسات غیرانتفاعی، پیام نور، دوره روزانه و شبانه می شود و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی از جمله انتخاب های اولیه داوطلبان برای تحصیل در رشته برق است.

لازم است بدانید مهم ترین شرط شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی برق آزاد و سراسری ، داشتن دیپلم یا گواهی پایان تحصیلات نظام قدیم است. دانش آموزانی که قصد دارند در کاردانی ناپیوسته به تحصیل بپردازند، باید از مدرک پیش دانشگاهی برخوردار باشند. از دیگر شرایط مهم برای داوطلبان آقا، مشخص بودن تکلیف خدمت سربازی و نداشتن منع تحصیلی از جانب نظام وظیفه است.

اگر قصد شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی برق آزاد و سراسری را دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا از جزئیات شرایط و نحوه ثبت نام مطلع شوید.

زمان تکمیل ظرفیت کاردانی برق آزاد و سراسری

دانشگاه های سراسری و آزاد در مرحله تکمیل ظرفیت، قوانین متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. دانشگاه آزاد اسلامی در سال دو بار در مهر و بهمن برای تکمیل ظرفیت دانشجو جذب می کند و دانشگاه سراسری معمولاً یک بار در مهر ماه به تکمیل ظرفیت رشته های خود می پردازد. تکمیل ظرفیت نیم سال اول یعنی مهر ماه در اواسط مهر تا آبان انجام می شود که معمولاً شروع تکمیل ظرفیت آزاد و سراسری حدود یک هفته با هم تفاوت دارد و دانشگاه آزاد کمی دیرتر به ثبت نام تکمیل ظرفیت می پردازد.

داوطلبانی که قصد دارند در مرحله دوم تکمیل ظرفیت آزاد که در بهمن ماه می باشد، شرکت کنند باید از دی ماه 97 منتظر زمان ثبت نام باشند.

با توجه به این که زمان برگزاری کلاس های این مرحله به دانشگاه بستگی دارد، به طور دقیق نمی توان از زمان شروع کلاس های تکمیل ظرفیت به خصوص در دانشگاه سراسری صحبت کرد.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی برق آزاد و سراسری

معمولاً بیشتر پذیرش در رشته های دروه کاردانی، بدون نیاز به شرکت در کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی برگزار می شود. برای شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزاد برق باید به وب سایت آزمون دانشگاه آزاد (به نشانی azmoon.org) و برای تکمیل ظرفیت برق سراسری در هر یک از دوره ها باید به سایت سازمان سنجش (به نشانی Sanjesh.org) مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تکمیل ظرفیت کاردانی برق آزاد و سراسری پیشنهاد می کنیم مقاله های مرتبط به عنوان نمونه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را مطالعه کنید.

اگر سوألی پیرامون تکمیل ظرفیت کاردانی برق آزاد و سراسری دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *