آیدانیتو > تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی
تکمیل ظرفیت ریاضی و فیزیک سراسری

تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی






تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی

با این که نحوه قبولی در کنکور در حال حاضر نسبت به سال های گذشته بسیار تغییر کرده است و تا حدی آسان تر شده است، اما همچنان برخی از داوطلبین گروه ریاضی از محل قبولی خود راضی نیستند و مایل هستند تا در شهر یا واحد دیگری پذیرفته شوند. اگر شما نیز جز این گروه از افراد هستید، می توانید در تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی شرکت کنید و بار دیگر به انتخاب کد رشته محل بپردازید.

البته شرکت در تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی به تنهایی باعث نمی شود که در رشته مورد نظرتان قبول شوید. بلکه پذیرش در این مرحله نیز از روند مخصوص خود پیروی می کند. در ابتدای امر باید رشته و واحد مورد نظرتان ارائه شده باشد. به این منظور باید دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی را بررسی کنید.

دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی

دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی در آبان ماه از طریق سایت سنجش منتشر می شود. دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی شامل رشته های پذیرنده دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت، واحدهای پذیرنده دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت، ظرفیت پذیرش و شرایط پذیرش می شود.

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ریاضی چند روز زودتر یا همزمان با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت انتشار خواهد یافت.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی

برای شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی، لازم است در کنکور سراسری گروه آزمایش ریاضی شرکت کرده باشید و کارنامه اولیه برای شما صادر شده باشد. در این صورت چه در قبولی شهریور ماه پذیرفته شده باشید و چه در رشته ای قبول نشده باشید، می توانید در این مرحله شرکت کنید. فقط توجه داشته باشید که اگر در رشته ای پذیرفته شده باشید و در تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی شرکت کنید و در کد رشته های انتخابی خود قبول شوید، قبولی شهریور ماه شما لغو خواهد شد. بنابراین بهتر است نکات لازم برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی را در نظر بگیرید.

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی

برای شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی، در اواسط آبان ماه و بعد از انتشار دفترچه راهنم،ا به صفحه اول سازمان سنجش مراجعه کنید و دفترچه راهنما را مطالعه کنید و انتخاب های خود را مشخص کنید. شما می توانید تا 50 کد رشته محل را انتخاب کنید. در حین انتخاب کد رشته محل ها به نکات انتخاب رشته توجه کنید. سپس با وارد کردن اطلاعات به صفحه خود دست یابید و به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی بپردازید. مراحل ثبت انتخاب رشته همانند شهریور ماه است و شما در صورت تمایل می توانید این مسیر را به همراه مشاوران آیدانیتو طی کنید. بعد از ورود انتخاب های خود و ثبت نهایی، منتظر بررسی های سازمان سنجش و اعلام نتایج باشید. در صورتی که به درستی به انتخاب رشته پرداخته باشید شانس قبولی شما بسیار بالاست.

زمان شرکت در تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی

زمان ثبت نام و انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی در اواخر آبان ماه با انتشار دفترچه راهنما آغاز میشود و تا اوایل آذر ماه ادامه دارد.

 

 

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی ، آخرین تیر شما برای قبولی در دانشگاه های سراسری در سال 97 هست بنابراین با دقت به انتخاب رشته بپردازید. برای انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت سراسری کنکور ریاضی از کارنامه سبز خود کمک بگیرید و فاصله خود را تا آخرین فرد قبول شده در نظر بگیرید. همچنین بهتر است بر اساس علایقتان انتخاب  رشته کنید زیرا در صورت قبولی در این مرحله قبولی قبلی شما حذف می شود و امکان انتخاب از بین آن دو وجود ندارد. برای جلوگیری از اشتباه کردن می توانید این مرحله را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید و از آن ها یاری بخواهید.

 

شما میتوانید مقاله تکمیل ظرفیت بدون کنکور را نیز مطالعه کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *