تکمیل ظرفیت انسانی سراسری

تکمیل ظرفیت سراسری انسانی






تکمیل ظرفیت سراسری انسانی

بعد از اعلام نتایج کنکور، انتخاب داوطلبین به سمت رفتن یا نرفتن به کد رشته محل قبولی است و در این حین برخی ها اقدام به ثبت نام در رشته قبول شده خود نمی کنند. از این رو مرحله ی جدیدی به نام تکمیل ظرفیت سراسری انسانی، برای داوطلبین گروه انسانی شکل می گیرد. در تکمیل ظرفیت سراسری انسانی، دانشگاه های سراسری سعی می کنند تا در فرصتی دوباره، به بررسی داوطلبین مایل به تحصیل در کد رشته محل های خالی مانده بپردازند و چندی از آنان را برای تحصیل بپذیرند.

برای قبولی در تکمیل ظرفیت سراسری انسانی، نیاز است در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنید و به انتخاب رشته بپردازید. در این مقاله آن چه لازم است درباره تکمیل ظرفیت سراسری انسانی بدانید را در اختیارتان قرار می دهیم.

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری رشته انسانی

دانشگاه سراسری هر ساله در اواخر آبان ماه اطلاعیه ای در زمینه تکمیل ظرفیت منتشر می کند و در آن لیست کد رشته محل های پذیرنده دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت سراسری انسانی قرار گرفته است. طبق روال سال های قبل رشته محل های ارایه شده در تکمیل ظرفیت سراسری انسانی محدود است و چند رشته و چند دانشگاه را در بر می گیرد.

در تکمیل ظرفیت سراسری انسانی هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی وجود دارد و تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خود گردان و مجازی را نیز شامل می شود.

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت سراسری انسانی

داوطلبان کنکور سراسری در رشته انسانی، که مایل به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستند، باید گوش به زنگ باشند تا فرصت مجدد و محدود تکمیل ظرفیت سراسری انسانی را از دست ندهند. برای آن که زمان دقیق آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت سراسری انسانی را بدانید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

بعد از اطلاع از زمان آغاز تکمیل ظرفیت و انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی، دفترچه راهنما را مطالعه و کد رشته محل های مورد نظر خود را بررسی و انتخاب کنید.

شما امکان انتخاب 50 کد رشته محل در هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی را دارید. اما دقت داشته باشید که بی دلیل و بدون در نظر گرفتن موارد لازم انتخاب های خود را رتبه بندی نکنید. آنچه لازم است بدانید این است که در صورت قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت سراسری انسانی ، قبولی شهریور ماه شما باطل اعلام می شود. بنابراین بهتر است در این مرحله با مشاورانی با تجربه و مطلع مشورت کنید و انتخاب رشته خود را به دست آنها بسپارید، ما به شما عزیزان آیدانیتو را پیشنهاد می کنیم.

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت سراسری انسانی

حال که شما در مرحله تکمیل ظرفیت سراسری انسانی شرکت کرده اید و ثبت نام خود را به اتمام رسانده اید و کد رهگیری را دریافت کردید، لازم است در انتظار اعلام نتایج بمانید. نتایج تکمیل ظرفیت سراسری انسانی در بهمن ماه منتشر می شود و شما می توانید با ورود شماره داوطلبی و شماره شناسنامه و یا با ورود شماره پرونده و شماره شناسنامه قبولی خود را مشاهده کنید. اعلام نتایج به صورتی اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می شود.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت سراسری انسانی

برای شرکت در تکمیل ظرفیت سراسری انسانی، لازم است در کنکور سراسری انسانی شرکت کرده باشید و کارنامه اولیه برای شما صادر شده باشد.
از آنجایی که برای شرکت در تکمیل ظرفیت سراسری انسانی نیاز به انتخاب رشته از دفترچه می باشد، شما میتوانید مقاله دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری را مطالعه کنید تا اطلاعات لازم را به دست آورید.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آخرین فرصت شما برای قبولی است به شما پیشنهاد می کنیم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری انسانی خود را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید. همچنین شما می توانید کد رشته محل های ارایه شده را نیز از مشاوران آیدانیتو جویا شوید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *