آیدانیتو > تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کارشناسی بدون کنکور
تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور آزاد

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کارشناسی بدون کنکور

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کارشناسی بدون کنکور

در این مقاله به موضوع تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کارشناسی بدون کنکور خواهیم پرداخت. همان طور که می دانید امکان ورود به دانشگاه بدون شرکت در کنکور سراسری قرار دارد. برای داوطلبان وجود خواهد داشت. یکی از دانشگاه های پذیرنده دانشجو بدون کنکور، دانشگاه آزاد اسلامی است. داوطلبانی که ترجیح می دهند زودتر به دانشگاه ها راه پیدا کنند و یا علاقه ای به شرکت در کنکور و رقابت ندارند، بهترین راه شرکت در مرحله بدون کنکور آزاد است. داوطلبان گرامی می توانند در مقطع کارشناسی نیز وارد دانشگاه شوند. پیشنهاد می کنیم با مقاله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کارشناسی بدون کنکور همراه ما باشید.

تکمیل ظرفیت بدون کنکور کارشناسی آزاد

داوطلبانی که از مرحله ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی آزاد 97 جا مانده­ اند، نگران نباشند، می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کارشناسی بدون کنکور شرکت کنند. با توجه به اینکه ثبت نام بدون کنکور آزاد در دو نیمسال انجام می شود، تکمیل ظرفیت نیز در هر 2 نیمسال انجام شدنی است. در ادامه مقاله شما را از زمان تکمیل ظرفیت مطلع خواهیم کرد.

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کارشناسی بدون کنکور

بعد از اعلام نتایج دانشگاه آزاد مهر و بهمن، هر ساله فرصتی به داوطلبان که از ثبت نام جا مانده­اند داده می شود که از فرصت تحصیل در مقطع کارشناسی بدون کنکور شرکت کنند، معمولاً چند روز بعد از اعلام نتیجه مرحله انتخاب رشته بدون کنکور فرصت تکمیل ظرفیت فرا می رسد، تکمیل ظرفیت بدون کنکور به خاطر تکمیل شدن فضای خالی دانشگاه انجام می شود، بنابراین احتمال می رود برخی از رشته ها در مرحله تکمیل ظرفیت وجود نداشته باشند ، آیا در مورد دانشگاه آزاد نیز این چنین است؟

رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور

با توجه به اینکه مرحله تکمیل ظرفیت بدون کنکور به منظور افزایش تعداد دانشجویان در تکمیل فضاهای خالی در دانشگاه انجام می شود، انتظار می رود تعداد رشته هایی که در مرحله تکمیل ظرفیت ارائه می شوند، نسبت به مرحله ی اصلی ثبت نام بدون کنکور کم تر باشد، اما معمولاً در مرحله تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد، تمامی رشته های ارائه شده ارائه می شوند ،بنابراین فرصت مناسبی برای داوطلبانی که در رشته مورد علاقه خود پذیرفته نشده اند به وجود می آید.

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور کارشناسی

داوطلبانی که قصد دارند در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت داشته باشند، توجه کنند در صورتی که در مراحل قبلی پذیرش شده باشند و مجدداً در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت کنند، انتخاب اولیه آنها لغو خواهد شد.

داوطلبان برای ثبت نام و انتخاب رشته به سایت azmoon.org مراجعه و 20 کد رشته را درج می کنند ، نکته ی مهمی که در انتخاب رشته مطرح می شود، اولویت بندی کد رشته ها بر اساس علاقه داوطلبان است. پیشنهاد می کنیم انتخاب های اولیه خود را خوشبینانه درنظر بگیرید و بر قبولی و عدم قبولی خود توجهی نکنید و انتخاب های بعدی را هم بر اساس علاقه و هم کاملاً منطقی بر اساس سوابق تحصیلی خود درج کنید.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کارشناسی بدون کنکور مقاله لیست رشته های بدون کنکور آزاد 97 را مطالعه کنید.

داوطلبان گرامی می توانید برای اطلاع بیشتر از جزئیات تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور کارشناسی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *