آیدانیتو > تکمیل ظرفیت تجربی دانشگاه آزاد
تکمیل ظرفیت آزاد تجربی

تکمیل ظرفیت تجربی دانشگاه آزاد







تکمیل ظرفیت تجربی دانشگاه آزاد

با آن که در حال حاضر امکان تحصیل در بسیاری از رشته های دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور امکان پذیر است، اما همچنان برای قبولی برخی از رشته ها نیاز به قبولی در کنکور وجود دارد. اگر رشته مورد نظر شما جزء رشته های دارای آزمون است و موفق به قبولی در کد رشته محل مورد نظرتان نشده اید، می توانید در تکمیل ظرفیت تجربی دانشگاه آزاد شرکت کنید.

رشته های برتر گروه تجربی مانند داروسازی، دندانپزشکی، پزشکی، مامایی، ژنتیک و…. جزء رشته هایی هستند که پذیرش در آن ها تنها با قبولی در کنکور امکان پذیر است. برای قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت تجربی دانشگاه آزاد نیاز است که در آن شرکت کنید و به انتخاب رشته بپردازید.

برای برخی از افراد این سوال پیش می آِید که تکمیل ظرفیت به چه معنا است و چرا باید مجدد برای قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت به انتخاب رشته کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تکمیل ظرفیت به معنای پر کردن صندلی های خالی است. این به معنای آن است که تعداد افرادی در رشته ای خاص( به عنوان مثال دندانپزشکی آزاد) پذیرفته شده اند، اما تمامی این افراد اقدام به ثبت نام نکرده اند، در نتیجه در مرحله تکمیل ظرفیت تجربی دانشگاه آزاد، دانشگاه ها تلاش می کنند تا به تعداد افرادی که ثبت نام نکرده اند، از داوطلبان جدید دانشجو بپذیرند.

زمان تکمیل ظرفیت تجربی دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت تجربی دانشگاه آزاد در اواسط مهر ماه آغاز می شود. به این منظور شما باید در دهه دوم مهر در انتظار آغاز زمان تکمیل ظرفیت باشید. به منظور اطلاع از زمان دقیق شروع تکمیل ظرفیت تجربی دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت تجربی دانشگاه آزاد

حال که شما مایل هستید در تکمیل ظرفیت تجربی دانشگاه آزاد شرکت کنید، لازم است در این مرحله ثبت نام کنید. به این منظور بعد از آغاز زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد ، به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنید و واد قسمت تکمیل ظرفیت دانسگاه آزاد شوید. سپس دفترچه راهنما را مطالعه و 20 رشته محل خود را انتخاب کنید.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت تجربی آزاد به مانند انتخاب رشته مرحله مرداد ماه است. شما پس از ورود به ثبت نام تکمیل ظرفیت تجرب دانشگاه آزاد میتوانید انتخاب های خود را براساس اولویت هایتان که همان علاقه مندی شما است وارد کنید.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت تجربی دانشگاه آزاد

اگر شما جزء افرادی هستید که مایل به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستید و در شهریور ماه نیز در یکی از انتخاب های خود پذیرفته شده اید، دقت داشته باشید که انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بسیار مهم است زیرا باید در صورت پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت تجربی دانشگاه آزاد تمایل بیشتری به رشته پذیرفته شده در مرحله تکمیل ظرفیت تجربی دانشگاه آزاد داشته باشید، زیرا قبولی قبلی شما که همان قبولی شهریور ماه است، باطل اعلام خواهد شد.

برای انتخاب رشته باید الویت بندی داشته باشید و به این منظور تمامی مواردی که در انتخاب رشته اصلی در نظر گرفته اید را در نظر بگیرید. برای اولویت بندی، علاقه، محل پذیرش، شهریه، خوابگاه، شرایط رفت و آمد و…. را در نظر بگیرید. با این که رتبه علمی دانشگاه های آزاد تقرییاً یکسان است، اما رتبه علمی برخی واحدها بالاتر است، پس بهتر است به رتبه علمی نیز توجه کنید.

 در هنگام انتخاب رشته می توانید از کارنامه سبز خود استفاده کنید. به این منظور می توانید تفاوت رتبه قبولی خود را با آخرین فرد قبول شده در کد رشته انتخابی های مورد نظرتان، مقایسه کنید و در صورتی که احتمال قبولی شما در مرحله تکمیل ظرفیت وجود دارد، به انتخاب آن کد رشته محل بپردازید و بی دلیل انتخاب های خود را پر نکنید. شما  امکان انتخاب 20 کد رشته محل را دارید. به شما توصیه می کنیم تمام 20 انتخاب خود را پر کنید، تا از تمام شانس خود استفاده کرده باشید.
با مطالعه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اطلاعات کامل تری به دست بیاورید.

به منظور انتخاب رشته درست و اصولی بهتر است از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. شما می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و از آن ها راهنمایی بخواهید. همچنین می توانید انتخاب رشته تکمیل ظرفیت تجربی دانشگاه آزاد خود را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید تا در بهترین انتخاب خود پذیرفته شوید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *