آیدانیتو > تکمیل ظرفیت انسانی
تکمیل ظرفیت انسانی سراسری

تکمیل ظرفیت انسانی

تکمیل ظرفیت انسانی

تکمیل ظرفیت انسانی

تاثیر گذارترین و حساس ترین رشته هایی (همانند رشته های حقوق، روان شناسی و مدیریت)  که آینده یک جامعه را در بر گرفته است، در گروه علوم انسانی تعریف شده اند. در کنکور سراسری 97 بیش از 204 هزار نفر برای دستیابی به رشته های گروه انسانی با هم به رقابت پرداختند. از این بین، تعدادی از افراد مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه سراسری و یا آزاد شده اند و به انتخاب رشته پرداختند. در حال حاضر زمان زیادی تا اعلام نتایج قبولی پذیرفته شدگان در رشته محل ها نمانده است. بعد از اعلام نتایج برخی موفق به قبولی نشده اند و برخی نیز از محل قبول شده خود راضی نیستند. در صورتی که ممکن است انتخاب رشته نادرست در این نتیجه تاثیر گذار باشد، می توانید با شرکت در تکمیل ظرفیت انسانی، بار دیگر (اما این بار با انتخاب رشته ای صحیح)، شانس قبولی خود را امتحان کنید. تکمیل ظرفیت انسانی یک مرحله مهم برای داوطلبین گروه انسانی است. اگر از قبولی خود راضی نیستید، بهتر است شرکت در تکمیل ظرفیت انسانی را از دست دهید.

تکمیل ظرفیت انسانی سراسری

با این که آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد با هم ادغام شده است، اما مرحله تکمیل ظرفیت انسانی هر یک جداگانه اعلام می شود.

تکمیل ظرفیت انسانی دانشگاه های سراسری به دو دسته تقسیم می شود. یک مرحله تکمیل ظرفیت مختص دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی است. ظرفیت پذیرش مرحله تکمیل ظرفیت انسانی در این دو دانشگاه به نسبت بالا بوده و پذیرش در آن ها آسان تر از سایر دوره ها است. شما می توانید برای اطلاع از نحوه ثبت نام در تکمیل ظرفیت انسانی پیام نور و غیر انتفاعی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

دسته دیگر تکمیل ظرفیت انسانی دانشگاه های سراسری که دوره های روزانه، نوبت دوم، مجازی ، پردیس خود گردان را در بر می گیرد، در هفته اول آذرماه یا هفته آخر آبان ماه اعلام می شود. در این مرحله دفترچه تکمیل ظرفیت انسانی ارائه می شود و شما می توانید از میان رشته محل های ارایه شده به انتخاب رشته بپردازید. امکان انتخاب 50 کد رشته محل در اختیار شما قرار داده می شود. برای انتخاب رشته حتماً بر علایق خود توجه کنید و از کارنامه سبز کمک بگیرید. به شما توصیه می کنیم در این مرحله از انتخاب رشته با افرادی آگاه مشورت داشته باشید تا بتوانید در رشته مورد نظر خود به قبولی دست یابید، مشاورین آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن اطلاعات جامع و دقیقی را در اختیار شما قرار می دهند.

تکمیل ظرفیت انسانی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد نیز به صورت مجزا از دانشگاه سراسری، اقدام به پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت انسانی می کند. تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در اواسط مهر ماه اعلام خواهد شد. به این منظور نیز دفترچه ای ارایه می شود و شما می توانید 20 کد رشته محل را انتخاب نمایید.

رشته های تکمیل ظرفیت انسانی

رشته های تکمیل ظرفیت انسانی در دفترچه تکمیل ظرفیت درج می شود. بایستی دقت کنید که تعداد پذیرش هر ساله متفاوت است. همچنین هر ساله بخشی از رشته ها از لیست تکمیل ظرفیت حذف و یا به آن اضافه می شوند. در جدول زیر برخی از رشته های ارایه شده در مرحله تکمیل ظرفیت انسانی سراسری سال 96 را آورده ایم:

رشته های ارائه شده مرحله تکمیل ظرفیت انسانی سراسری 96

اقتصاد اسلامی

حسابداری

مدیریت صنعتی

تاریخ

روان شناسی

مدیریت بازرگانی

حقوق

باستان شناسی

مدیریت دولتی

اقتصاد

جهانگردی

معارف اسلامی و اخلاق

 

به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی حقوق سراسری را نیز مطالعه کنید.
برای دریافت پاسخ سوالاتتان درباره تکمیل ظرفیت انسانی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *