مشکلات جنسی

تقویت قوای جنسی

 

تقویت قوای جنسی

اگر به دنبال تقویت قوای جنسی خودتان هستید، بدانید که تنها نیستید. مردان بسیاری در سراسری جهان می خواهند که در زندگی زناشویی عملکرد جنسی بهتری داشته باشند و به همین دلیل در جست و جوی راهکارهایی برای تقویت قوای جنسی خودشان هستند.

قرص های زیادی در این زمینه در داروخانه ها موجودند اما روش های بهتر و سالم تری وجود دارند که بدون مراجعه به داروخانه توانایی جنسی شما را افزایش می دهند. در این مقاله به روش هایی برای تقویت قوای جنسی مردان می پردازیم:

فعال بودن

یکی از بهترین روش ها برای تقویت قوای جنسی ، ورزش کردن است. ممکن است رابطه جنسی ضربان قلبتان را افزایش بدهد اما ورزش منظم کمک می کند که سلامت قلب تان را حفظ نکنید. سی دقیقه دویدن یا شنا کردن در روز تأثیر مثبت زیادی بر عملکرد جنسی می گذارد.

خوردن میوه ها و سبزیجات

غذاهای خاصی می توانند جریان خون شما را افزایش بدهند. این غذاها شامل موارد زیر هستند:

  • پیاز و سیر: اگر چه پیاز و سیر این قابلیت را دارند که دهان شما را بدبو کنند اما به چرخش خون شما کمک می کنند.
  • موز: میوه هایی که در پتاسیم غنی هستند فشار خون را کاهش می دهند و این تغییر برای بهتر شدن عملکرد جنسی بسیار مهم است.
  • فلفل: غذاهای طبیعی تند با کاهش فشار خون و التهاب به جریان خون کمک می کنند.

خوردن بعضی غذاها

غذاهایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم موجب بهبود جریان خون می شوند:

اسید های چرب اٌمگا 3: این نوع چربی جریان خون را افزایش می دهد. می توانید اسیدهای چرب امگا3 را در سالمون، ماهی تٌن، آواکادو و روغن زیتون پیدا کنید.

ویتامین B1: این ویتامین کمک می کند تا پیام های سیستم عصبی تان با سرعت بیشتری حرکت کنند و بر پیام هایی از مغز به آلت تناسلی فرستاده می شوند، تأثیر می گذارد. لوبیا قرمز، بادام زمینی و بعضی گوشت ها حاوی ویتامین B1 هستند.

تخم مرغ: تخم مرغ سرشار از ویتامین B است و موجب تعادل در سطح هورمون ها می شود. این تعادل استرس را کاهش می دهد و می تواند به تحریک جنسی کمک کند.

کاهش استرس

استرس بر جنبه های مختلف سلامتی تأثیر می گذارد. ضربان قلب و  فشار خون را افزایش می دهد که هر دو می توانند به تمایلات و عملکرد جنسی آسیب بزنند. استرس های روانشناختی همچنین این قابلیت را دارند که تحریک و ارضای جنسی را دچار اختلال کنند.

ورزش یکی از تأثیرگذارترین روش ها برای کاهش استرس، افزایش سلامتی و تقویت قوای جنسی است.

استرس همچنین می تواند منجر به عادت های بدی مثل سیگار کشیدن یا مصرف الکل شود که تأثیر بدی بر توانایی جنسی می گذارند.

ترک عادت های بد

بعضی عادت ها و اعتیادها مثل سیگار کشیدن و مصرف الکل می توانند بر عملکرد جنسی تأثیر منفی بگذارند. مشروبات الکلی رگ های خونی را نازک می کنند و با ناتوانی جنسی در ارتباط هستند. جایگزین کردن عادات بد با عادات سالمی مثل ورزش کردن و خوردن غذاهای سالم موجب تقویت سلامت جنسی می شود.

استفاده از نور خورشید

نور خورشید تولید هورمون ملاتونین را متوقف می کند. این هورمون به ما کمک می کند تا بخوابیم اما می تواند تمایل جنسی مان را هم کاهش بدهد. ملاتونین کمتر به معنای ظرفیت بیشتر برای رابطه جنسی است.

از خانه بیرون بروید و به خورشید اجازه بدهید که با نورش پوست شما را لمس کند. مخصوصاً در طول زمستان که بدن ملاتونین بیشتری تولید می کند.

کمک گرفتن از یک متخصص

اگر دچار مشکلات جنسی ای مثل اختلال نعوظ، زودانزالی و … هستید ممکن است به درمان های دارویی احتیاج داشته باشید. حتماً در این باره با دکترتان مشورت کنید.

در ادامه مطالعه مقاله «ناتوانی جنسی» را به شما پیشنهاد می کنیم.

چنانچه از مشکلات جنسی رنج می برید، در تماس با مشاوران آیدانیتو تعلل نکنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *