رشد و توسعه ی فردی

تست امید به زندگی






 


تست امید به زندگی

امید به زندگی در واقع یک شاخص آماری است و متوسط طول عمر را در یک جامعه نشان می دهد. در واقع این شاخص مشخص می کند که هر عضوی از یک جامعه چند سال عمر می کند.

عوامل متعدد و متنوعی می توانند بر امید به زندگی تأثیر بگذارند و آن را در یک جامعه کاهش یا افزایش بدهند. نرخ امید به زندگی در کشورهای مختلف متفاوت است و به عواملی مثل بهداشت، سلامت، آموزش، سبک زندگی، شرایط اقتصادی، استرس های فردی و اجتماعی، شادی و… بستگی دارد.

در حال حاضر طبق آمار سازمان ملل، کشورهای ژاپن، هنگ کنگ، ایسلند، سوئیس و استرالیا مقام های اول امید به زندگی را در جهان دارند و میانگین طول عمر در این کشورها حدود 82 سال است. از سویی دیگر کشورهای سوازلند، موزامبیک، زیمباوه، سیرالئون و لسوتو در پایین ترین رده هستند و امید به زندگی در آن ها حدود 42 سال است.

خوشبختانه کشور ما، ایران، از این نظر موقعیت نامناسبی قرار ندارد و طبق آمار سال 1390، امید به زندگی در ایران، برای زنان 6/74 و برای مردان، 1/72 سال است.
مژده مژده !
با توجه به استقبال شما دوستان عزیز، زین پس به منظور تعیین وقت برای ارتباط با مشاوران به صورت حضوری و انجام تست های مشاوره ای می توانید با شماره 02142258 تماس بگیرید. 

ارتقا امید به زندگی

بیماری هایی مثل آنفلوآنزا، وبا و…. که در گذشته کشنده بودند و در قرن های پیشین قربانی می گرفتند، امروزه یا از بین رفته اند یا انسان قادر به کنترل آن هاست. پس می توان گفت که پیشرفت علم پزشکی، بهداشت و افزایش سطح سلامتی در طول سال ها، موجب افزایش و ارتقا امید به زندگی شده است.

توسعه یافتگی یک کشور، رونق اقتصادی، سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب، شادی های فردی و اجتماعی، رفاه عمومی و کاهش استرس هم در ارتقا امید به زندگی نقش اساسی دارند. در واقع نهادها مختلف جامعه و دولت ها می توانند قدم های مهمی در جهت ارتقا امید به زندگی بردارند.

اندازه گیری امید به زندگی

بسیاری از انسان ها تمایل دارند که از میزان امید به زندگی خودشان باخبر شوند و بدانند که احتمالاً چقدر عمر خواهند کرد. تست امید به زندگی یکی از روش های پیش بینی این موضوع است که می تواند با محاسباتی به افراد کمک کند تا میزان سال هایی را که ممکن است عمر کنند پیش بینی کنند.

البته این تست ها و پرسش نامه ها کاملاً بدون خطا و معتبر نیستند و طول عمر آدم ها به عوامل مختلفی مثل ژنتیک، بیماری، وضعیت آب و هوا، تغذیه و… بستگی دارد و به همین دلیل به سادگی قابل پیش بینی نیست.

در حال حاضر پرسش نامه طول عمر متلایف، پرسش نامه «چقدر عمر خواهم کرد؟» در دانشگاه پنسیلوانیا ساخته شده است و چند پرسش نامه دیگر بهترین انواع تست امید به زندگی هستند. اما همان طور که گفتیم نمی توان به نتایج آن ها اکتفا کرد.

در این مقاله به موضوع تست امید به زندگی پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «تست ازدواج» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مفهوم امید به زندگی و روش استفاده از تست امید به زندگی ، می توانید با مشاوران حرفه ای و باتجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *