آیدانیتو > تردید در دوران عقد
دوران عقد

تردید در دوران عقد





 

تردید در دوران عقد

شک و تردید نسبت به ازدواج، در دوران عقد، تجربه ای طبیعی است. دوران عقد شبیه به پلی میان روزهای مجردی و روزهای تأهل است. به هر حال با ازدواج کردن زندگی در ابعاد مختلفی تغییر می کند. به همین دلیل ممکن است فرد در دوران عقد مضطرب شود و استرس ناشی از فکر کردن به مسئولیت های زندگی مشترک و تغییرات پیش رو، او را دچار تردید کند.
در این حالت، فکر کردن منطقی و مدیریت استرس می تواند مانع این شک و تردید بشود. از سویی دیگر گاهی اوقات تردید در دوران عقد می تواند عقلانی و ناشی از زنگ خطرهایی باشد که در این دوران به صدا در می آیند و دختر یا پسر جوان را به فکر وا می دارند تا از خودش بپرسد: «آیا من دارم با شخص مناسبی ازدواج می کنم؟»
 در این مقاله به انواع تردید در دوران عقد می پردازیم. تردیدهایی که می توانند مانع یک ازدواج اشتباه و احتمالاً طلاق عاطفی یا طلاق رسمی بشوند.

عواملی که موجب تردید در دوران عقد می شوند

در اینجا به عواملی می پردازیم که می توانند در دوران عقد هشداری باشند برای عدم ازدواج. البته نمی توان گفت که همه زوج ها باید در مواجهه با چنین مسائلی از هم جدا شوند و عقد را به هم بزنند.
ممکن است بعضی همسران بتوانند این مشکل را مدیریت کنند اما به هر حال بعضی ویژگی ها در همسر و رابطه می توانند احتمال عدم پایداری یک زندگی مشترک را افزایش بدهند.

اعتیاد

شاید عبارت «بلای خانمان سوز» برای توصیف اعتیاد و عوارضش، به نظر کلیشه ای بیاید اما این عبارت چیزی جز حقیقت نیست.
اگر تردید در دوران عقد به علت اطلاع از اعتیاد همسر باشد، کاملاً طبیعی است که ازدواج به هم بخورد. افراد معتاد می توانند ترک بکنند اما هیچ تضمینی برای یک دختر یا پسر جوان وجود ندارد که همسرش یکی از آن معتادهای با اراده ای باشد که بتواند ماده مخدر یا الکل را کنار بگذارد.
 

 

 

بیماری های روانی

اختلالات روانی آسیب های زیادی به فرد و اطرافیانش وارد می کنند و می توانند عملکرد مثبت در حوزه های تحصیلی، شغلی و روابط فردی و اجتماعی را کاهش دهند.
در صورتی که در دوران عقد متوجه شوید همسرتان مبتلا به یک اختلال روانی است، در موقعیت خیلی دشواری قرار می گیرید. بعضی از اختلالات روانی مثل افسردگی یا اضطراب قابل درمان هستند، اگر چه احتمال عود دارند. اما تاکنون روشی برای درمان بیماری هایی مثل شیزوفرنی و اختلال دوقطبی پیدا نشده است.
به همین دلیل ادامه دادن به رابطه با کسی که مبتلا به یک بیماری روانی است، تصمیم بحث برانگیزی است.

خیانت

حتی اگر همه چیز در یک رابطه به خوبی پیش برود، آدم هایی وجود دارند که به نامزد یا همسرشان خیانت می کنند.
چنانچه در دوران عقد مطمئن شدید که نامزدتان به شما خیانت می کند و چشمش به دنبال دیگران است، این را بدانید که احتمال ترک چنین رفتاری زیاد نیست و نامزدتان احتمالاً در زندگی مشترک هم به شما خیانت خواهد کرد.

بزهکاری

قطعاً مطلع شدن از اینکه زن یا مردی که قرار است با او ازدواج کنید مرتکب جرم می شود یا از راه های غیر قانونی کسب درآمد می کند، ترسناک است.
بهتر است تردید در دوران عقد را در چنین موقعیتی جدی بگیرید و از نامزد/همسرتان جدا شوید.

عدم علاقه به همسر

اگر در دوران عقد به این اطمینان برسید که به همسرتان علاقه ندارید و به هر دلیلی مثل اجبار از سوی والدین، ترس از تنهایی، فرار از خانواده و … دارید ازدواج می کنید، بدانیدکه بهتر است این تردید را جدی بگیرید.
چنانچه در دوران عقد که معمولاً شیرین و عاشقانه است، به همسرتان علاقه نداشته باشید، احتمال اینکه بعداً به او علاقه مند شوید خیلی کم است.

مشاوره ازدواج تلفنی در آیدانیتو

یکی از بهترین روش ها برای غلبه بر ترس و تردید در دوران عقد ، مشورت با یک مشاور متخصص و باتجربه ازدواج است. مشاوره ازدواج به شما کمک می کند تا در مورد معیارهای ازدواج اطلاعات کسب کنید و این بررسی را انجام دهید که آیا در انتخاب همسر به این معیارها توجه کرده اید یا نه.
از سویی دیگر یکی از مهم ترین فواید مشاوره ازدواج، شناخت بیشتر خود و طرف مقابل است. به واسطه این شناخت شما متوجه می شوید که چقدر برای همدیگر همسران مناسبی هستید و احتمال حدودی موفقیت تان در زندگی مشترک چقدر است.
آیدانیتو یک فضای هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو این توانایی را دارند که در زمینه های مختلف خانواده، ازدواج، طلاق، ترک اعتیاد، طلاق، فرزندآوری و فرزندپروری، کودکان و نوجوانان، مسائل جوانان، مسائل سالمندان، موضوعات تحصیلی و شغلی، مهاجرت، نظام وظیفه، کسب و کار و…به مخاطبان مشاوره تلفنی بدهند. تردید در دوران عقد یکی از مهم ترین موضوعات مشاوره قبل از ازدواج است.

چرا مشاوره تلفنی؟

استقبال از مشاوره تلفنی هر روز بیشتر از دیروز می شود. شاید این سؤال برای بسیاری پیش بیاید که این نوع مشاوره چه مزایایی دارد و به چه دلیل طرفداران بسیاری پیدا کرده است مهم ترین مزایای مشاوره تلفنی شامل موارد زیر است:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن، نسبت به مشاوره حضوری
  • پاسخ گو بودن در شرایط بحرانی که افراد برای مشاوره حضوری فرصت ندارند
  • کارآمد بودن برای افرادی که زندگی های پر مشغله ای دارند
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی افراد

در این مقاله به موضوع تردید در دوران عقد پرداختیم. در ادامه مطالعه‌ی مقاله‌ی حد و حدود رابطه جنسی در دوران عقد را به شما پیشنهاد می کنیم.

در صورتی که تردید در دوران عقد شما را آزار می دهد و مطمئن نیستید که انتخابتان برای ازدواج درست باشد، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 

 


0 دیدگاه در “تردید در دوران عقد

  1. نگین گفت:

    سلام وقت بخیر.
    تردید در دوران عقد اگر بر سرمسائل جزئی تر باشه یا اختلاف نظراتی که تازه داره خودشو نشون میده چی ؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      سوال شما واضح نیست. باید قبل از هر چیز بررسی کنیم که این مسائل جزئی دقیقاً در چه زمینه ای و اختلافات نظرها در چه حوزه ای هستند تا میزان و نحوه تاثیرگذاری آن ها را بر آینده زندگی مشترک پیشبینی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *