مشکلات زناشویی

بی اعتمادی به همسر





 

بی اعتمادی به همسر

اعتماد به دیگری در یک رابطه، ریشه در احساس امنیتی دارد که شما در کنار او دارید. سابقه خیانت، بی وفایی، دروغ یا بد عهدی می تواند آسیب های شدید و عمیقی به اعتماد میان همسران وارد کند. اتفاقات ناگوار گذشته که همسران را نسبت به همدیگر بی اعتماد کرده اند، الزاماً یک ازدواج را نابود نمی کنند. اگر چه اعتماد دوباره یک چالش بزرگ است و به سادگی اتفاق نمی افتد اما اگر همسران تلاش کنند می توانند دوباره رابطه ای سالم بسازند.
بی اعتمادی به همسر احساسی ناسالم و مضر است که باید حتماً فکری برای درمانش کرد.

نشانه های بی اعتمادی به همسر

بی اعتمادی به همسر با نشانه هایی در زندگی مشترک همراه است. اگر شاهد این نشانه ها هستید و چنین رفتارهایی از شما سر می زند، احتمالاً به همسرتان اعتماد ندارید یا اعتماد کافی ندارید:

از او می خواهید که هر چه را می گوید ثابت کند

اگر به گفته های همسرتان اعتماد ندارید، احتمالاً مشکلی در رابطه شما وجود دارد. اگر مدام از او می خواهید که ثابت کند کجا بوده، با چه کسی بوده، چه کرده و…. بدون شک به او بی اعتمادید و این میزان از بی اعتمادی به همسر خطرناک است.

مدام وسایل الکترونیکی و صفحات همسرتان را در فضای مجازی چک می کنید

بعضی از افراد به محض این که همسرشان به دست شویی یا حمام می رود، تلفن همراه، تبلت یا لپ تاپ او را چک می کنند، پیام های او را می خوانند و… همچنین همیشه در حال چک کردن و دنبال کردن او در فیس بوک، اینستاگرام و… هستند تا ببینند که چه کسی برای او کامنت گذاشته، در عکس چه کسانی حضور دارد و…
این رفتارها همه حاکی از بی اعتمادی هستند.

 

با دیدن هر فرد جذابی احساس خطر می کنید

یکی از شایع ترین نشانه های بی اعتمادی به همسر این است که وقتی همراه همسرتان در جمعی حضور دارید و یک زن یا مرد زیبا و جذاب را می بینید، فوراً احساس عدم امنیت می کنید و نگرانید که همسرتان به سمت او برود و به شما خیانت کند.

اعتماد به همسر بعد از خیانت

این یک واقعیت است که اگر فردی یک بار با خیانت همسرش مواجه شود، اعتماد کردن به او در ادامه زندگی برایش دشوار می شود. اعتماد به همسر بعد از خیانت غیر ممکن نیست اما به مدت زمان وتلاش زیادی نیاز دارد.
 بهتر است زن یا مردی که خیانت همسرش را در زندگی مشترک تجربه کرده، بی گدار به آب نزند و از یک متخصص کمک بگیرد. مشاوران خانواده حرفه ای و با تجربه می توانند به قربانیان کمک کنند تا تصمیم عاقلانه ای بگیرند، به راحتی یک زندگی مشترک را از دست ندهند و حتی در صورت امکان، خیانت را ببخشند.

علت بی اعتمادی به همسر

همان طور که گفتیم بدگمانی به همسر می تواند نتیجه خیانت زناشویی او در گذشته باشد. اما گاهی اوقات هم افراد به دلایل شخصی به همسرشان شک دارند. مثلاً ممکن است خودشان دچار احساس عدم امنیت درونی باشند، در رابطه یا ازدواج قبلی خیانت همسر را تجربه کرده باشند یا چون والدین خودشان درگیر خیانت بوده اند، تصور کنند که همه خیانتکارند و به هیچ مرد یا زنی نباید اعتماد کرد.

مشاوره اختلافات زناشویی در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوران آیدانیتو با توجه به رشته تحصیلی و تجربیات کاری شان در زمینه های مختلف مثل ازدواج، طلاق، خیانت، اختلافات زناشویی، مشکلات جنسی و…. به مخاطبان مشاوره تلفنی می دهند.
بی اعتمادی به همسر هم یکی از مشکلات زناشویی شایع و آسیب زا است که استفاده از خدمات مشاوره ای می تواند روش مناسبی برای حل و فصل آن باشد.

چرا مشاوره تلفنی؟

مشاوره تلفنی هر روز با استقبال بیشتری مواجه می شود و بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای مراجعه به مراکز مشاوره حضوری، از خدمات مشاوره تلفنی استفاده کنند. این استقبال دلایل مختلفی دارد. دلایلی مثل:

  • کم هزینه تر بودن و مقرون به صرفه تر بودن
  • نیاز به زمان کمتر
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی
  • جوابگو بودن در مواقع بحرانی که زمانی برای مشاوره حضوری نیست
در این مقاله به موضوع بی اعتمادی به همسر پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله مشاوره مشکلات زناشویی را به شما پیشنهاد می کنیم.
به همسرتان بی اعتماد هستید؟ فکر می کنید که او در حال خیانت به شماست؟ نشانه های خیانت را در زندگی تان مشاهده کرده اید؟ بدون هیچ دلیل خاصی به همسرتان بی اعتماد شده اید؟ می خواهید زندگی مشترکتان را نجات دهید؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *