آیدانیتو > برنامه ریزی کنکور انسانی
برنامه ریزی رشته علوم انسانی

برنامه ریزی کنکور انسانی

برنامه ریزی کنکور انسانی

برنامه ریزی کنکور انسانی
تحصیل در رشته ها و دانشگاه های برتر از آرزو و اهداف تمامی داوطلبان پشت کنکوری و دانش آموزان سخت کوش و آینده نگر است. قبل از شرکت در کنکور سراسری برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به اهداف خود، باید راه هایی را طی کنید که یکی از آن ها برنامه ریزی صحیح و هوشمندانه است چرا که رقیبان زیادی پا به پای شما در کنکور سراسری برای قبولی در رشته و دانشگاه های برتر تلاش می کنند، از این جهت لازم می دانیم با طرح برنامه ریزی کنکور انسانی و آموزش های لازم، شما عزیزان را به هدف و آرزوی خود نزدیک تر کنیم. در مقاله ی حاضر با عنوان برنامه ریزی کنکور انسانی، منحصراً نحوه برنامه ریزی صحیح داوطلبان و دانش آموزان گروه انسانی را در نظر گرفته ایم، بنابراین پیشنهاد می کنیم با دقت و حوصله همراه ما باشید. اگر بخواهید میتوانید از طریق رشته های بدون کنکور وارد دانشگاه شوید و دیگر نیاز به این همه گذراندن مراحل سخت نیست.

برنامه ریزی برای کنکور انسانی

در موضوع برنامه ریزی برای کنکور انسانی ابتدا لازم است پیش زمینه ای راجع به کنکور انسانی داشته باشید. با توجه به آخرین تغییرات ایجاد شده کنکور انسانی سراسری و آزاد ادغام شده است، بنابراین تمامی داوطلبان فرصت تحصیل در دانشگاه سراسری و آزاد را به یک نسبت خواهند داشت. در کنکور انسانی با 280 سوأل روبرو خواهید شد که 180 سوال مربوط به دفترچه اختصاصی است که اهمیت زیادی برای شما خواهد داشت و مابقی در دفترچه عمومی وجود دارد، 240 دقیقه زمان پاسخگویی به سوألات است، که باید به بهترین نحو مدیریت شود.
در ادامه می توانید جدول اطلاعات کنکور انسانی را مشاهده کنید تا درک بهتری از دروس کنکور و تعداد سوألات و زمان پاسخ دهی به هر کدام از آن ها داشته باشید و بتوانید نسبت به برنامه ریزی برای کنکور انسانی اقدام کنید.

عنوان دروس اختصاصی

تعداد سوألات

مدت زمان پاسخ دهی

ریاضی

20

25

اقتصاد

15

10

ادبیات فارسی

30

30

تاریخ و جغرافیا

30

25

عربی

20

20

فلسفه و منطق

25

25

علوم اجتماعی

20

15

روان شناسی

20

15

برنامه ریزی کنکور انسانی 98

برای برنامه ریزی کنکور انسانی 98 ابتدا لازم است اطلاعات درست و کاملی از رشته ی مورد علاقه ی خود که برای آن تلاش می کنید، داشته باشید. هر رشته در یک زیر گروه قرار دارد که با توجه به زیر گروه، ضرایب دروس و تأثیر دروس در قبولی متفاوت خواهد بود. بنابراین رشته های مد نظر خود را به صورت روشن انتخاب کنید و اطلاعات زیر گروه آن را مطالعه کنید. در ادامه می توانید برخی از رشته های زیر گروه های مختلف را مشاهده کنید. اما قبل از خواندن بقیه مقاله شما را به خواندن مقاله جواب کنکور ارشد دعوت میکنیم.
زیر گروه 1 : آموزش زبان و ادبیات فارسی، ایران شناسی، تاریخ و متون ملل اسلامی، حقوق، فلسفه و….
زیر گروه 2 : امنیت بین الملل، جامعه شناسی، مددکاری اجتماعی، مردم شناسی، روزنامه نگاری و…..
زیر گروه 3 : اقتصاد، حسابداری، گردشگری، انواع مدیریت ها مانند مدیریت دولتی و…..
زیر گروه 4 : آمار، آموزش تاریخ، باستان شناسی، تاریخ ، تاریخ اسلام، جغرافیا و…..
زیر گروه 5: مشاوره، مطالعات خانواده، آموزش ابتدایی، روان شناسی و……
بنابراین لازم است هدف خود را به صورت دقیق تر مشخص کنید. برای برنامه ریزی کنکور انسانی 98 بایستی ویژگی های شخصیتی خود را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال برخی از داوطلبان با درس خواندن در روز و برخی در شب، یادگیری بهتری دارند. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای اینکه یک برنامه اصولی و حرفه ای داشته باشید، با مشاوران باتجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

برنامه ریزی کنکور رشته انسانی

از مهم ترین مسائل کنکور انسانی، آشفتگی و ناامیدی داوطلبان است که عوارض و نتایج مخربی خواهد داشت. اگر برنامه ریزی کنکور رشته انسانی اصولی و درستداشته باشید، از آشفتگی ها و سردرگمی های پیش از کنکور در امان خواهید بود. البته لازم است برای داشتن برنامه ریزی کنکور انسانی که با علم و آگاهی باشد با افراد و مشاوران خبره و آگاه مشورت بگیرید، تا با توجه به استعدادها و ضریب دروس، برنامه ریزی لازم را پیش بگیرید. برای داشتن برنامه ریزی مختص کنکور انسانی می توانید به مشاوران آیدانیتو اعتماد کنید.
لازم است برای برنامه ریزی کنکور انسانی موارد زیر را در نظر بگیرید:
  • در برنامه ریزی حرفه ای، زمان اهمیت زیادی پیدا می کند، بنابراین لازم است مدیریت درستی در زمان و شروع برنامه ریزی داشته باشید.
  • برنامه ریزی باید با توجه به استعداد هوشی، توانایی جسمی، فرصت و مهلت پیش رو مختص هر دانش آموز و داوطلب باشد.
  • لازم است همواره اهداف خود را به یاد آورید و برای آن تلاش کنید تا از ناامیدی و خستگی برنامه و آمادگی های پیش از کنکور در امان باشید.
  • برنامه باید انعطاف داشته باشد، اما مسئولیت و انجام پذیری برنامه با خود شما خواهد بود، بنابراین باید به بهترین نحو آن را انجام دهید.
  • برنامه ریزی باید با بررسی های انجام شده در نمرات دروس شما باشد، بنابراین لازم است دروسی که در آن قوی و ضعیف بوده اید را شناسایی کنید.
  • دقت کنید که تنوع در جدول برنامه ریزی وجود داشته باشد به عنوان مثال نباید در یک روز فقط دروس تخصصی گنجانده شود.
  • از آزمون ها و منابع کمک آموزشی معتبر استفاده کنید تا شناخت بیشتری بر سوألات کنکور و سطح علمی خود داشته باشید.
پیشنهاد می کنیم برای کسب موفقیت بیشتر مقالات مرتبط با برنامه ریزی کنکور انسانی از جمله نمونه سوألات کنکور انسانی 97 را مطالعه کنید.
در صورت تمایل داشتن هر گونه سؤال و انجام برنامه ریزی کنکور انسانی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *