برنامه ریزی و منابع دکتری روانشناسی

برنامه ریزی دکتری روانشناسی

برنامه ریزی دکتری روانشناسی


برنامه ریزی دکتری روانشناسی

رشته جامع روانشناسی از جمله پرطرفدارترین رشته ها در میان رشته های گروه علوم انسانی محسوب می شود. حتماً مطلع هستید که امکان تحصیل در این رشته همانند تعداد بی شماری از رشته های دانشگاهی امکان تحصیل در این رشته دانشگاهی تا مقطع دکتری برای متقاضیان فراهم است. اما قبولی در آزمون دکتری رشته روانشناسی کاری بسیار سخت است و نیاز به تلاشی مضاعف دارد. از جمله مسائلی که متقاضیان تحصیل در این مقطع و رشته تحصیلی باید به آن توجه کنند برنامه ریزی دکتری روانشناسی است. در این مقاله، به بحث در مورد برنامه ریزی دکتری روانشناسی برای شما دوستان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا با مطالعه این مطلب اطلاعات مورد نیاز خود را در ارتباط با برنامه ریزی دکتری روانشناسی به دست آورید.

گزینش بهترین منابع دکتری روانشناسی

به طور قطع به یقین، نخستین قدم پس از گرفتن تصمیمی جدی و قطعی جهت ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری روانشناسی آشنایی با جامع ترین و بهترین منابع و جزوه ها و بقیه آن هاست. بهترین راه گزینش منبع مناسب جهت مطالعه دروس مقطع دکتری روانشناسی یاری کردن و پرس و جو از افراد موفق در این زمینه است. باید بگوییم که اختصاص زمانی جهت یافتن بهترین منابع دکتری روانشناسی از جمله گام های مهم در برنامه ریزی دکتری روانشناسی به شمار می رود.

چگونه برای دکتری روانشناسی برنامه ریزی کنیم

در مورد برنامه ریزی برای کنکور دکتری روانشناسی باید گفت که در وهله اول خواندن زبان انگلیسی را فراموش نکنید و یادگیری آن را به تعویق نیندازید. در صورتی که پایه شما در درس زبان انگلیسی ضعیف است هر روز زمانی را به مطالعه آن اختصاص دهید. جهت شروع بهتر است که زمان مطالعه خود را به دو بخش گرامر و لغت تقسیم بندی کنید. به عنوان مثال، در روز حداقل یک ساعت گرامر و یک ساعت لغات انگلیسی را مطالعه نمایید. کتاب هزار و صد واژه ضروری از جمله مهم ترین منابع لغت برای کنکور دکتری روانشناسی به شمار می رود. اما در صورت عدم تسلط به کتاب 504 لغت مطالعه زبان انگلیسی را از این کتاب شروع کنید. جهت مطالعه گرامر نیز استفاده از کتاب های Grammar in use می تواند بسیار مفید فایده باشد. در مورد دروس تخصصی همچون روانشناسی ارشد، آسیب شناسی روانی و آمار نیز باید گفت که در زمان کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی تمامی این دروس را مطالعه کرده اید. حتی سؤالات دروس روانشناسی رشد و آسیب شناسی در آزمون دکتری آسان تر از مقطع ارشد است و تنها مطالعه دروس کنکور ارشد کفایت می کند.

راه قبولی در دکتری روانشناسی

جهت قبولی در کنکور دکترای روانشنانسی باید شیوه های صحیح مطالعه را رعایت کنید. در زیر اشاره ای به چند مورد از راه کارهای قبولی در دکترای روانشناسی می کنیم.

  • همواره سعی در مدیریت زمان داشته باشید.
  • شما داوطلبان عزیز باید برنامه ای هفتگی را برای خود تنظیم نمایید و ساعت مطالعه خود را با توجه به .فعالیت های روزانه و نوع درس خود تنظیم نمایید.
  • داشتن برنامه ای از پیش تنظیم شده در زمان مطالعه کمک بسیار زیادی به شما می کند و تا حد زیادی شما داوطلب عزیز را از سردرگمی در می آورد.
  • تمرکز کنید و ذهنتان را پاک کنید
  • در صورتی که در زمان مطالعه و یا در آغاز متوجه پرش ذهنی خود شدید و نتوانستید تمرکز کنید لزوماً باید برای چند دقیقه دست از مطالعه بکشید. بهتر است که مواردی که ذهن شما را به خود مشغول کرده است در جایی بنویسید و بعداً به آن ها رسیدگی نمایید.
  • تغذیه هوشمندانه در زمان مطالعه را فراموش نکنید. طبیعی است که در زمان مطالعه به علت مصرف انرژی احساس گرسنگی به شما دست بدهد. در نتیجه، جهت جبران این کمبود انرژی ملزم به مصرف مواد غذایی هستید. اما در این مورد باید بگوییم که مواد غذایی مورد مصرف شما باید کم کالری باشد و حجم زیادی از کالری را وارد بدن شما نکند.

در این مقاله به تحلیل و بررسی برنامه ریزی دکتری روانشناسی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مصاحبه دکتری روانشناسی بزنید.
اگر سوالی در زمینه برنامه ریزی دکتری روانشناسی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *