برنامه ریزی مهندسی کامپیوتر

برنامه ریزی ارشد کامپیوتر





برنامه ریزی ارشد کامپیوتر

رشته کامپیوتر یکی از رشته های گروه فنی و مهندسی ارشد است. برخی از فارغ التحصیلان کارشناسی کامپیوتر و همچنین برخی از فارغ التحصیلان سایر رشته ها، در نظر دارند تا در آزمون ارشد رشته کامپیوتر شرکت و در این رشته تحصیل کنند. برای قبولی نیاز به برنامه ریزی ارشد کامپیوتر هست.

رشته کامپیوتر در مقطع ارشد با دو رشته و ده گرایش و سه کد ضریب ارائه شده است. قبل از آغاز برنامه ریزی ارشد کامپیوتر رشته و گرایش مورد نظر خود را انتخاب کنید و متناسب با کد ضریب آن به برنامه ریزی ارشد کامپیوتر بپردازید.

برنامه ریزی برای کنکور ارشد کامپیوتر 98

همان طور که گفتیم قبل از آغاز برنامه ریزی باید چند کار را انجام دهید. به عبارت دیگر می توان گفت اینها پیش قدم های برنامه ریزی ارشد کامپیوتر هستند. ابتدا با توجه به رشته و گرایش مورد نظر خود، کد ضریب امتخانی خود را انتخاب کنید. زیرا باید متناسب با ضریب دروس امتحانی، به برنامه ریزی ارشد کامپیوتر بپردازید. کد ضریب رشته و گرایش های کامپیوتر به شرح زیر است.

کد ضریب

رشته/ گرایش

1

مهندسی کامپیوتر گرایش معماری سیستم های کامپیوتری

2

مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیکز

3

مهندسی کامپیوتر گرایش های نرم افزار، رایانش امن، شبکه های کامپیوتری و رشته الگوریتم و محاسبات

 

بعد از انتخاب گرایش و کد ضریب، نگاهی به برنامه روزانه خود بیندازید. سعی کنید با در نظر گرفتن تمام موارد و احتمالات زمان های خالی و زمان هایی که می توان به مطالعه اختصاص داد را مشخص کنید.

حال نیاز است برای خود هدف گذاری کنید. با هدف گذاری رویای خود را به هدف تبدیل کنید، و با برنامه ریزی حرفه ای و عمل به آن، رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

مورد دیگری که هم در برنامه ریزی ارشد کامپیوتر تأثیر گذار است و هم در قبولی شما، منابع انتخابی شماست پس در انتخاب منابع ارشد کامپیوتر دقت کنید و سعی کنید بهترین منابع را انتخاب کنید.

بعد از برداشتن پیش قدم های برنامه ریزی، که می توان گفت به اندازه خود برنامه ریزی و عمل به آن اهمیت دارند، به برنامه ریزی ارشد کامپیوتر می پردازیم.

برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد

حال که زمان های آزاد و زمان هایی که می توان با برنامه ریزی زنده کرد و به مطالعه اختصاص داد را پیدا کرده اید، منابع مناسب را تهیه کرده اید و هدف گذاری نیز انجام شده است، نوبت برنامه ریزی ارشد کامپیوتر می رسد. توجه داشته باشید دروسی که دارای ضریب بالاتری هستند، زمان بیشتری را برای مطالعه می خواهند. زیر تأثیر این دروس در قبولی شما بیشتر است. بالاترین ضریب درس در آزمون ارشد کامپیوتر، ضریب 4 می باشد. دروس تخصصی معماری سیستم های کامپیوتری نظیر مدارهای الکتریکی، الکترونیک دیجیتال و vlsi ، سیگنال ها و سیستم ها دارای ضریب چهار می باشند. بنابراین اهمیت این دروس از سایر دروس بیشتر است. توجه داشته باشید شما باید تمام موارد امتحانی را مطالعه کنید و درسی را حذف نکنید، اما تقسیم بندی زمانی شما باید متناسب با ضریب دروس باشد.

در برنامه ریزی ارشد کامپیوتر، یادگیری، حل مسئله و تمرین و تست زنی و مرور را جای دهید تا بهترین یادگیری و نتیجه را کسب کنید.

جدول برنامه ریزی کنکور ارشد

بهترین کار برای برنامه ریزی ارشد کامپیوتر، استفاده از یک جدول برنامه ریزی است. جدول برنامه ریزی به شما کمک می کند تا علاوه بر مشخص شدن اهداف، برنامه اجرای، مطالعه منظم و کاهش استرس زمانی را برای استراحت و تفریح اختصاص می دهید. 
فراموش نکنید با برنامه ریزی می توانید رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید. پیشنهاد میکنیم مقاله منابع ارشد کامپیوتر را نیز مطالعه کنید.

برای داشتن برنامه ریزی ارشد حرفه ای می توانید از مشاوران تحصیلی با تجربه و آگاه آیدانیتو کمک بگیرید. مشاوران آیدانیتو می توانند مناسب با زمان، شرایط و ویژگی های شما برنامه مناسبی را برایتان تهیه کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *