آیدانیتو > برنامه ریزی ارشد مشاوره
برنامه ریزی مشاوره

برنامه ریزی ارشد مشاوره

برنامه ریزی ارشد مشاوره

برنامه ریزی ارشد مشاوره

رشته مشاوره در مقطع ارشد با چهار گرایش ارائه می شود و به علت نزدیکی این رشته با رشته روانشناسی طرفداران خود را دارد. برای قبولی در آزمون ارشد مشاوره نیز به مانند هر آزمون دیگری باید به برنامه ریزی پرداخت. اما چگونه می توان برنامه ریزی ارشد مشاوره حرفه ای و مناسبی داشت؟ در برنامه ریزی ارشد مشاوره چه مواردی را باید در نظر گرفت؟ در ادامه قصد داریم شما را با نحوه تهیه برنامه ریزی ارشد مشاره آشنا کنیم تا با سرعت بیشتری به سمت هدف خود پیش روید.

برنامه ریزی برای ارشد 98

وقتی صحبت از برنامه ریزی می شود به یاد جدول زمانی میفتیم. اما واقعاً برنامه ریزی تنها به معنای زمان بندی است؟ در پاسخ باید بگوییم نه، این گونه نیست. هر چند زمان بندی بخش مهمی در برنامه ریزی است اما معنای برنامه ریزی فراتر از زمان بندی است. به عنوان مثال اگر شما می خواهید برنامه ریزی ارشد مشاوره داشته باشید، باید موارد بسیاری را در نظر بگیرید که یکی از این موارد مدیریت زمان است.

برای برنامه ریزی ارشد مشاوره ابتدا هدف خود را مشخص کنید. شما می خواهید در کدام از یک گرایش های مدرسه، شغلی، خانواده و توانبخشی کار و تحصیل  کنید؟ مشخص کردن هدف به شما انگیزه حرکت و تلاش می دهد و البته شما را از گمراهی نجات می دهد.

یکی دیگر از اقدامات مهم برای برنامه ریزی ارشد مشاوره، شناخت خودتان و کسب مطالعه و یادگیریتان است. با نگاهی به گذشته خود و بررسی روش های مطالعه، بهترین و مناسب ترین روش مطالعه خود را پیدا کنید و از آن استفاده کنید. حال لازم است به فکر مدیریت زمان باشید.

برای زمان بندی برنامه ریزی ارشد مشاوره، ابتدا نگاهی به برنامه های خود بیندازید و زمان های خالی را مشخص کنید. سپس زمان هایی که می توانید با کمی تغییر و بدون ایجاد مشکل برای مطالعه در نظر بگیرید را شناسایی کنید. عواملی که باعث می شود وقت شما هدر رود و یا به عبارت دیگر زمان را از شما بدزدد را شناسایی کنید و با برنامه ریزی ارشد مشاوره مانع از آن شوید که زمان خود را بیهوده از دست بدهید.

حتماً زمانی را برای تفریح و استراحت در نظر بگیرید. زیرا تفریح و استراحات می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد و از خستگی و بی انگیزه شدن جلوگیری کند.

برنامه ریزی کنکور ارشد مشاوره

برای برنامه ریزی ارشد مشاوره، ابتدا مباحث امتحانی را بررسی کنید. ضریب دروس را مقایسه کنید و منابع لازم را تهیه کنید. انتخاب منابع بسیار مهم است یک منبع خوب و روان به شما کمک می  کند تا در زمان کمتر مطالب را به ذهن بسپارید. ضریب دروس امتحانی ارشد مشاوره به دو دسته دروس با ضریب 2 و دروس با ضریب 3 تقسیم می شود. در برنامه ریزی ارشد مشاوره برای دروس زبان، روش ها و فنون راهنمایی در مشاوره و نظریه های مشاوره و روان درمانی زمان بیشتری را در نظر بگیرید. در برنامه ریزی ارشد مشاوره خود مرور و تست زنی را فراموش نکنید و زمانی را برای هر یک از آن ها اختصاص دهید.

جدول برنامه ریزی کنکور ارشد خانواده

بهتر است برنامه ریزی ارشد مشاوره خود را به صورت یک جدول در آورید تا قابل دیدن و بررسی کردن باشد. مکتوب کردن برنامه ریزی ارشد مشاوره و آنچه قرار است انجام دهید در شما حس الزام به عمل ایجاد می کند و می تواند شما را در پیشروی با برنامه کمک کند.

برای انتخاب گرایش مورد نظر خود می توانید مقاله گرایش های ارشد مشاوره را مطالعه کنید.

اگر در انتخاب منابع ارشد مشاوره و یا تهیه برنامه ریزی ارشد مشاوره نیاز به کمک و همراهی دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *