آیدانیتو > برنامه ریزی ارشد فناوری اطلاعات
برنامه ریزی مهندسی فناوری و اطلاعات

برنامه ریزی ارشد فناوری اطلاعات






برنامه ریزی ارشد فناوری اطلاعات

رشته مهندسی فناوری اطلاعات یا همان IT، یکی از رشته های پر طرفدار گروه فنی و مهندسی است و بسیاری از فارغ التحصیلان کارشناسی کامپیوتر، مدیریت و… این رشته برای مقطع ارشد خود انتخاب می کنند. تعداد بالای داوطلبان این رشته و ظرفیت پذیرش محدود، قبولی ارشد فناوری اطلاعات را دشوار کرده است. اما با برنامه ریزی ارشد فناوری اطلاعات می توانید برای موفقیت و قبولی با اطمینان بیشتر تلاش کنید.

برنامه ریزی در هر زمان و برای هر کاری اهمیت دارد و افراد موفق دارای برنامه ریزی روزانه هستند و برنامه ریزی را یکی از عوامل موفقیت خود می دانند. با توضیح فوق احتمالاً از اهمیت برنامه ریزی ارشد فناوری اطلاعات مطلع شده اید. توجه داشته باشید، عمل به برنامه ریزی ارشد فناوری اطلاعات بسیار مهم است. پس به گونه ای برنامه ریزی ارشد فناوری اطلاعات بپردازید که امکان اجرای آن را نیز داشته باشید. به این منظور شما را با ویژگی های یک برنامه حرفه ای آشنا می کنیم.

گرایش های ارشد فناوری اطلاعات

گاهی به علت تفاوت ضریب دروس امتحانی قبل از برنامه ریزی باید گرایش مورد نظر را انتخاب کرد. اما در مورد رشته فناوری اطلاعات این گونه نیست. زیرا تمام گرایش های رشته فناوری اطلاعات در یک کد ضریب قرار گرفته اند و تفاوتی میان آن ها نیست. گرایش های فناوری اطلاعات (IT) در مقطع ارشد در جدول زیر آمده است.

تجارت الکترونیکی 

مدیریت سیستم های اطلاعاتی 

سامانه های شبکه ای

سیستم های چند رسانه ای

معماری سازمانی

قرآن کاوی رایانشی

شبکه های ارتباطی و کامپیوتری 

تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات

دروس امتحانی و ضریب دروس برای تمام گرایش های فوق یکسان است، و این خود باعث می شود شما بدون هیچ اقدامی قدم اول برنامه ریزی ارشد فناوری اطلاعات را بردارید.

برنامه ریزی برای کنکور ارشد فناوری اطلاعات

وقتی می خواهید برای آزمون ارشد فناوری اطلاعات خود برنامه ریزی کنید، باید از ویژگی های یک برنامه ریزی حرفه ای مطلع باشید. در ادامه ویژگی های یک برنامه ریزی ارشد فناوری اطلاعات را معرفی کرده ایم.

  • زمان بندی و مدیریت آن

اولین و مهم ترین عامل تأثیر گذار در برنامه ریزی ارشد فناوری اطلاعات، مدیریت زمان است. مدیریت زمان به این معنا است که شما بتوانید از زمانی که در دسترس دارید به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و بالاترین بازدهی را داشته باشید. به این منظور ابتدا زمان هایی که در دست دارید را بررسی کنید. زمان هایی که می توانید به مطالعه اختصاص دهید.

هدر دهندهای زمان خود را شناسایی کنید و با تغییری آن ها را حذف یا کم کنید. هدر دهنده های زمان چیزهایی هستند که اهمیت و ارزش برای شما ندارد و مفید هم نیستند اما زمان زیادی را به خود اختصاص می دهند. به مانند گشت زدن بیش از حد در فضای مجازی، استراحت بیش از حد و بی دلیل و غیره.

حال که زمان خود را مدیریت کرده اید و برای مطالعه و مرور زمان هایی را در نظر گرفته اید، به سراغ ویژگی دیگر یک برنامه ریزی ارشد فناوری اطلاعات حرفه ای می رویم.

  • هدف بندی مطالعه و افزایش بازدهی

وقتی در زمان محدود بخواهیم مطالب بیشتری را به یاد بسپاریم و یاد بگیریم، باید بازدهی یادگیری خود را بالا ببریم. به این منظور، یکی از روش های مطالعه که با ویژگی های رفتاری شما همسو است را انتخاب کنید. هدف خود را اتمام مبحث یا گذراندن آزمون نگذارید، بلکه با هدف یادگیری مطالعه کنید و در برنامه ریزی ارشد فناوری اطلاعات خود زمانی را برای مرور در نظر بگیرید.

  • منعطف بودن و جبران

در برنامه ریزی ارشد فناوری اطلاعات، تمام فاکتورهای موجود را در نظر بگیرید. زمان، سختی مبحث، ضریب درس، توانایی و تمرکز خودتان و… وقتی تمام موارد را در نظر بگیرید، زمان مناسبی را هم برای مطالعه در نظر می گیرد و این امر باعث می شود همراه با برنامه خود پیش روید. اما گاهی اتفاقاتی خارج از برنامه رخ می دهد، به این منظور بهتر است آینده فکری کنیم و زمانی را برای جبران برنامه های جامانده در نظر بگیریم. بهتر است زمان جبران را در آخرین روز برنامه هفتگی خود قرار دهید.
پیشنهاد میکنیم مقاله انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات را نیز مطالعه کنید.

به منظور تهیه برنامه ریزی ارشد فناوری اطلاعات و اطلاع از نحوه صحیح برنامه ریزی می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *