آیدانیتو > بازار کار گرایش های دکتری حقوق
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری حقوق بین الملل عمومی, انتخاب رشته دکتری حقوق جزا و جرم شناسی, انتخاب رشته دکتری حقوق خصوصی, انتخاب رشته دکتری حقوق عمومی, انتخاب رشته دکتری حقوق نفت و گاز, حقوق

بازار کار گرایش های دکتری حقوق

بازار کار گرایش های دکتری حقوق

دکتری حقوق دارای 5 گرایش است که حوزه فعالیت هر یک از این گرایش ها با دیگری متفاوت است. هر چند این گرایش ها با هم مرتبط هستند. بر طبق دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری، گرایش های رشته حقوق شامل: حقوق خصوصی، حقوق عمومی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق بین الملل عمومی و حقوق نفت و گاز است که اطلاع از بازار کار و جایگاه شغلی و درآمد آنها قطعاً برای کسانی که قصد ورود به رشته حقوق و گرایش های آن در مقطع دکتری را دارند، اهمیت دارد. به همین منظور این مقاله را به بررسی بازار کار گرایش های دکتری حقوق می پردازیم. به نظر شما کدام یک از گرایش های دکتری حقوق بازار کار بهتری دارند؟

اگر شما هم به دنبال یکی از گرایش های دکتری حقوق هستید که بازار کار بهتری دارند میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

بازار کار دکتری حقوق عمومی

حقوق عمومی همان طور که از نام آن پیداست به صورت کلی و عمومی به بررسی روابط حقوقی افراد با دولت می پردازد و رابطه دوسویه دولت و شهروندان یک جامعه را مورد توجه قرار می دهد. با توجه به روابط حقوقی همیشگی دولت و افراد با هم نیاز به فارغ التحصیلان حقوق عمومی و متخصصان آن لازم و ضروری است. از این رو فارغ التحصیلان دکتری حقوق عمومی می توانند در انواع ادارات دولتی و خصوصی به عنوان مشاور حقوقی، در دیوان عدالت اداری و سایر دفترخانه ها و مراکز حقوقی مشغول به فعالیت شوند. با توجه به اینکه مقطع دکتری، بالاترین دوره تحصیلات عالی است، این میزان از درجه علمی و دانش تخصصی قطعاً جایگاه شغلی و کاری فارغ التحصیل دکتری حقوق عمومی را افزایش می دهد.

بازار کار دکتری حقوق جزا و جرم شناسی

حقوق جزا و جرم شناسی به بررسی و تحلیل انواع جرایم به صورت عمومی و اختصاصی می پردازد. در بعد عمومی به اصول و قوانین کل جرایم می پردازد و در بعد اختصاصی به صورت ویژه به هر یک از جرائم مرتکب شده و شرایط ویژه آنها می پردازد. جرم در یک جامعه همیشه وجود داشته و دارد. از این رو نیاز به متخصصان حقوق جزا و جرم شناسی و به ویژه فارغ التحصیلان دکتری آن وجود دارد. در مقطع دکتری که دانش تخصصی فرد به یک سطح بالا می رسد، قطعاً بازار کار دکتری حقوق جزا و جرم شناسی می تواند مطلوب و قابل توجه باشد. فارغ التحصیلان دکتری امکان اشتغال در انواع دادگاهها، مراجع قضایی و جرم شناسی را دارند که میزان درآمد و جایگاه شغلی آنها تحت تأثیر مهارت و تجربه فرد قرار دارد. برای کار در زمینه حقوق جزا و جرم شناسی باید دارای ویژگی های رفتاری و روحی مناسبی باشید. اگر نمیدانید آیا این گرایش برای شما مناسب است یا نه میتوانید با مشاوران آیدانیتو مشورت کنید تا انتخابی درست و حرفه ای داشته باشید.

بازار کار دکتری حقوق بین المللی عمومی

در بررسی بازار کار دکترای حقوق به حقوق بین المللی عمومی میرسیم. رشته حقوق بین المللی عمومی به بررسی و تدوین و تحلیل موازین حقوقی در روابط بین الملل می پردازد. و به ویژه به رابطه ی حقوقی دولت ها در سطح بین الملل توجه دارد. این روابط حقوقی شامل فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، حقوق مرزهای دریایی و هوایی، معاهدات، حقوق بین الملل کار و نظریه های متفاوت در روابط بین الملل می پردازد. دکتری حقوق بین الملل عمومی کمک شایانی به حل مسائل کشورها در حوزه های گفته شده به صورت قانونی می کند و با توجه به اینکه دیپلماسی در دنیای کنونی با اهمیت است، کاربرد حقوق بین المللی عمومی ، زیاد است و به تبع آن، بازار کار دکتری حقوق بین المللی عمومی مطلوب و قابل توجه است. همچنین برای ارتقاء شغلی لازم است دانش و مهارت زبانی متخصص این گرایش بالا باشد.

بازار کار دکتری حقوق خصوصی

حقوق خصوصی به بررسی حقوق افراد در برابر هم می پردازد و روابط حقوقی شهروندان را نسبت به هم مورد توجه قرار مید هد. این گرایش از گرایش های قدیمی رشته حقوق است. بازار کار دکتری حقوق خصوصی با توجه به روابط حقوقی و مدنی افراد یک جامعه، قابل توجه است و فارغ التحصیلان این گرایش با توجه به میزان مهارت و تجربه و اشراف بر دانش تخصصی آن در مقطع دکتری امکان اشتغال و کسب درآمد بالا خواهند داشت.

بازار کار دکتری حقوق نفت و گاز

حقوق نفت و گاز از جمله گرایش های دکتری رشته حقوق است که به ویژه در کشور ما، کاربرد و کارایی بالایی دارد. ایران کشوری دارای منابع نفت و گاز است نیازمند حضور متخصصان و حقوقدانان حقوق نفت و گاز است تا منابع ملی حفظ شود. از این رو فارغ التحصیلان دکتری رشته حقوق نفت و گاز با دانش و تجربه و مهارت و نیز تقویت مهارت های زبانی خود امکان تصاحب جایگاههای شغلی بالا با درآمد بالا را دارند.
در این مقاله به بررسی موضوع بازار کار دکتری حقوق پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله گرایش های دکتری حقوق بزنید.
اگر سوالی در زمینه بازار کار گرایش های دکتری حقوق ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو میتوانند شما را در جهت انتخاب گرایش دکتری حقوقی که با توجه به خواسته و هدفتان برای شما مناسب باشد یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *