انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی فناوری اطلاعات 98 (IT)





انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی فناوری اطلاعات 98 (IT)

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی فناوری اطلاعات 98 (IT) خواهیم پرداخت. با توجه به اینکه رشته فناوری اطلاعات از رشته های پرکاربرد در سال های اخیر است، تحصیل در این رشته برای داوطلبان آینده شغلی خوبی را همراه خواهد داشت. دانشگاه های علمی کاربردی نیز با توجه به آموزش مهارتی که دارند، در یادگیری و افزایش ارتقا سح دانشجویان مفید خواهند بود. بنابراین در این مقاله به جزئیات انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی فناوری اطلاعات 98 (IT) خواهیم پرداخت. لازم است در ابتدا متذکر شویم که مقطع کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی تنها به صورت ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) ارائه می شود.

معرفی رشته فناوری اطلاعات (IT)

رشته مهندسی فناوری اطلاعات در دانشگاه علمی کاربردی در گروه صنعت و زیرگروه 605 قرار گرفته است. از جمله ویژگی های دانشگاه علمی کاربردی، وجود گرایش های مختلف در رشته است. در رشته فناوری اطلاعات، گرایش های مختلفی ارائه شده است که در ادامه مشاهده خواهید کرد.
  • مهندسی فناوری اطلاعات – برنامه نویسی تحت وب
  • مهندسی فناوری اطلاعات – تجارت الکترونیک
  • مهندسی فناوری اطلاعات – خدمات رایانه ای در شهرداری
  • مهندسی فناوری اطلاعات – طراحی صفحات
  • مهندسی فناوری اطلاعات – فناوری اطلاعات
انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی فناوری اطلاعات 98 (IT) در دو نوبت انجام می شود. نیمسال اول و نیمسال دوم. داوطلبانی که در نیمسال اول ثبت نام و انتخاب رشته کنند، می توانند از ماه مهر (در صورت پذیرفته شدن) وارد دانشگاه شوند. داوطلبانی که در نیمسال دوم ثبت نام و انتخاب رشته کند، می توانند از مهر وارد دانشگاه شوند. در حال حاضر نزدیک به انتخاب رشته نیمسال اول هستیم، زمان انتخاب رشته نیمسال اول در دهه سوم مردادماه خواهد بود و زمان انتخاب رشته نیمسال دوم در دهه سوم مردادماه خواهد بود. زمان انتخاب رشته نیمسال دوم در آذر و یا دی انجام پذیر است. داوطلبان عزیز می توانند با مراجعه مجدد در روزهای آتی از زمان دقیق انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی فناوری اطلاعات 98 (IT) مطلع شوند.

شرایط انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی فناوری اطلاعات علمی کاربردی

شرایط مندرج در دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی در هر دوره شامل شرایط عمومی، اختصاصی، نظام وظیفه می شود که به طور کامل در دفترچه ذکر شده است. در ادامه شرایط مهم و اولیه انتخاب رشته در دانشگاه علمی کاربردی را خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم کرد. مهم ترین شرط انتخاب رشته، داشتن مدرک کاردانی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا داشتن مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش است. در خصوص انتخاب رشته داوطلبان ذکور باید توجه کنید که غیبت در سربازی مانع از ادامه تحصیل می شود. بنابراین داوطلبان مشمولی که شامل غیبت هستند، مجاز به ثبت نام و انتخاب رشته نمی شوند.

نحوه انتخاب رشته فناوری اطلاعات علمی کاربردی

داوطلبانی که در انتخاب رشته فناوری اطلاعات علمی کاربردی 98 شرکت خواهند کرد، در دو سهمیه جای خواهند گرفت.
  • داوطلبان سهمیه آزاد که می توانند بدون درنظر گرفتن عنوان مدرک کاردانی خود در یک گروه آزمایشی انتخاب رشته کنند.
  • داوطلبان سهمیه شاغل که تنها مجاز به انتخاب رشته در یک زیرگروه از یک گروه آزمایشی هستند که لازم است در زمینه کاری آن ها باشد. در غیر این صورت تمامی انتخاب آن ها حذف خواهد شد.
بعد از مطالعه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی فناوری اطلاعات 98 (IT) مقاله کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی 98  را مطالعه کنید. داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم برای انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی فناوری اطلاعات 98 (IT) با مشاوران با سابقه آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *