انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی HSE ایمنی، سلامت و محیط زیست صنایع 98





انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی HSE ایمنی، سلامت و محیط زیست صنایع 98

یکی از رشته های گروه مدیریت و خدمات اجتماعی علمی کاربردی، HSE است. در این مقاله می خواهیم شما را با رشته HSE، ایمنی سلامت و محیط زیست صنایع، آشنا کنیم. از این رو به معرفی رشته، انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی HSE ایمنی، سلامت و محیط زیست صنایع 98 می پردازیم.

رشته HSE دانشگاه علمی کاربردی

HSE به معنی ایمنی، بهداشت و محیط زیست است. منظور از آن تأمین محیط ایمنی برای کارگران و کارمندان، رعایت بهداشت برای افراد مشغول به کار در مجموعه مورد نظر و پیشگیری از بیماری هایی که ممکن است بر اساس فعالیت در مجموعه ایجاد شود. کارشناسان HSE همچنین موظف اند مجموعه را به سمتی ببرند تا کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند. در اینجا رشته HSE را به اختصار برای شما معرفی کردیم، زیرا یکی از موارد مهم در انتخاب رشته آشنایی با رشته و علاقه مندی به آن است.

زمان انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی HSE علمی کاربردی

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی HSE، ایمنی، سلامت و محیط زیست صنایع 98 هر ساله، دو بار امکان پذیر است. زیرا این رشته هم در نیمسال اول و هم در نیمسال دوم ارائه می شود. زمان انتخاب رشته برای نیمسال اول در اواخر مردادماه و به صورت اینترنتی است. پذیرش و ثبت نام برای نیمسال دوم نیز در بهمن ماه است.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی علمی کاربردی HSE

اطلاع از نحوه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی HSE ایمنی، سلامت و محیط زیست صنایع 98 برای قبولی در این رشته اهمیت بالایی دارد. انتخاب رشته HSE به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می شود. برای انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی شما امکان انتخاب 20 کد رشته محل را دارید. ما به شما توصیه می کنیم تا این 20 انتخاب را بر اساس رشته و محل واحد آموزشی اولویت بندی کنید. از جمله کارهایی که باید قبل از انتخاب رشته انجام دهید، مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام و مشورت با مشاوران تحصیلی است. برای مشورت با مشاوران تحصیلی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط انتخاب رشته کارشناسی ایمنی، سلامت و محیط زیست

برای انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی HSE ایمنی، سلامت و محیط زیست صنایع 98 باید شرایط انتخاب رشته را دارا باشید. این شرایط را می توان به سه گروه شرایط عمومی، اختصاصی و نظام وظیفه تقسیم کرد. در ادامه تمامی شرایط را توضیح می دهیم. شرایط عمومی انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی ایمنی، سلامت و محیط زیست صنایع 98 شامل اعتقاد به یکی از ادیان زرتشتی، کلیمی، مسیحی و اسلام، عدم دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی و عدم فساد اخلاقی است. از طرفی دیگر شما باید از نظر جسمی توانایی لازم برای تحصیل و کار در رشته HSE را داشته باشید. از جمله شرایط اختصاصی انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی HSE ایمنی، سلامت و محیط زیست صنایع 98، داشتن مدرک کاردانی مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا وزارت علوم و یا وزارت بهداشت است. داوطلبینی که سال آخر دوره کاردانی خود هستند نیز می توانند به انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی ایمنی، سلامت و محیط زیست صنایع 98 بپردازند. اما به شرط اخذ مدرک خود تا 98/06/31.

سهمیه ها و پذیرش کارشناسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست

روش پذیرش در دانشگاه های علمی کاربردی بر اساس سوابق تحصیلی و به صورت متمرکز است. یکی از سهمیه هایی که شما می توانید بر اساس آن به انتخاب رشته بپردازید، سهمیه آزاد و یا شاغل است. در صورتی که می خواهید از سهمیه شاغل استفاده کنید باید کد اشتغال واحد علمی کاربردی موردنظرتان را کسب کنید. کد اشتغال در دفترچه انتخاب رشته آمده است و شما می توانید از مشاوران آیدانیتو نیز برای دریافت کد اشتغال راهنمایی بخواهید. در صورتی که از سهمیه شاغل استفاده می کنید، در انتخاب رشته خود دقت کنید. زیرا فقط از یک زیرگروه می توانید انتخاب رشته کنید. برای انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی HSE ایمنی، سلامت و محیط زیست صنایع 98 می توانید از سهمیه رزمندگان و ایثارگران استفاده کنید. همچنین شما می توانید انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی HSE خود را به مشاوران آیدانیتو بسپارید. شما میتوانید مقاله کاردانی به کارشناسی بدون کنکور شبانه 98 را نیز مطالعه کنید.


1 دیدگاه در “انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی HSE ایمنی، سلامت و محیط زیست صنایع 98

  1. ناشناس گفت:

    4.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *